Citat:
Ursprungligen postat av
Goran-Ekbrandt
Ja tack, det gav sig själv ner till en rimlig nivå. Det har visat sig för mig bero på byte av blodtrycksmedicin. Nu när jag gick upp i dos var det dags igen, fast inte lika farligt som vid insättning. Funderar på att byta.
Du får hålla koll på dina extraslag, är de ofta och länge kan tydligen hjärtat skadas, det vill man inte. Nu hade jag typ 30 extraslag i timmen, så viss skillnad. 30 om dan vet jag inte, kanske är ofarligt. Jag känner kanske av 30 i veckan normalt.
Hoppas du kommer ner oavsett, för det är himla obehagligt.
Men vad bra att du har fått ordning på det tillslut iaf skönt att höra
Jo men jag har kollat upp mig som sagt och det finns inget att oroa sig för just nu.
Dubbelslagen kommer jag få behöva leva med.
Det jag däremot kan påverka här och nu är mitt snusande, men det är svårt att skära ner på något som man gjort i 15 år på daglig basis.
Men det gäller väll att jämföra för/nackdelar och eftersom jag tycker vissa dubbelslag är otrevliga så borde jag snusa mindre, men det är såååå svårt haha.
Det är mer vanligt att man har dubbelslag än att man inte har det, grejen är att dom allra flesta känner inte av det, och som sagt jag hade 25-30 per dag och jag känner av kanske 2-5 så många känner man inte ens av.
Det ska mycket till för att hjärtat ska ta skada av dubbelslag enligt dom kardiologer som jag har pratat med, dels ovanligt frekvent samt ihållande under kortare perioder.
Som tur är får jag endast singlar, finns ju dom som får flera dubbelslag efter varandra det måste vara riktigt otrevligt då jag själv tycker att vissa (inte alla) är nog otrevliga.
Vissa dubbelslag känns knapp mer som en liten liten sensation i bröstet om ens det 0,5-1 sekund.