Satt och lste om minneshanteringen Opera - Firefox och blev nyfiken.
Installerade nyaste opera, ndrade lite smtt och gott, dvs plockade bort allt ondigt jvla tjafs som paneler hit och dit och kollade sen:
Mrkligt siffror tycker jag...iaf med tanke p att jag hade samma 2 flikar uppe i Opera och Firefox.
Nu kan det ha med saken att gra att jag optimerat Firefox s gott det gr med t ex Firetune, vilket kan frklara resultatet.
I vrigt knns Opera snabbare vid sidladdning, om n lite klumpig, i det att det knns som om man inte kan ndra saker riktigt som man vill jmfrt med Firefox.
Vana troligtvis, men efter att ha lst att Opera INTE godknner add-ons (vilket var sknt fr mig att lsa efter att ha letat febrilt och inte hittat nt... Trodde min google-skill slutat funka!) s knns det nd som om jag kommer fortstta med Firefox.
Som sagt, Opera r en kompetent lsare och med lite coola saker som de dr manickerna, men verlag s vinner Firefox matchen ltt.
Igen.
(Bara fr att dubbelkolla s kikade jag nu igen vad lsarna t i minne: Opera ungefr samma, Firefox har kat till 50 ungefr. Vilket ju kan frklaras med att jag inte rr Opera och skriver detta i FF.

)