Resultat: Vilken Energidryck är din favorit?
Monster
16,24%
327 röster
Red Bull
28,02%
564 röster
Full Strike
0,35%
7 röster
V - afternoon wake-up call
2,93%
59 röster
Hustler
2,58%
52 röster
Shark
2,14%
43 röster
Lidl miXXed up
2,63%
53 röster
Powerking
11,53%
232 röster
Magic
0,99%
20 röster
R20+
0,45%
9 röster
Euroshoppers
4,32%
87 röster
Franks
5,51%
111 röster
Battery
2,24%
45 röster
Dark Dog
1,29%
26 röster
Pripps Energy
0,94%
19 röster
Burn
10,73%
216 röster
Någon annan
7,10%
143 röster
2010-06-23, 03:11
  #589
Medlem
Kristofferssons avatar
I. Energidrycker innehåller socker (såvida du inte dricker de sockerfria), socker består av kolhydrater, kolhydrater är energi.

II. För att gå ned i vikt måste du göra av med mer energi än du stoppar i dig. Kalorier (mått på energi) ut minus kalorier in = underskott/överskott på energi = viktförlust/viktökning.

Lägger man ihop I och II ser man att energidrycker står i direkt motsatt korrelation med de grundläggande principerna för viktförlust.

Förbränner du runt 2000 kalorier om dagen kan vi säga att det blir bra att ligga på 1500 kalorier för att ha en jämn och fin viktnedgång. 1500 kalorier är inte speciellt mycket och därför blir det lätt att du kommer över denna nivå om du häver i dig energidrycker till höger och vänster.
Citera
2010-06-23, 03:24
  #590
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kristoffersson
I. Energidrycker innehåller socker (såvida du inte dricker de sockerfria), socker består av kolhydrater, kolhydrater är energi.

II. För att gå ned i vikt måste du göra av med mer energi än du stoppar i dig. Kalorier (mått på energi) ut minus kalorier in = underskott/överskott på energi = viktförlust/viktökning.

Lägger man ihop I och II ser man att energidrycker står i direkt motsatt korrelation med de grundläggande principerna för viktförlust.

Förbränner du runt 2000 kalorier om dagen kan vi säga att det blir bra att ligga på 1500 kalorier för att ha en jämn och fin viktnedgång. 1500 kalorier är inte speciellt mycket och därför blir det lätt att du kommer över denna nivå om du häver i dig energidrycker till höger och vänster.

lägg ihop III också så går det nog att vända på steken, det viktigaste för att ta sig ner i vikt är ju trots allt att hålla ångan igång så man inte sitter stilla och tänker på god mat hela tiden.. koffein hjälper nog de flesta, även om lite socker följer med.

2000 kcal riktigt jävla låg förbrukning också

edit: kanske missuppfattade frågan, om det är hälsan man tänker på så är det ju uppenbarligen en dålig idé
__________________
Senast redigerad av Rapidd 2010-06-23 kl. 03:29.
Citera
2010-06-23, 12:47
  #591
Medlem
richie69s avatar
Du kan leva på grädde, glass, choklad och energidryck och ändå lyckas bra med bantning. För viktnedgång är det som tidigare sagts i tråden endast att du gör av med mer energi än du tar in som spelar roll. Så har du plats för det i din kaloribudget - drick på bara. Den uppiggande effekten kan ju faktiskt göra att man orkar förbränna lite extra med...

Sen hur det är för hälsa och välmående, ja det är det en helt annat fråga...
Citera
2010-06-23, 13:21
  #592
Medlem
Melongrasss avatar
Cola light under bantning/deff/diet w.e.
Citera
2010-08-06, 19:41
  #593
Medlem
petardylovers avatar
Redbull eller Burn är det som gäller.
Allt annat är inte gott, monster smaka usch fy.
Citera
2010-08-07, 00:14
  #594
Medlem
StefPhoenixs avatar
Cult Shaker är absoluta favoriten men Burn är väldigt nära.

Monster är nog den sämsta.
Citera
2010-08-07, 01:16
  #595
Medlem
Jontethemans avatar
X-Ray är enda rätta!
X-Ray cola är underbar! Och pink-grape är fin den med!
Citera
2010-08-07, 01:55
  #596
Medlem
warums avatar
Inget annat duger än http://www.youtube.com/watch?v=5HLcCVdZMno ~
Citera
2010-08-07, 10:58
  #597
Medlem
Ultimatetrances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontetheman
X-Ray är enda rätta!
X-Ray cola är underbar! Och pink-grape är fin den med!

X-Ray funkar men hur fasen kan du säga att X-Ray cola är god?
Citera
2010-08-24, 15:40
  #598
Medlem
techno_the_kings avatar
Red bull är klart favoriten men om plånboken får välja så blir det Powerking
dom övriga går bort
dricker energidrycker bara för att det smakar gött inte för att bli pigg på dom vilket man nu inte blir
vill jag bli pigg så får man ta hjälp av kemiska substanser & det är inte barnbrus vi pratar om
Citera
2010-09-13, 23:47
  #599
Medlem
Denoms avatar
Varför är energidrycker så dyra?

Visst powerking går att köpa billigt, men rent generellt är energidryck MYCKET dyrare än läsk. Hur kommer det sig? Är det höga priset på energidryck jämfört med läsk eller annan alkoholfri dryck motiverad?
Citera
2010-09-13, 23:50
  #600
Medlem
micaeles avatar
För att tillverkarna kan ta ut höga priser och komma undan med det. Energidrycker marknadsförs inte sällan som häftiga, ensamma i sitt slag (verkansgrad och liknande), trendiga och liknande. Alla goda anledningar för att öka marginalen med många procent utan att någon egentligen höjer på ögonbrynen.
Skulle man däremot fundera på tillverkningskostnaden torde dom vara likvärdiga med annat blask.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in