• 1
  • 2
2007-03-01, 19:00
Medlem
TACKAR S MYCKET, FROZENHERO OCH BERGSTURK.

-Och nu mste jag tnka efter.

Men frst
: frstr jag inte Frozenhero:s utrop: Ja du B-O.... r det mrkligt att jag lngtar efter att komma till ett svar p ett problem som har tagits upp?
: -Anvnder jag verkligen Wikipedia, Susning och mnga fler andra uppslagsbanker. Dock att jag tycker att de skriver dligt.
: ..r nog mitt anvndande av smileys, ett synnerligen uppskattat tilltag.
: Och det dr tipset: Spoiler: frstr jag inte ett dyft om!

: Och bergsturk:s tips -som mycket vanligt frn bergsturk- i inlgget nummer 4: Kr en chkdsk/f i kommandoprompten., frstr bara den som inte behver ngon hjlp.
Citera
2007-03-01, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-O Gavne, Västerås
TACKAR S MYCKET, FROZENHERO OCH BERGSTURK.

-Och nu mste jag tnka efter.

Men frst
: frstr jag inte Frozenhero:s utrop: Ja du B-O.... r det mrkligt att jag lngtar efter att komma till ett svar p ett problem som har tagits upp?
: -Anvnder jag verkligen Wikipedia, Susning och mnga fler andra uppslagsbanker. Dock att jag tycker att de skriver dligt.
: ..r nog mitt anvndande av smileys, ett synnerligen uppskattat tilltag.
: Och det dr tipset: Spoiler: frstr jag inte ett dyft om!

: Och bergsturk:s tips -som mycket vanligt frn bergsturk- i inlgget nummer 4: Kr en chkdsk/f i kommandoprompten., frstr bara den som inte behver ngon hjlp.

Det "utropet" varr helt enkelt ett stt att starta inlgget...

Spoilern, som str alla fritt att anvnda, kan anvndas i olika syften hr p FB..
Jag valde att lgga en spoiler runt min lnk s att ALLA inte skulle behva se den, utan bara de som va berrda=Du.. B-O.

Och du behver inte fatta vad spoliern innebr... bara klicka p, eller kopiera och klistra in i valfri webblsare adressen som du ser om du klickar p "spoiler", s kommer du till den sidan jag ville tipsa Dig om..

Jag har ju s klart frsttt att du gillar smileys, men jag mste frtydliga, att trots att de kan bidra med knslor eller liknande som kan vara svra att kl i ord, s kan de, anvnda p FEL stt snarare skapa ett svrlst inlgg som mnga (jag) inte orkar med?

I detta fallet s kan man ju sg att smileys motverkar sitt syfte eftersom folk kanske inte ens orkar lsa inlgget i frga?

OCH, vad gller "Kr en chkdsk/f i kommandoprompten" s r det helt enkelt s att DU letar upp kommandoprompten.

I Windows 98 borde det funka om du vljer START/KR och skriver CMD (mjligen med sm bokstver)

Prova dr att skriva t.ex chkdsh och trycka ENTER och se vad som hnder?
Inget farligt kommando utan bara ett som kollar din hdd efter fel..

Lycka till!

/Fh
Citera
2007-03-01, 23:28
Medlem
Ondkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frozenhero
I Windows 98 borde det funka om du vljer START/KR och skriver CMD (mjligen med sm bokstver)

COMMAND, inte CMD i Win9x. Stora eller sm bokstver har ingen betydelse.

Citat:
Prova dr att skriva t.ex chkdsh och trycka ENTER och se vad som hnder?

Kommer bara att generera ett felmeddelande, eftersom kommandot r felstavat.
Citera
2007-03-02, 11:47
Medlem
Har ni egentligen kommit fram till ett svar? Mste jag starta i felskert lge, eller gr det att anvnda kopmmandoprompten i Windows? Kr XP ifall ngon undrade.
Citera
2007-03-02, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondkvist
COMMAND, inte CMD i Win9x. Stora eller sm bokstver har ingen betydelse.

Kommer bara att generera ett felmeddelande, eftersom kommandot r felstavat.

Sg det nu Skall ju s klart vara chkdsk, vilket iaf DU s klart fattar?

Citat:
Ursprungligen postat av Batch
Har ni egentligen kommit fram till ett svar? Mste jag starta i felskert lge, eller gr det att anvnda kopmmandoprompten i Windows? Kr XP ifall ngon undrade.

Kan du inte vlja "Analysera i Diskdefragmenteraren heller?

Eller "Den hr datorn", hgerklicka och vlj "Egenskaper", fliken Verktyg och sen "felkontroll"

Funkar inte det s prova att kra chkdsk i kommandotolken. Start/Alla program/Tillbehr.

Funkar inte DET s fr du prova i felskert lge eller vlja "Felskert lge med Kommandotolken" eller vad det heter nr man trycker F8 eller s under uppstart fr att komma till felskert lge..
Citera
2007-03-02, 18:27
Medlem
JAG TNKER OCH TNKER!

men varfr kan inte Batch under tiden ocks prva mitt tips hr ovan i inlgg nummer 2: att defragmentera under ...detta ofrstliga frhllande: "Felskert lge".

Fr Windows 98:2 >Starta om- datorn med att trycka p -fr Windows 98:2- tangenten F8. >Vlj valet: "Felskert lge". >Sk upp, som annars vanligt: Start >Program
>Tillbehr >Systemverktyg >Diskfragmenteraren.
...det kan ju hnda att programmet d startar????
Citera
2007-04-02, 19:22
Medlem
Citat:
Sg det nu Skall ju s klart vara chkdsk, vilket iaf DU s klart fattar?

Kan du inte vlja "Analysera i Diskdefragmenteraren heller?

Eller "Den hr datorn", hgerklicka och vlj "Egenskaper", fliken Verktyg och sen "felkontroll"

Funkar inte det s prova att kra chkdsk i kommandotolken. Start/Alla program/Tillbehr.

Funkar inte DET s fr du prova i felskert lge eller vlja "Felskert lge med Kommandotolken" eller vad det heter nr man trycker F8 eller s under uppstart fr att komma till felskert lge..
Nej, det gr inte att vlja Analysera.
Citera
2007-11-04, 14:57
Medlem
KLANGBOTTENs avatar
Jag anvnder PC och Windows VISTA.

Nr jag klickar p programikonen fr diskdefragmentaren hnder ingenting.

Ngon som har nt tips vad jag kan gra fr att f det att funka?
Nt kommando i Kommandotolken, kanske?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in