2007-03-01, 09:14
Medlem
zackdelarochas avatar
hej!
min internett-uppkoppling har "låst" sig till en enda dator, dock har jag flera stycken och jag behöver koppla in samtliga då och då hemifrån. jag har BBB 24mbit.

när jag kopplar in en annan dator än min huvuddator så står det att den är uppkopplad, men att den har "ingen eller begränsad" anslutning. jag ansluter med vanlig kabel. vad kan vara felet? supporten på BBB lämnar övrigt att önska.
jättetacksam för hjälp!
Citera
2007-03-01, 09:16
Medlem
Flash Pecketts avatar
Prova att starta om modemet.
Citera
2007-03-01, 09:28
Medlem
zackdelarochas avatar
tack. men funkade inte.
Citera
2007-03-01, 11:37
Medlem
sparv3ns avatar
Anledningen till att du får "begränsad eller ingen anslutning" beror på att du inte får någon ipadress från modemet. Antagligen så är dhcp servern på modemet avstängd av någon anledning. Det du kan göra då är att hårdställa ipadressen på nätverkskortet.

Annars prova resetta modemet, brukar finnas ett resethål på baksidan av modemet, då blir den fabriksinställd och då är oftasts dhcp servern på.
Citera
2007-03-01, 15:11
Medlem
lakritssnörets avatar
Jag vet inte hur det är med BBB men vissa internetleverantörer låser anslutningen på macadressen. vilket resulterar i att man måste ringa in till dem så nollställer dem den låsta macen.
Citera
2007-03-01, 15:58
Medlem
Hade också ett sådant problem för länge sedan, men fick reda på att modemet bara ger en ip-addres, så ifall du först har kopplat datorn till modemet är de den datorn som har fått ip addresen som tex en router skulle ha ifall du har flera datorer, men prova stänga av modemet helt i 30 min så ska de funka igen.
Citera
2007-03-01, 16:19
Medlem
askers avatar
BBBs standardmodem är väl INTE ett routermodem? Trots att den har flera portar så är det bara en som går att köra samtidigt. Detta borde iallafall supporten berättat för dig, om du nu verkligen talat med dem?
Citera
2007-03-02, 10:42
Medlem
sparv3ns avatar
Hårdställ ip adresserna på nätverkskortet, då slipper du "Begränsad eller ingen anslutning"

Fixed
Citera
2007-03-02, 10:55
Kan inte ansluta till internet

Lånar tråden eftersom jag verkar ha ett liknande problem

Har en laptop med bredbandanslutning via LAN. Kabel direkt från nätverkskortet till uttaget i väggen.

Får meddelandet ingen eller begränsad anslutning. Har två operativsystem ett windows XP som jag använder mest där det inte funkar. Och ett windows 2000 och funkar allt finfint

Har kollat alla inställningar och installerat om nätverkskortet men inget funkar.

Någon som vet hur jag ska lösa detta?
Citera
2007-03-02, 12:18
Citat:
Ursprungligen postat av Perra2000
Lånar tråden eftersom jag verkar ha ett liknande problem

Har en laptop med bredbandanslutning via LAN. Kabel direkt från nätverkskortet till uttaget i väggen.

Får meddelandet ingen eller begränsad anslutning. Har två operativsystem ett windows XP som jag använder mest där det inte funkar. Och ett windows 2000 och funkar allt finfint

Har kollat alla inställningar och installerat om nätverkskortet men inget funkar.

Någon som vet hur jag ska lösa detta?

Lite uppdateringar: Funkar på Felsäkert Läge med nätverk, men inte annars
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in