2007-02-28, 19:34
Medlem
Jag ska köra på en tbol kur:

60mg ed i 7 veckor.

För håret så tänkte jag slänga in halva dosen av finasteride.
En hel dos är ju 1mg men eftersom jag bara vill åt dht som kan råkas bildas på grund av tbolen borde ju endast 0.5mg finasteride ed räcka(det gör väl en skillnad???)? ELLER? synpukter och funderingar är välkomna!
Citera
2007-02-28, 22:03
Medlem
Lord_as avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpa_mkt

60mg ed i 7 veckor.

En hel dos är ju 1mg men eftersom jag bara vill åt dht som kan råkas bildas på grund av tbolen borde ju endast 0.5mg finasteride ed räcka(det gör väl en skillnad???)? ELLER? synpukter och funderingar är välkomna!

60mg i 7v. verkar väl bra, kommer bli härligt för levern
Du kan väl fortsätta skriva lite, så man kan följa dig..under veckorna..
Lycka till !!
Citera
2007-02-28, 23:31
Medlem
spudwishs avatar
Citat:

60mg ed i 7 veckor.

Vad menar du med att du bara vill åt DHT? Finasterid binder till 5AR, inte till nåt annat, så det är bara DHT som hämmas.
Citera
2007-03-01, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spudwish
Vad menar du med att du bara vill åt DHT? Finasterid binder till 5AR, inte till nåt annat, så det är bara DHT som hämmas.

Menade att jag vill åt dht, tänkte om det verkligen räcker med halva dosen propecia för att nå dht som kan bildas av tbol???
Citera
2007-03-01, 12:22
Medlem
du kan ju ta 1mg eod slipper du hålla på att fjanta med 0,5mg
Citera
2007-03-01, 19:24
Medlem
hantels avatar
Enzymet 5-AR konverterar testosteron till dht. Finasterid blockerar en stor del av detta enzym, alltså mindre testosteron som kan konvertera. Men nu till saken... Eftersom t-bol inte är testosteron så har du ingen nytta utav en 5-AR-hämmare. Det kommer varken göra från eller till.
Citera
2007-03-02, 12:09
Medlem
spudwishs avatar
Citat:
Menade att jag vill åt dht, tänkte om det verkligen räcker med halva dosen propecia för att nå dht som kan bildas av tbol???

Anade nåt liknande. Alltså, dutasterid binder till >90% av normala nivåer av DHT, fördubblar du DHT-nivåerna t.ex. så kommer alltså en standarddos av dutasterid att ta ner dina nivåer till normala. Så ta inte en halv dos. Men som någon sa så 5A-reduceras inte tbol.
Citera
2007-03-02, 18:51
Medlem
Lord_as avatar
Någon som fått lite problem med dicken efter ungeför 50/60mg tbol i 8v? Ä det tbolens problem eller pct´n som va för kort? 20dagar...
Citera
2007-03-02, 18:59
Medlem
hantels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spudwish
Anade nåt liknande. Alltså, dutasterid binder till >90% av normala nivåer av DHT, fördubblar du DHT-nivåerna t.ex. så kommer alltså en standarddos av dutasterid att ta ner dina nivåer till normala. Så ta inte en halv dos. Men som någon sa så 5A-reduceras inte tbol.

Som jag sa innan, ni har ingen nytta av finasterid när det gäller t-bol. Inte det minsta.
Citera
2007-03-02, 22:04
Medlem
spudwishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hantel
Som jag sa innan, ni har ingen nytta av finasterid när det gäller t-bol. Inte det minsta.

Jaså det var du det
Citera
2007-03-03, 01:43
Medlem
Citat:

Ok, nu är jag inte så insatt i det här men vad ska man använda sig av mot eventuell hårförlust isf om inte finasterid hjälper?
Citera
2007-03-03, 01:46
Medlem
Citat:

Kanske lite, anavar & tbol kan öka testot initialt (interagerar med SHBG). Därmed kan DHT bildas och förstöra lite. Det är en teori..så under en period kan DHT vara höjt under en tbol kur. Men det handlar om små ökningar. De som har extrema anlag för håravfall påverkas ju av detta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in