2007-03-02, 18:05
Medlem
Botanikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
Tycker att det är ett av de allra mest välfungerande forumen här på FB, och saknar enligt mig motsvarighet i Sverige inom ämnet. Det är underligt att inte fler målare hittat dit.

Särskilt bra har det blivit efter att brygubbarna hänvisats till en egen liten klagotråd, där de kan spy ut sina klassiska "DE JÄVLA UNGARNA ÅÅÅ JÄVLAR OM DE KLOTTRAR PÅ MITT HUS DÅDÅDÅDÅ SKA JAG KLIPPA AV PEKFINGRET PÅ DEM SNORUNGAWQREJHLF" som tidigare förstörde varenda tråd.

Där har du en jävligt bra poäng, om man skulle slänga in en massa personer som hatar bilar på ett bilforum så hade det inte uppskattats. Sen att folk blir rasande över skitungar som klottrar ner med diverse "fjortisfraser" kan jag förstå, dock så känns splittringen mellan sidorna för stor för att det ska bli en bra debatt. Det blir mest väldigt hatfyllt, och då är det ju bra för stämningen att koncentrera hatet till en tråd.

isch: Jag hängde inte med på första meningen å andra sidan kanske jag inte borde det då, de säger det är nått med ditt huvud...
Jag får erkänna att jag övergivet cannabisdelen då åldern/mognaden på majoriteten av skribenterna kändes väldigt tveksam. Där har vi ett bra exempel på hur det blir om majoriteten av skribenterna skriver "dåligt" det smittar och får de bättre skribenterna att fly. Någon bra lösning på hur man undviker detta har jag inte. Jag har nog bara för mycket fritid.
Citera
2007-03-02, 18:28
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Botanikern
Där har du en jävligt bra poäng, om man skulle slänga in en massa personer som hatar bilar på ett bilforum så hade det inte uppskattats. Sen att folk blir rasande över skitungar som klottrar ner med diverse "fjortisfraser" kan jag förstå, dock så känns splittringen mellan sidorna för stor för att det ska bli en bra debatt. Det blir mest väldigt hatfyllt, och då är det ju bra för stämningen att koncentrera hatet till en tråd.

isch: Jag hängde inte med på första meningen å andra sidan kanske jag inte borde det då, de säger det är nått med ditt huvud...
Jag får erkänna att jag övergivet cannabisdelen då åldern/mognaden på majoriteten av skribenterna kändes väldigt tveksam. Där har vi ett bra exempel på hur det blir om majoriteten av skribenterna skriver "dåligt" det smittar och får de bättre skribenterna att fly. Någon bra lösning på hur man undviker detta har jag inte. Jag har nog bara för mycket fritid.

Jag formulerade mig aning dåligt i mitt förra inlägg , det måste jag medge. Vad jag menar på är att det inte är någon hemlighet att FB som forum har en mängd användare som är under 18.

När det kommer till debatten som för och emot graffiti (vilket jag verkligen tycker kan vara en intressent debatt) så bruka det ofta handla om någon som är arg och vill fysiskt straffa någon som målat på han hus. Han är inte ute efter att debattera eller försöka förstå utan vill bara "gnälla av sig". Till svar får han oftast lite hårda kommentarer ifrån nått som vill verka lite stöddig och tuff. Oftast är detta inte någon av de vanliga storpostarna i ämnet utan någon mer låg postcount och dålig stavning. Han vill inte heller förstå vad allt gnäll är om.

Denna combon är vanlig och förstår mer eller mindre alla debatter som det bryter ut i. Genom att ha den stora för och emot tråden kan man ta bort denna typen av trams och låta trådarna handla om det det verkligen va tänkt handla om. Jag har inte hittat någon bättre svensk forum i kategorin men skulle gärna se än mer aktiva och duktiga målare debattörer hitta sig dit.
Citera
2007-03-02, 23:30
Medlem
Fabian FoXXs avatar
Tycker faktiskt att´graffitiforat börjar hämta sig efter en tid med sk. "whoaklass". Fler äldre som hittat hit och meningsfulla; läs nostalgiska , trådar/disskussioner.

F FoXX 30
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in