Citat:
Ursprungligen postat av B-O Gavne, Västerås
TACKAR SÅ MYCKET, FROZENHERO OCH BERGSTURK.
-Och nu måste jag tänka efter.
Men först
: f
örstår jag inte Frozenhero:s utrop: ”Ja du B-O...”. Är det märkligt att jag längtar efter att komma till ett svar på ett problem som har tagits upp?
: -Använder jag verkligen Wikipedia, Susning och många fler andra uppslagsbanker. –Dock att jag tycker att de skriver dåligt.
: ..är nog mitt användande av smileys, ett synnerligen uppskattat tilltag.
: Och det där tipset: ”Spoiler:” förstår jag –inte ett dyft om!
: Och bergsturk:s tips -som mycket vanligt från bergsturk- i inlägget nummer 4: ”Kör en chkdsk/f i kommandoprompten.”, förstår bara den som inte behöver någon hjälp.

Det "utropet" varr helt enkelt ett sätt att starta inlägget...
Spoilern, som står alla fritt att använda, kan användas i olika syften här på FB..
Jag valde att lägga en spoiler runt min länk så att ALLA inte skulle behöva se den, utan bara de som va berörda=Du.. B-O.
Och du behöver inte fatta vad spoliern innebär... bara klicka på, eller kopiera och klistra in i valfri webbläsare adressen som du ser om du klickar på "spoiler", så kommer du till den sidan jag ville tipsa Dig om..
Jag har ju så klart förstått att du gillar smileys, men jag måste förtydliga, att trots att de kan bidra med känslor eller liknande som kan vara svåra att klä i ord, så kan de, använda på FEL sätt snarare skapa ett svårläst inlägg som många (jag) inte orkar med?
I detta fallet så kan man ju säg att smileys motverkar sitt syfte eftersom folk kanske inte ens orkar läsa inlägget i fråga?
OCH, vad gäller "Kör en chkdsk/f i kommandoprompten" så är det helt enkelt så att DU letar upp kommandoprompten.
I Windows 98 borde det funka om du väljer START/KÖR och skriver CMD (möjligen med små bokstäver)
Prova där att skriva t.ex chkdsh och trycka ENTER och se vad som händer?
Inget farligt kommando utan bara ett som kollar din hdd efter fel..
Lycka till!
/Fh