2007-02-27, 21:36
Medlem
pastorns avatar
Jag har städat upp lite bland mina användarinställningar idag. Bland annat så har jag försökt styra om en epostadress som inte längre är i bruk till en som fungerar för att kontakta mig. Jag stötte dock på patrull när det var dags att utföra dessa ändringar.

Problemet är att jag redan har en smurf registrerad på denna emailadress. Forumprogramvaran spottade ur sig nedanstående som svar på min begäran.
Citat:
E-postadressen som du har angivit används redan. Om du har glömt ditt lösenord kan du klicka här.

Min fråga lyder, -Detta kan väl inte vara något problem för forumets administratörer? Så varför är jag begränsad nu?

Sedan tidigare är det acceptabelt att en användare av forumet har en eller flera smurfar på sidan om av sitt huvudkonto. Jag dristar mig till att säga att ett visst detektivarbete pågår bakom kulisserna för att hålla reda på huvudanvändaren och dess smurfar. Det är till och med acceptabelt beteende att ha en smurf eller två om det är något extra känsligt man vill dryfta till er andra.

Med det sagt borde det alltså vara en fördel för moderatorerna om man fick registera en smurf eller två på samma emailkonto. Trots allt blir det enklare för de ansvariga att jaga troll i framtiden.

Mitt förslag nu är alltså att inställningarna ändras så att jag får registrera min smurf och min huvudanvändare på samma emailadress.

Med vänliga hälsningar
pastorn
Citera
2007-02-27, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pastorn
Jag har städat upp lite bland mina användarinställningar idag. Bland annat så har jag försökt styra om en epostadress som inte längre är i bruk till en som fungerar för att kontakta mig. Jag stötte dock på patrull när det var dags att utföra dessa ändringar.

Problemet är att jag redan har en smurf registrerad på denna emailadress. Forumprogramvaran spottade ur sig nedanstående som svar på min begäran.

Min fråga lyder, -Detta kan väl inte vara något problem för forumets administratörer? Så varför är jag begränsad nu?

Sedan tidigare är det acceptabelt att en användare av forumet har en eller flera smurfar på sidan om av sitt huvudkonto. Jag dristar mig till att säga att ett visst detektivarbete pågår bakom kulisserna för att hålla reda på huvudanvändaren och dess smurfar. Det är till och med acceptabelt beteende att ha en smurf eller två om det är något extra känsligt man vill dryfta till er andra.

Med det sagt borde det alltså vara en fördel för moderatorerna om man fick registera en smurf eller två på samma emailkonto. Trots allt blir det enklare för de ansvariga att jaga troll i framtiden.

Mitt förslag nu är alltså att inställningarna ändras så att jag får registrera min smurf och min huvudanvändare på samma emailadress.

Med vänliga hälsningar
pastorn
Vilket jävla skitsnack!

Av ren lathet försöker du jiddra ihop ett argument om att samma e-post underlättar trolljakten.

Sesså... Registrera nu ett nytt hotmailkonto istället.
Citera
2007-02-27, 22:22
Medlem
micaeles avatar
Om det tillåts flera konton på samma mailadress skulle man i teorin kunna skapa konton in absurdum på andras emailadresser. Även om det måste fixas med aktiveringsmail är det en källa för att skapa problem och irritation.
Räkna aldrig att en funktion används på det sättet det är tänkt.

För att undvika ovan sagda problem måste ju någon i administrationen godkänna konton som registreras på redan använda mailadresser, och det vore ett hästjobb utan like som med stor sannolikhet ingen vill ta på sig.
Citera
2007-02-27, 23:24
Medlem
pastorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
Vilket jävla skitsnack!

Av ren lathet försöker du jiddra ihop ett argument om att samma e-post underlättar trolljakten.

Sesså... Registrera nu ett nytt hotmailkonto istället.

Givetvis, det underlättar för mig om jag fick alla mina smurfars prenumenationer på ett ställe. Det vill säga till mitt huvudkonto för emailtrafik. (För er andra, min emailadress) Vad jag dock vägrar erkänna i dagsläget är att det skulle vara ett problem att samla smurfar och huvudanvändare på ett och samma ställe som forumprogramvaran låter göra sken av.

Detta är rent och skärt nonsens enligt min bok. Jag som användare av detta forum har min huvudanvändare "pastorn" och mina smurfar <Redigerat /mod > Vart i ligger då felet att min huvudanvändare och mina smurfar delar samma emailadress?

Och givetvis .LA. Jag kan starta ett nytt hotmailkonto för varje smurf jag har. Jag kan även få dessa hotmailkonton att skicka vidare mina prenumenationer till mitt huvudkonto. Men däri ligger inte problemet. Problemet ligger i att någon godtyckligt valt att begränsa mitt liv genom att säga att jag bara får ha en användare per emailkonto.

Just nu hävdar jag att detta är nonsens och jag söker svar från mer insatta i ämnet än jag. -Flera smurfar och en huvudanvändare på ett emailkonto, varför är det dåligt?
Citera
2007-02-27, 23:36
Medlem
pastorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Om det tillåts flera konton på samma mailadress skulle man i teorin kunna skapa konton in absurdum på andras emailadresser. Även om det måste fixas med aktiveringsmail är det en källa för att skapa problem och irritation.

Men efter att man skapat ett nytt konto på flashback så får man ett registreringsmail, likt många andra hemsidor i dagsläget. Många av dessa hemsidor kräver även att man "aktiverar" det email man nyligen matat in i dialogrutan. Jag kan därför inte se att mitt förslag skulle skapa "konton in absurdum" som du räknade upp som en förhindrande faktor.

Tvärtom, från administrationens sida borde det vara en välkomnande faktor att man kan knyta en eller två smurfar till huvudkontot.

Citat:
Räkna aldrig att en funktion används på det sättet det är tänkt.

Det håller jag med dig till fullo, samtidigt ber jag dig att "inte måla fan på väggen"

Citat:
För att undvika ovan sagda problem måste ju någon i administrationen godkänna konton som registreras på redan använda mailadresser, och det vore ett hästjobb utan like som med stor sannolikhet ingen vill ta på sig.

Här har du förlorat mig i dina tankar. Vari ligger problemet?
Citera
2007-03-01, 19:06
Medlem
Botanikerns avatar
Om jag skulle skapa ett extra konto för att diskutera känsliga saker så skulle jag inte göra det på samma email.
Citera
2007-03-01, 23:49
Medlem
toMishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Botanikern
Om jag skulle skapa ett extra konto för att diskutera känsliga saker så skulle jag inte göra det på samma email.

Varför inte? För att moderatorerna instinktivt kommer kontrollera vem som har skrivit det, och om det finns en till användare på samma mail? Och även om någon moderator skulle få för sig att göra det, vad skulle kunna hända då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in