Citat:
Ursprungligen postat av Kristoffersson
I. Energidrycker innehåller socker (såvida du inte dricker de sockerfria), socker består av kolhydrater, kolhydrater är energi.
II. För att gå ned i vikt måste du göra av med mer energi än du stoppar i dig. Kalorier (mått på energi) ut minus kalorier in = underskott/överskott på energi = viktförlust/viktökning.
Lägger man ihop I och II ser man att energidrycker står i direkt motsatt korrelation med de grundläggande principerna för viktförlust.
Förbränner du runt 2000 kalorier om dagen kan vi säga att det blir bra att ligga på 1500 kalorier för att ha en jämn och fin viktnedgång. 1500 kalorier är inte speciellt mycket och därför blir det lätt att du kommer över denna nivå om du häver i dig energidrycker till höger och vänster.
lägg ihop III också så går det nog att vända på steken, det viktigaste för att ta sig ner i vikt är ju trots allt att hålla ångan igång så man inte sitter stilla och tänker på god mat hela tiden.. koffein hjälper nog de flesta, även om lite socker följer med.
2000 kcal riktigt jävla låg förbrukning också
edit: kanske missuppfattade frågan, om det är hälsan man tänker på så är det ju uppenbarligen en dålig idé