Flashback bygger pepparkakshus!
2007-03-01, 17:15
Medlem
Hej, jag hade en datakille hemma hos mig som skulle titta till min dator. Han installerade Windows Proffesional istället för Home Edition.

Efter någon speciellt jobbig uppdatering så klagade den på att kopian som han hade installerat inte var äkta, egentligen funkar allt som det ska men när man startar maskinen så måste man vänta 5 sekunder. Du kan inte heller få hem säkerhetsuppdateringar från Microsoft längre.

Nån som vet hur jag får bort det?
Citera
2007-03-01, 18:07
Medlem
Älgbens avatar
Eller så bumpar du upp den här tråden: http://www.flashback.org/showthread.php?t=305272
Citera
2007-03-01, 18:28
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henriklj
Hej, jag hade en datakille hemma hos mig som skulle titta till min dator. Han installerade Windows Proffesional istället för Home Edition.

Efter någon speciellt jobbig uppdatering så klagade den på att kopian som han hade installerat inte var äkta, egentligen funkar allt som det ska men när man startar maskinen så måste man vänta 5 sekunder. Du kan inte heller få hem säkerhetsuppdateringar från Microsoft längre.

Varför installera en annan version än den du har licens på STUPID det är ingen större skillnad på HOME eller PRO för en privatperson att det motiverar allt strul med licensen...
Citera
2007-03-01, 19:10
Medlem
hetzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Varför installera en annan version än den du har licens på STUPID det är ingen större skillnad på HOME eller PRO för en privatperson att det motiverar allt strul med licensen...

inna du kallar honom idiot kan du ju läsa hans inlägg igen. Då kommer du snabbt märka att han skriver:

Citat:
Ursprungligen postat av henriklj
Hej, jag hade en datakille hemma hos mig som skulle titta till min dator. Han installerade Windows Proffesional istället för Home Edition

Jag vet inte om du har grava lässvårigheter eller om du bara är ute efter bråk men du är jävligt duktig som missar all fakta som han (notera HAN inte JAG) presenterar i första stycket.

Testa att söka på diverse p2p-nätverk efter:
WGA eller Windows Genuine Advantage
Då kommer du förhoppningsvis hitta någon av de trevliga releaser som gör att du kan gå förbi detta, alternativt ominstallera igen och byt till den version som du har licens för(om du har någon sådan).

edit: jag vet att jag är aggressiv :P men nån jävla måtta får det va här på flashback.
Citera
2007-03-01, 23:24
Medlem
RollerBoySEs avatar
Citat:

Den bästa lösningen på sikt är faktiskt att låta din s.k. "datakille" installera Homeversionen igen. Professional innehåller nämligen ingenting extra (jämfört med Home) som en normal hemanvändare har någon som helst glädje av.
Citera
2007-03-01, 23:58
Medlem
Jag har hittat en WGAPlugIn Installer, jag körde skiten och den säger att den har blivit instalerad, tog typ 2 sekunder... Har inte startat om datorn än men var det allt som behövdes?
Citera
2007-03-02, 00:25
Medlem
Citat:
Jag har hittat en WGAPlugIn Installer, jag körde skiten och den säger att den har blivit instalerad, tog typ 2 sekunder... Har inte startat om datorn än men var det allt som behövdes?

då är det nog inte den. eller tankade du den från någon torrentsida eller liknande? annars du kanske har installerat det riktiga programmet som "låser" datorn från uppdateringar om man använder en fake-version.
Citera
2007-03-02, 11:10
Medlem
Jag tankade den från DC++

Titt som tätt kommer det upp små glada bubblor vid vertygfältet som säger att jag inte har en äkta Windows-kopia och att jag inte kan ta emot säkerhetsuppdateringar, kan ha något med det att göra.
Citera
2007-03-02, 11:15
Medlem
sparv3ns avatar
Windows Genuin Advantage, Microsofts sätt att försöka få fler att köpa deras produkter istället för att ladda hem dom.

Många torrenttrackers har WGA Killers, ladda hem en sådan och kör, starta om datorn, kolla ifall det funkar.

Vet dock inte ifall den funkar då man redan har istallerat WGA.
Citera
2007-03-02, 11:28
Medlem
Japp hittade en ny, också från DC++ funkade

Fick starta om datorn två gånger though men jag håller tummarna för att det var en engångsföretelse

tack för all hjälp
Citera
2007-03-02, 18:52
Medlem
hetzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparv3n
Windows Genuin Advantage, Microsofts sätt att försöka få fler att köpa deras produkter istället för att ladda hem dom.

Många torrenttrackers har WGA Killers, ladda hem en sådan och kör, starta om datorn, kolla ifall det funkar.

Vet dock inte ifall den funkar då man redan har istallerat WGA.

Den som ETH0 släpper/har släppt ska klara att fixa det både innan och efter. Om man inte har installerat wga, så skapar den de filer som krävs och du kommer inte bli uppmanad att installera det,dock kommer den fösröka få dig att isntallera det när nästa ver kommer. Dock har jag för mig att det ska räcka att välja att den inte ska påminna dig om den uppdateringen igen. Om du har installerat så ersätter den filerna och allt blir frid och fröjd tills de uppdaterar som sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in