2007-03-02, 22:15
Medlem
nosferatous avatar
Alltså, får Modsen betalt? Om de inte får det undrar jag hur de orkar jobba med detta? Maktsjuka? Hur många timmar i veckan tar det?
Obs! Detta är inte ett påhopp på Modsen, bara en undran...
2007-03-02, 22:18
Bannlyst
Hur ofta tror du den frågan varit på tapeten? Gör en vild gissning
2007-03-02, 22:28
Medlem
ChristianXs avatar
Jag lägger väl nån timme eller två om dagen på moddandet i snitt. Skulle tro att vi gör det av ungefär samma skäl allihop, det vill säga att vi vill gynna det som Flashback står för, och är medvetna om att det inte fungerar om ingen ger något tillbaka till Flashback. Vi gör det i form av arbetet att moderera.
2007-03-02, 22:35
Medlem
Ruskigbusss avatar
Det finns tre svar på den frågan, ni får själva gissa vilken som är korrekt:

1) Japp, en ingångslön på 20 papp, som stiger med varje tråd som vi låser, varje inlägg vi raderar och varje varning som vi utdelar. Prislistan är ganska komplex, men i snitt drar jag väl in runt 40 numera. Detta är också skälet till att nästan ingen avgår, utom de som slagit i lönetaket och behöver börja om för att nå bättre nivåer. Detaljerna får jag inte berätta pga outlawsekretessen.

2) Nej, det är givetvis den närmast sexuella njutning av att flytta trådar, skriva instruktioner, radera trams och rösta i varningspollar. Sedan, vid något lyckligt tillfälle, så har ju något pucko överträtt reglerna så pass att vi får det orgasmiska nöjet att skapa en varningspoll. Tänk vilken oerhörd makt man har som en moderator på ett forum på internet. Vi kan skapa eller bryta ner liv, påverka regeringars öden och .... *ondskefullt skratt*

3) Vi är användare som av admin fått förtroendet att mocka lite skit i hörnen på forumet. Vi gör det för att vi tror att forumet är betydelsefullt - och för att man kan påverka dess utveckling lite mer som moderator än som icke-modererande medlem. Sen är det ofta bra användare som blir tillfrågade, (därmed inte sagt att det inte skulle finnas minst lika bra icke-mods-användare) - vilket ju gör att det känns som en sorts erkännande.

Nu får du gissa!
2007-03-02, 22:41
Medlem
Raketosts avatar
...men då måste jag ställa en annan fråga;
Är modererandet "schemalagt" på något vis, eller kan vissa ämnen (rent teorietiskt) sakna moderator under dagar/veckor?

tack för att ni orkar, eller för att ni gör det trots att ni inte orkar...
2007-03-02, 22:43
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raketost
Är modererandet "schemalagt" på något vis, eller kan vissa ämnen (rent teorietiskt) sakna moderator under dagar/veckor?

Nej, vi har inget schema, vi moddar när vi har en stund över. Det kan vara på jobbet, hemma eller i skolan - beroende på livssituation. Det finns ett krav på viss närvaro, men inte så att vi måste stämpla in vid vissa tider.

Det är ju en fritidssyssla.
2007-03-02, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Raketost

Det är ju inte så att moderatorn för forumet sitter och trycker på F5 hela tiden för att kunna agera direkt. De rensar upp när de har tid.
2007-03-02, 22:58
Medlem
Legimitations avatar
Härmed bjuder jag alla mods på en virtuell öl för det fantastiska arbete ni gör.
Ni är som en morsa som plockar upp skitiga kalsonger och strumpor från golvet samt bär ut disken som vi lämnar kvar när vi går tillbaka till våra rum.
Skål på er
2007-03-02, 22:59
Medlem
illums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosferatou
Får Mods betalt, om inte, varför orkar de?
Du får den här, bara för att den är så bra:

All that is necessary for evil to triumph is for good men to do nothing

För att jag tycker det är värt något.
2007-03-03, 02:50
Medlem
prettygirls avatar
Vi användare får ju inte betalt, varför orkar vi?
Är de enda effektiva drivkrafterna ekonomiska? Jag förstår inte resonemanget.
2007-03-03, 04:39
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prettygirl
Vi användare får ju inte betalt, varför orkar vi?
Är de enda effektiva drivkrafterna ekonomiska? Jag förstår inte resonemanget.

Precis. Jag gör det för att FB har gett och ger mig mkt glädje, tycker det är roligt och intressant samt bildande att diskutera ämnen som jag är intresserad av. Då känns det naturligt att ställa upp för FB och kunna ge lite tillbaka.

Tidsåtgången varierar men den ligger på 1-3 timmar om dagen skulle jag gissa, det är lite svårt ibland att avgöra vad man lagt tid på - om det är som användare eller som moderator...
2007-03-03, 04:50
Medlem
Engelbreckts avatar
Jag ville bara bli precis som Oddball och Azrael.

Sen när man gått med i moderatorsekten får man inte gå ur utan att göra vissa uppoffringar... Jag vill inte gå in på detaljer, men det inkluderar getblod, rohypnol, en viss moderators syster och tegelstenar.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in