2007-02-27, 20:00
Bannlyst
Tja, jag undrar vad smidigaste sättet att hoppa av lumpen är (förutom att slå någon, hota någon med kniv eller dyligt, dvs sådant som kommer hänga över dig i framtiden). Gör tjänst som bevakningssoldat.
Citera
2007-02-27, 20:02
Medlem
aCeees avatar
Fejka ett mental krasch.
Citera
2007-02-27, 21:23
Medlem
PocketRockets avatar
Säg att det ständigt piper i öronen. När du får göra ett hörselprov trycker du inte en enda gång på knappen som indikerar att du hör ett pip.
Hörselskadade soldater tar dom på allvar nu för tiden har jag hört.

Annars är ryggsmärtor något som är lätt att fejka också.
Citera
2007-02-27, 22:35
Bannlyst
haha visste att flashback skulle ha svaret.. hörselskada alltså
Citera
2007-02-28, 00:37
Medlem
von Clausewitzs avatar
Jag förstår inte varför du inte vill fullfölja. Människor som du borde verkligen göra lumpen.

Men...ska du avsluta, så gör det på ett ärligt sätt. Vät din bädd med urin nattetid. Det passar och leder till att du kommer hem.

Vänligen

vClausewitz
Citera
2007-02-28, 09:32
Medlem
Prata med psykologen. Säg att du inte är motiverad. Det har fungerat för minst en kille i min pluton. Sen kanske det är lättare att komma undan med det om man har en lite mer ansträngande tjänst, men det skadar väl inte att prova.

IMO så är det ganska ryggradslöst att inte konfrontera sina problem, utan ljuga sig runt dem. Men sen är jag ingen missionär heller.
Citera
2007-02-28, 10:36
Medlem
Skulltorchas avatar
Att hoppa av lumpen är sin sak, du lär få säga att du har psykiska svårigheter med att klara av tjänsten som millitär. Men om det är så att du inte tagit värvning än så hade jag gått till min skolsyster redan nu och börjat klaga över det, även sagt att du har många mardrömmar om lumpen under psyk testet.

Är det så att du är överviktig har jag för mig att din skolsyster kan få något intyg om att du inte är vad dem söker. (Krävs dock en del övervikt)
Citera
2007-02-28, 10:38
Medlem
finkelansvarigs avatar
"vapenrädsla" har fått hem två av mina kompisar iaf,
Citera
2007-02-28, 10:43
Medlem
Raketosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsanhej
Tja, jag undrar vad smidigaste sättet att hoppa av lumpen är (förutom att slå någon, hota någon med kniv eller dyligt, dvs sådant som kommer hänga över dig i framtiden). Gör tjänst som bevakningssoldat.

Jag förstår inte frågan.
Lumpen är ingenting man "hoppar av". Det är ingen jävla ABF-kurs i växtfärgning eller portugisiska.
Bit ihop eller förbli ett bortklemat "candy ass" hela livet, som ger upp vid minsta motstånd.
Citera
2007-02-28, 10:48
Medlem
finkelansvarigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raketost
Jag förstår inte frågan.
Lumpen är ingenting man "hoppar av". Det är ingen jävla ABF-kurs i växtfärgning eller portugisiska.
Bit ihop eller förbli ett bortklemat "candy ass" hela livet, som ger upp vid minsta motstånd.

klart man vill hoppa av skiten, varför göra den.? vill nån ta sverige bombar dom oss på en förmiddag, samt att det inte är ekonomiskt försvarbart att göra lumpen om man jämför med att knega i ett år,
nu kommer du säkert dra upp klyschor som: vänner för livet, erfarenhet, m.m jag köper inte det, det är bara för att rättfärdiga misstaget för sig själv,
Citera
2007-02-28, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finkelansvarig
klart man vill hoppa av skiten, varför göra den.?
Gedigen vapenutbildning, roliga befäl ("Jag vet att det finns ett barn inom er, se till och stryp det"), gemenskap, få vara ute i den friska luften och dessutom få en liten slant för det. Varför inte göra lumpen?

Citat:
vill nån ta sverige bombar dom oss på en förmiddag,
Nu handlar det inte bara om att vi ska kunna hävda vår territoriella integritet eller skydda oss från angrepp (även om det är de viktigaste uppgifterna) utan även att kunna hjälpa Sverige och vår omvärld. Även om någon skulle få för sig att ta över Sverige så skulle det krävas mycket mer än bomber för det.

Citat:
samt att det inte är ekonomiskt försvarbart att göra lumpen om man jämför med att knega i ett år,
Försvarbart tycker jag det är, jag kommer sluta på + ~35.000 kr efter lumpen. Med det vill jag säga att jag inte kommer att hamna på minus. Sen får man ju se lumpen för vad det är, en utbildning och inte ett jobb. Och jag vet inte många utbildningar som ger mig kost, logi och pengar under studietiden. Med det nya militära betygsystemet och de minskade värnpliktskullarna så kommer det civila meritvärdet att öka. Dessutom kan det vara början på en karriär i det militära.

Citat:
nu kommer du säkert dra upp klyschor som: vänner för livet, erfarenhet, m.m jag köper inte det, det är bara för att rättfärdiga misstaget för sig själv,
Lumpen passar vissa. Jag tycker inte du ska avfärda de argument som du kallar för "klyschor", för de stämmer verkligen för de som säger det. Sen att du själv skulle ha problem att passa in, följa order eller på annat sätt inte kunna hantera vardagen i det militära är din sak.

Får man fråga vilken militär erfarenhet du har?
Citera
2007-03-02, 01:25
Bannlyst
det är inte jag som gör lumpen, utan en vän. tror inte han kommer hoppa av, men tycker hur som helst att det inte är någon stor grej om han hoppar av. upptäckte väl helt enkelt att det inte var hans grej och då är det ju helt onödigt att göra skiten. vem fan bryr sig lixom, att snacka om "vänner för livet" och dylikt som argument för att göra lumpen funkar ju inte - det är ju upp till var och en att välja om de vill ha vänner för livet eller inte?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in