2009-01-22, 17:17
Medlem
Ireqoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harikirii
Hmm jadu, finns inget svar direkt. Jävligt jobbig tanke när man trippar iallafall. Verkar ju mest logiskt att dom inte hade det. Men ändå inte. Har dom ingen navel så är dom inga människor? Alla människor har ju navel... äsch fan, se nu vad du gjort!

HAHA
Nä men jag tänkte att Adam Och Eva var In-avlar eftersom dem skapade jordens befolkning Jag har ingen aning om hur det där gick till...Är inte troende men kul lät det iaf
Citera
2009-01-22, 18:36
Medlem
Harikiriis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ireqom
HAHA
Nä men jag tänkte att Adam Och Eva var In-avlar eftersom dem skapade jordens befolkning Jag har ingen aning om hur det där gick till...Är inte troende men kul lät det iaf

Jaha aa det stämmer. Men det har ju egentligen ingenting med deras navel att göra! Gud skapade dom. Om det nu skulle vara så att dom hade navel så hade (har) Gud en mutta. Antar dock att dem blev skapade ur tomma intet utan navel. Men dom var människor.... VILKET BETYDER ATT DOM HADE DET! JAG BLIR GALEN!! SE NU VAD DU GJORDE IGEN.

Citera
2009-01-22, 18:57
Medlem
Ireqoms avatar
Citat:
Jaha aa det stämmer. Men det har ju egentligen ingenting med deras navel att göra! Gud skapade dom. Om det nu skulle vara så att dom hade navel så hade (har) Gud en mutta. Antar dock att dem blev skapade ur tomma intet utan navel. Men dom var människor.... VILKET BETYDER ATT DOM HADE DET! JAG BLIR GALEN!! SE NU VAD DU GJORDE IGEN.

HAHAHa du har så rätt med din teori.. Men jag har hört många olika versioner om hur adam & evas uppståndelse.
Men jag håller mig till teorin att tro på big Bang annars blir man sned när man tänker på dessa saker!

Om gud nu är en HAN så kunde han trolla.. "Plupp jorden, Plipp adam, plupp Eva..." Och så knullade dem fram jordens befolkning. funkar liksom inte

Och folk tror inte på big bang..Om detta gasmoln eller vad fan det var som exploderade så att vår jord pluppade fram...Låter mer troligt!
Senast redigerad av Ireqom 2009-01-22 kl. 19:00.
Citera
2009-01-22, 19:56
Medlem
Harikiriis avatar
Citat:
HAHAHa du har så rätt med din teori.. Men jag har hört många olika versioner om hur adam & evas uppståndelse.
Men jag håller mig till teorin att tro på big Bang annars blir man sned när man tänker på dessa saker!

Om gud nu är en HAN så kunde han trolla.. "Plupp jorden, Plipp adam, plupp Eva..." Och så knullade dem fram jordens befolkning. funkar liksom inte

Och folk tror inte på big bang..Om detta gasmoln eller vad fan det var som exploderade så att vår jord pluppade fram...Låter mer troligt!

Jo, Adam-gjorde-Eva-på-smällen teorin är mindre trolig än BigBang-smällen teorin.
Citera
2009-01-25, 13:03
Bannlyst
Citat:
Jo, Adam-gjorde-Eva-på-smällen teorin är mindre trolig än BigBang-smällen teorin.

Håller med dig faktiskt!
Citera
2009-01-29, 20:07
Medlem
Bananskurks avatar
Citat:

Sorry för lite OT. Men hur kunde dom knulla fram jordens befolkning? Dom fick ju 2 söner enligt gamla testamentet. Den ena sonen dödade den andra... Hur fortsatte dom? Inavel i den heliga skriften?
Citera
2009-01-29, 20:46
Medlem
martenssons avatar
Men hur vet vi inte om gud är en kvinna ? Men då kommer säkert någon säga " Men varför är då vårat samhälle mansdominerat".

Tänk ifall det var så att Eva dominerade över Adam men när Eva nu gick och snaskade äppelträd och fick adam att hänga på så blev gud så trött på kvinnor och gav mannen makten istället :P
Citera
2009-01-31, 17:47
Medlem
Våffelnylles avatar
"Hur många kor har en häst"
"Vilken är din favoritgrönsak? Min är sparris."

Slutfrågor till ett musikprov jag hade i ettan på gymnasiet. Hade ett halvt fel på hela provet...
Citera
2009-02-01, 11:20
Medlem
innijos avatar
Q: Okej, vi kör en lek där du under alla omständigheter inte får säga ja eller nej. Förstår du exakt vad du ska göra?
A: Ja
Q:
Citera
2009-02-01, 15:53
Medlem
Champinjonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corey_Taylor
Kan en neger vara vit?
michael jacksson?
Citera
2009-02-01, 15:55
Medlem
Champinjonens avatar
dubbelpostarN^
Senast redigerad av Champinjonen 2009-02-01 kl. 16:12.
Citera
2009-02-01, 16:12
Medlem
Champinjonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
*hysteriskt fnissande* Tog en stund innan jag fattade den.....
även kallat andragradsekvation
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in