2008-08-10, 08:09
Medlem
Santadunks avatar
Jag har alltid undrat va de är för folk som läser såna här krönikor, de kan ju inte va roligt att läsa vad som va på tv dagen innan? Känns som de mest är ensamma gamlingar som gillar det. men eftersom så många skriver i tråden är jag sugen på att köpa en Expressen och se vad ni snackar om egentligen, den här Björkman berör ju uppenbarligen..
Citera
2008-09-02, 05:56
Medlem
Tupamarus avatar
Anders Björkman: lägesrapport.

Björkman siktades senast på kinakrogen Bamboo Garden på Åsögatan på Södermalm i sällskap med en duktigt berusad kärring på säkert nära 100 kilo, med yvigt rött hår och ett sånt där sprucket skratt som bara storrökare har. Björkman var i vanlig ordning packad (visserligen mindre än sin sällskapsdam!) och svettades ymnigt medan han bäljade i sig några stora starka. Paret åt inget, de bara drack. Björkman verkade "retas" lite med den rödhåriga tjockisen som fnittrade förtjust av uppmärksamheten (och kanske av alkoholintaget). Det blev hålla-handen och sen sågs paret lämna kinasyltan tillsammans på ostadiga ben.
Citera
2008-09-02, 11:56
Medlem
z2joiss avatar
När jag var liten hade jag ett spel som hette Master Mind. På spelkartongen sitter en man i övre medelåldern i en mörk smoking och sippar på en whisky. Bakom honom står ett fillipinluder (lite oskarp) och ser svår (sexig?) ut. Mannen på bilden stirrar betraktaren stint i ögonen. Som om han när som helst kommer att spöa skiten ur dig i Master Mind.

Ungefär så tror Anders Björman att han ser ut i bilden på hans by-line. Så macho och nere med de hippa man kunde bli, 1973. Jag älskar honom för det. Jag kommer aldrig att förstå storheten i såna som Hyland eller Lillbabs, men det är ju kul att någon verkar göra det.

Om Björkman super? Inte ens Keith Richards skulle vilja byta blod med honom.

Tillägg
Jag hade en hygglig minnesbild i alla fall, visade det sig vid en närmare efterforskning:
HTML-kod:
http://pluppfisk.webblogg.se/2007/november/
Senast redigerad av z2jois 2008-09-02 kl. 12:01.
Citera
2008-09-02, 19:15
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z2jois
När jag var liten hade jag ett spel som hette Master Mind. På spelkartongen sitter en man i övre medelåldern i en mörk smoking och sippar på en whisky. Bakom honom står ett fillipinluder (lite oskarp) och ser svår (sexig?) ut. Mannen på bilden stirrar betraktaren stint i ögonen. Som om han när som helst kommer att spöa skiten ur dig i Master Mind
Detta måste vara den underligaste flashbacken på FB, någonsin!! Men du har helt rätt. För övrigt var Mastermind helt omöjligt att lära sig.

Och ja, Björkman är komplett galen. Dricker han inte så har han något annat fel av allvarlig art. Nu kommenterar han TV, hade han varit konstkritiker hade han varit nästan normal

/T

EDIT: Var tvungen att ta Mastermindbilden som Avatar. Så om någon frågar vem den coola mannen på Mastermind-lådan är så är svaret TeEsEr!
Senast redigerad av TeEsEr 2008-09-02 kl. 19:46.
Citera
2008-09-02, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z2jois
När jag var liten hade jag ett spel som hette Master Mind. På spelkartongen sitter en man i övre medelåldern i en mörk smoking och sippar på en whisky. Bakom honom står ett fillipinluder (lite oskarp) och ser svår (sexig?) ut. Mannen på bilden stirrar betraktaren stint i ögonen. Som om han när som helst kommer att spöa skiten ur dig i Master Mind.

Flashback är bara förnamnet.. Jag ser bilden framför mig... Om någon frågade mig skulle jag säga att det är Björkman som agerar modell..
Citera
2008-09-02, 19:48
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Om någon frågade mig skulle jag säga att det är Björkman som agerar modell..
Nya regler, se min edit, det är jag

/T
Citera
2008-09-06, 20:03
Medlem
Messerschmidts avatar
Anders Björkman

Har ingen koll på om han super (han har ju en typisk alkislook men ändå) men de få tillfällen jag har haft med honom att göra har han framstått som en jävligt sliskig och instabil typ. Han är väl sur för att han fortfarande vid 60 års ålder (?) sitter undanstoppad som tvkrönikör i Expressens källare. Eller hur många tror att just det jobbet erbjuds de bästa journalisterna?
Citera
2008-09-06, 21:23
Medlem
z2joiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Nya regler, se min edit, det är jag

/T

Ha ha, underbar ava.
Citera
2008-09-14, 19:25
Medlem
Messerschmidts avatar
ny björkmanspaning

Anders Björkman sågs i helgen vingla fram längs Folkungagatan på söder i sthlm. Han var rejält packad och verkade ha spillt mat på sin skjorta.
Citera
2008-09-15, 05:06
Medlem
Tupamarus avatar
:-d

Ett riktigt land måste ha ett riktigt riksfyllo. Tack Björkman för att du gör oss till ett riktigt land. Sup inte ihjäl dig. Du behövs.

R.I.P. fyllkaja.
Citera
2008-09-20, 02:08
Medlem
Swordishs avatar
anders björkman

tycker fan nästan synd om den där snubben .en misslyckad journalist som får gängstryk på ålderns höst. brrrrrrr
Citera
2008-09-20, 02:53
Medlem
Många musikaler och teateruppsättningar har ändrat och stökat om i sina scener och akter efter Björkmans recensioner.

Han har otrolig koll på hur produktioner inom teater och TV fungerar och kan sätta fingret precis där problemen är. Han läses och lyssnas på inom branchen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in