Resultat: Vilken Energidryck är din favorit?
Monster
16,24%
327 röster
Red Bull
28,02%
564 röster
Full Strike
0,35%
7 röster
V - afternoon wake-up call
2,93%
59 röster
Hustler
2,58%
52 röster
Shark
2,14%
43 röster
Lidl miXXed up
2,63%
53 röster
Powerking
11,53%
232 röster
Magic
0,99%
20 röster
R20+
0,45%
9 röster
Euroshoppers
4,32%
87 röster
Franks
5,51%
111 röster
Battery
2,24%
45 röster
Dark Dog
1,29%
26 röster
Pripps Energy
0,94%
19 röster
Burn
10,73%
216 röster
Någon annan
7,10%
143 röster
2009-03-13, 16:46
Medlem
Baalzamons avatar
Om någon funderar på att testa "mixxed up" i lila burk från Lidl, så tänk om. Den smakar röv, fast värre

http://www.baalzamon.se/mixxed.jpg
Citera
2009-03-13, 17:16
Medlem
Arbetarbroders avatar
Är det någon mer än jag som testat R20+? Det är den första energidrycken, mig veterligen, som säljs i en liters förpackning. Jag tror den kommer bli ganska populär när de fått lite tid på sig då många använder energidrycker som groggvirke och då blir det ganska dyrt att köpa på sig ett lager Red Bull för en fredagkväll.

Visste ni föressten att "Holy Cow" är X-Ray i en annan förpackning, något Hammarby-jippo tydligen. X-Ray tog jag inte ens med på listan eftersom den bara nämns i dåliga ordalag i tråden och det är ju helt rätt, det är en värdelös energidryck.

Viktig fråga: Går det att få tag på Magic i Sverige idag? Råder lite delade meningar om detta. Har hört att de fått byta namn när ett kondommärke med samma namn kom från RFSU och Magic hade ingen patent på sitt namn, och efter de lyckades de inte bygga upp ett bärande varumärke under nytt namn och gick under som energidryck, trots att de var de en av de första som kom tillsammans med Red Bull.
MEN! De här kan bara vara en skröna!! De är bara vad jag har hört, men om de är någon som sett Magic den senaste tiden vore de kul att få veta.
Citera
2009-03-13, 17:33
Medlem
Swe__rockers avatar
willys powerking-COLA

för övrigt finns ju NOS och nån mer , kommer inte ihåg en grå petflaska (ja juste.. X-ray)
på 1½ liter med energidryck
Senast redigerad av Swe__rocker 2009-03-13 kl. 17:35.
Citera
2009-03-13, 17:55
Medlem
Arbetarbroders avatar
Jag har en fråga till, var köper ni Dark Dog? Jag har själv sett den men minns inte var, möjligen att det var på Överskottsbolaget...? Men den är ganska sällsynt va? Jag gissar att den blir utan röster i den här omröstningen, har svårt att tro att någon har den som favorit.

Stabil ledning för Powerking just nu efter 24 röstande, precis som väntat. Röstade själv på den.
Citera
2009-03-13, 20:55
Medlem
Imponerads avatar
Pripps Energy är den som sticker ut mest och ger ett seriöst intryck och lockar motionärer och inte bara fjortonåringar som tycker burken ser tuff ut. Värsta sörjan är nog Burn, totalt odrickbar. Annars är det många jag inte druckit eller ens hört talas om, men Red Bull kan faktiskt vara gott vid något enstaka tillfälle och har en uppfriskande smak.
Citera
2009-03-13, 21:13
Medlem
Jag föredrar euroshoppers och efter det burn och till sist red bull på delad plats med powerking.

Euroshoppers energidryck har ju en trevlig smak som påminner om hallon
Citera
2009-03-14, 00:26
Medlem
simpaj102s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Chigurh
Passa dig med de där dryckerna, en kille på min gammla skola dog för några dagar sen av hjärtflimmer tror jag det var efter att druckit för många sådana enegridrycker. Han gick bara i 7an, ganska läskigt. Ännu läskigare är att inte någon har nämt ett knyst i media om saken, coverup?

Mer OT: Vissa arabaffärer i Malmö brukar ha "koncentrerad" redbull eller vad man ska kalla det. Jävla bra drag i dem, flaskan är av glas och ca 25-33 cl mörk flaska med redbull liknande emblem, utländsk text på såklart.

Tror att du menar Thailändsk redbull jag och mina vänner kallar dom så iaf.

På tal om den där killen som fick hjärtflimmer så har en av mina vänner råkar ut för en likande sak på Dreamhack dock i kombination med koffeinpiller. Han låg bara på golvet och skakade ambulansen hämtade honom och nästa morgon kunde han komma till baka. Det kanske finns en anledning till att sådana drycker inte får säljas i vissa länder.
Citera
2009-03-14, 10:00
Bannlyst
Koffein överdos? Man kan ju faktiskt hålla sig vaken utan koffein
Citera
2009-03-16, 17:33
Medlem
Arbetarbroders avatar
Jag smygbumpar den här tråden lite i hop om att få till lite mer röster. Jävligt jämt mellan Powerking och Red Bull just nu, medans Franks och Burn ligger efter med fem röster var. Två stycken utan några röster alls, vilket var väntat.
Citera
2009-03-16, 17:39
Medlem
Melestors avatar
Lite svårt att svara på då jag inte ens testat ½ av alla dryckerna som är med på listan tror jag.
Just nu så tror jag att favoritdrycken får bli Monster faktist, för det är en annan och ny smak på energidryck.
Tyckte att Burn var mycket god när man började dricka dem, men är man på LAN och ska dricka mer än 2st så går det fan inte, så sliskigt så det inte är klokt.
Redbull är vinnaren, går alltid hem. Fast vid stora köp får det bli Powerking pga priset.
Citera
2009-03-16, 18:27
Medlem
64550.s avatar
monster - ripper/rippler eller vad den heter är ju tung, tjockt god!
Citera
2009-03-16, 18:51
Bannlyst
Monster är favoriten,men det är synd att dom inte har tagit hit alla andra sorter,tex. Monster Khaos och Monster Mixxd Men hur kan ni dricka red bull? Det är gott men alldeles för dyrt,för samma pris får ni en god Monster som dessutom är 50cl :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in