2007-03-01, 17:43
Medlem
rebbans avatar
Seriöst.
Varför stänga en forumdel för att du inte gillar den..
Jag gillar inte en del forumsdelar ska dom stängas med?
Dom forumsdelarna jag inte gillar ger jag helt enkelt fan i att va i. Känns som att det är lättare...

Sen är ditt påstående om åldern är lite roligt.
Är själv över 30 och kollar in mycket där pga att jag är gammal målare och det finns en hel del aktiva som har samma ålder.

Moddningen sköts bra där..
Tvivlar på att det får startas nya trådar i samma ämne i andra forumsdelar så varför ska man få göra det i graff delen?
Nää använd för och imot tråden istället..
Citera
2007-03-01, 17:53
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obskyrig
Jag kan hålla med om att graffitiforum aldrig funkar ... oneliners, smileys, ord som " Fett, du har ingen stil, woah MAN !! " och sånt, själv sysslar jag lite med street art och har graffitifärg hemma, är stolt över vad jag sysslar med och förstår att det går ut över andra ... men fan behåll forumet så folk kan få prata om det där istället för att trakassera andra forum.

Hum, jag tycker verkligen att det funkar här på FB även om det kan tas hårdare tag mot oneliners och smiles. Tycker att det är en positiv debatt och många aktiva och duktiga skribenten. Självklart även folk som kanske inte tillhör toppen men det är knappast något som är specifikt för graffitiforumet.
Citera
2007-03-01, 18:58
Medlem
Botanikerns avatar
Jag är liberalt lagd och tycker att alla har rätt att yttra sig oavsett vad jag tycker om saken. Problemet är att på vissa forumdelar känns nivån låg och ger intrycket av att många är minderåriga, vilket inte är önskvärt. Detta gäller dock fler delar än graffiti. Det är min utvärdering av problemet, att få ordning med det är nog inte lätt då många 14-åringar inte kan uttrycka sig bra. Det enda jag sett som fungerat är att medlemmarna vägrar svara på dåliga inlägg, dock så kräver det att de flesta av medlemmarna tillhör skaran som utrycker sig väl.
Citera
2007-03-01, 19:00
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obskyrig
Jag kan hålla med om att graffitiforum aldrig funkar ... oneliners, smileys, ord som " Fett, du har ingen stil, woah MAN !! " och sånt, själv sysslar jag lite med street art och har graffitifärg hemma, är stolt över vad jag sysslar med och förstår att det går ut över andra ... men fan behåll forumet så folk kan få prata om det där istället för att trakassera andra forum.

Flashbacks graffitiforum är väl ett av de få som faktiskt funkar, tack vare bra moderering och 18+.
Citera
2007-03-01, 19:44
Medlem
The Spoony Bards avatar
Har dom "15-åriga" ett eget forum kommer dom inte till de andra (förhoppningsvist)
Citera
2007-03-01, 19:48
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Spoony Bard
Har dom "15-åriga" ett eget forum kommer dom inte till de andra (förhoppningsvist)

Det är samma åldersgräns på hela flashback men jag antar att du lever i någon form av uppfattning om att alla som målar är under 18. Intressant av en användare som postat sina senaste inlägg i delforumet för tv spel...
Citera
2007-03-01, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Spoony Bard
Folk i Graffitiforumet vet iallafall vad de snackar om. Hellre 20 kunniga 15 åringar som skriver lite osammanhängande då och då än 20 okunniga 18åringar.
Citera
2007-03-01, 21:10
Medlem
jrosens avatar
Off-topic raderat
/moderator
Citera
2007-03-01, 23:56
Medlem
toMishs avatar
Jag tycker absolut inte att man ska radera graffitiforumet. Visserligen spenderar jag i princip ingen tid där alls, men däremot är det ett ämne som man kan diskutera, och därför bör man få göra det också.
Vad jag däremot tycker, är att man bör moderera hårdare efter vad jag har sett. Man bör alltså visa att det här forumet är för folk över 18 år, (eller de som beter sig som de vore det).
Citera
2007-03-02, 16:05
Medlem
Botanikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill
Folk i Graffitiforumet vet iallafall vad de snackar om. Hellre 20 kunniga 15 åringar som skriver lite osammanhängande då och då än 20 okunniga 18åringar.
Jo, det kan man tycka. Men flashback vill nog inte ge intrycket att de har en massa minderåriga medlemmar.
Citera
2007-03-02, 16:08
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Botanikern
Jo, det kan man tycka. Men flashback vill nog inte ge intrycket att de har en massa minderåriga medlemmar.

Det är väll ingen som tror, minst allt vi moderatorer, att det finns en mängd användare här som inte har åldern inne. Tyvärr är det svårt att kontrollera det samtidigt som som man har den anonymitets policyn vi har. Så länge man skriver vettigt och uppför sig samt inte skriver sin riktiga ålder så är det lite vi kan göra. 18års gränsen finns mest av lagliga skäl.
Citera
2007-03-02, 16:15
Medlem
storytellers avatar
Tycker att det är ett av de allra mest välfungerande forumen här på FB, och saknar enligt mig motsvarighet i Sverige inom ämnet. Det är underligt att inte fler målare hittat dit.

Särskilt bra har det blivit efter att brygubbarna hänvisats till en egen liten klagotråd, där de kan spy ut sina klassiska "DE JÄVLA UNGARNA ÅÅÅ JÄVLAR OM DE KLOTTRAR PÅ MITT HUS DÅDÅDÅDÅ SKA JAG KLIPPA AV PEKFINGRET PÅ DEM SNORUNGAWQREJHLF" som tidigare förstörde varenda tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in