2007-03-01, 16:31
Medlem
Fick mitt 30dagars gratis erbjudande i brevlådan för ett par dagar sedan och det fungerar riktigt bra! Behöver inte längre tugga tuggumi hela dagarna och borsta tänderna flera ggr om dagen.
Men jag har fått en väldigt irriterande "biverkning", om jag äter/dricker något ett par timmar efter jag har tagit en tablett så får jag en äcklig äggsmak på tungan som varar en stund. Händer detta någon annan? Går det att göra något åt det? Det är ganska jobbigt men även om det inte går att göra något åt det så är det helt klart värt det.
Citera
2007-04-17, 22:28
Medlem
General Hests avatar
Jag brukar få det när jag är sjuk.. Skulle också vilja veta vad fan det är!
Citera
2007-04-18, 17:51
Moderator
ofays avatar
Det är inte ett registrerat läkemedel och jag vet därför inte vilka biverkningar som kan förekomma. Mitt intryck är emellertid att produkten är trygg att använda.

Zinket kanske ändrar smaksinnet
Citera
2007-04-18, 22:19
Medlem
General Hests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ofay
Det är inte ett registrerat läkemedel och jag vet därför inte vilka biverkningar som kan förekomma. Mitt intryck är emellertid att produkten är trygg att använda.

Zinket kanske ändrar smaksinnet

Jag använder inte ZinkOral men jag brukar ändå få den där äggsmaken och skitet på tungan. Är det som en beläggning eller vad är det?
Citera
2010-06-20, 20:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av General Hest
Jag använder inte ZinkOral men jag brukar ändå få den där äggsmaken och skitet på tungan. Är det som en beläggning eller vad är det?

Brukar också få äggsmak i munnen när jag fått skit på tungan.
Citera
2012-01-01, 13:15
Medlem
Muzukashiis avatar
Bumpar den här tråden. Tjejen menar att min andedräkt blivit sämre på sistone. Tänkte därför testa Zinkoral. Någon som har några erfarenheter? Fungera det?
Citera
2012-01-03, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muzukashii
Bumpar den här tråden. Tjejen menar att min andedräkt blivit sämre på sistone. Tänkte därför testa Zinkoral. Någon som har några erfarenheter? Fungera det?

För mig som lider av dålig andedräkt har jag testat zinkoral det hjälper inte.

detta för att det innehåller ZINK som torkar ut slemhinnorna.

Ju torrare munnen är`=sämre salivomsättning och desto sämre andedräkt.

Gäller samma sak med sb12.

Drick ej alkohol som torkar ut slämhinnorna (fan hur stavas det???) blir samma problem- mindre saliv och man luktar sämre.
Citera
2012-01-04, 18:22
Moderator
ofays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljuvsommarnatt
För mig som lider av dålig andedräkt har jag testat zinkoral det hjälper inte.

detta för att det innehåller ZINK som torkar ut slemhinnorna.

Ju torrare munnen är`=sämre salivomsättning och desto sämre andedräkt.

Gäller samma sak med sb12.

Drick ej alkohol som torkar ut slämhinnorna (fan hur stavas det???) blir samma problem- mindre saliv och man luktar sämre.

Nu tror jag allt att du skojar lite. Zink torkar väl inte ut slemhinnorna. Tror du inte de skulle tänkt på det och valt något annats mot dålig andedräkt då?
Zink finns i nästan all våra celler, kanske därför vi är såna "torrbollar"
Citera
2012-01-04, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ofay
Nu tror jag allt att du skojar lite. Zink torkar väl inte ut slemhinnorna. Tror du inte de skulle tänkt på det och valt något annats mot dålig andedräkt då?
Zink finns i nästan all våra celler, kanske därför vi är såna "torrbollar"

jag talar av egen erfarenhet, zink kanske inte torkar ut slemhinnorna men jag får en torr mun av zinkoral.

och då tog jag tabletterna under en månad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in