2009-01-23, 18:24
Medlem
underrs avatar
sök på google och sen bara klicka överätt till svenska.. enkelt
2009-01-23, 18:44
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GigaSexy
http://thin.bloggagratis.se/
http://medlem.spray.se/cyborgs/konta...ska%20hemsidor
HerreGUD! Läste den första bloggen. I sanning en totalt sjuk och galen människas verk! Vart är världen på väg?

Edit: Nu såg jag bilderna längst ner i bloggen. De platsar snarast i MGB. Nu mår jag illa
Senast redigerad av Tjohilda 2009-01-23 kl. 18:47.
2009-01-23, 19:07
Medlem
-Jamaica-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
HerreGUD! Läste den första bloggen. I sanning en totalt sjuk och galen människas verk! Vart är världen på väg?

Edit: Nu såg jag bilderna längst ner i bloggen. De platsar snarast i MGB. Nu mår jag illa

Håller med. =/ Det är riktigt illa det där pro-ana tramset.
2009-01-23, 19:09
Medlem
Trinnits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda

Så sant. Inget friskt tänkande där över huvud taget.
Och jösses vilka bilder det fanns på vissa av sidorna som den andra sidan länkade till. Helt jävla galet, det ÄR MGB-nivå på flera av dem.
2009-01-23, 20:49
Medlem
Roxanas avatar
Här är ett helt forum att rota i:

http://anamia.mylava.net/index.php?load=11&gid=1
2009-02-24, 12:30
Medlem
Cyborgss avatar
Intressant, ni har länkat till min hemsida

Nåväl, vill man diskutera proana så svarar jag gärna på frågor om det. Finns dock ingen anledning att gå emot de som tycker att det är sjukt, det är ett fritt land och man få tycka vad man vill, så det diskuterar jag inte.
2009-02-24, 21:01
Medlem
youngsoulrebelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborgs

Nåväl, vill man diskutera proana så svarar jag gärna på frågor om det. Finns dock ingen anledning att gå emot de som tycker att det är sjukt, det är ett fritt land och man få tycka vad man vill, så det diskuterar jag inte.

får jag då fråga en sak? och jag menar det som en seriös fråga: tycker du på riktigt att de tjejerna på bilderna på thin-bloggen är snygga? alltså, när du ser dem tänker du "så vill jag se ut?"
2009-02-24, 21:09
Medlem
"När du är tunn som luft, så är du nästan perfekt "
2009-02-24, 22:19
Medlem
Citat:

Mat är ju så gott! Varför avstå något så undebart och dessutom se ut som fan på köpet? Jag vet att du är psykiskt sjuk och förmodligen inte tänker rationellt men VARFÖR?
2009-02-25, 20:14
Medlem
Cyborgss avatar
youngsoulrebels, jamenvisst klart du får fråga!
Nej bilder på just Thin-bloggen (som verkar ha lagts ner för över ett år sedan) är inget jag eftersträvar. Just de tre bilderna hon har postat där är förstås alla förändrade med photoshop, ingen verklig människa ser ut så. Jag har snubblat över orginalbilderna några gånger på nätet till dem dessutom.

Joente, ja mat är ju helt underbart -det håller jag med dig om, jag älskar mat! Det är det som är i varje fall mitt problem, jag är ju bulimiker. Inte anorektiker. :P

Äsch, smaken är som baken. Det du tycker ser ut som fan tycker någon annan är intressant och en tredje snyggt. ^^ Men det är inte ett adaptivt eller hälsosamt ideal på någon punkt, det må jag säga.

Hur menar du med frågan "varför"? Menar du varför vissa har en idealbild och andra en annan?

Mvh Cyborgs
2009-02-25, 21:43
Medlem
youngsoulrebelss avatar
Citat:
youngsoulrebels, jamenvisst klart du får fråga!
Nej bilder på just Thin-bloggen (som verkar ha lagts ner för över ett år sedan) är inget jag eftersträvar.

jag andas ut en smula. och att vara viktfixerad är inget främmande för mig (tyvärr) det är bara det där extremt sjuka idealet jag har svårt att förstå.

(även jag har krängt i mig enorma mängder onyttigheter och sedan hävt upp dem igen, så jag vet vad vi pratar om)
2009-02-26, 13:46
Medlem
Cyborgss avatar
Jag har vissa ideal jag själv har svårt att förstå som jag inte tycker är snygga. Själv tycker jag att det inte är det minsta tilltalande med magra emo- eller rockkillar, men jag har stött på en hel del tjejkompisar genom åren som älskar det och tycker att det är skitsexigt. Jag tänker bara "whatta"?
Eller stora muskelpaket... Men på samma sätt har jag full förståelse för att andra tycker att mina ideal är märkliga/annorlunda (eller sjuka). Lite exempel på vad jag själv tycker är riktigt riktigt fierce; Twiggy, Nicole Richie (som smalast), Keira Knightley eller Jana Kasikowa.

Det finns även fler ideal som man bör ifrågasätta som inte är hälsosamma. Bland annat att vara väldigt blek (populärt inom goth- och emo t.ex.) vilket inte är så hälsosamt. Varsamt och lagom med sol är nyttigare. I värsta fall kan man drabbas av rakitis och lägre bentäthet till följd av brist på soljus eller d-vitamin. Dock kan ätstörningar i de flesta fall inte jämföras med en så "liten" komplikation som en eventuell blekhet skulle medföra, jag bara drar en parallell till att det finns en hel del andra ideal som inte är altför hälsosamma där ute.

Ska jag vara lite privat kan jag berätta att jag själv kollar upp min bentäthet, mina tänder, blodvärden och vitaminer noggrant minst en gång om året utan minsta anmärkning hittills, och jag betalar privat för det. Så jag försöker att leva så hälsosamt jag kan, trots och med de ideal jag eftersträvar. Jag har haft vanliga datornördar till pojkvänner med mycket sämre hälsa än jag. Det är allt jag kan göra, jag kan tyvärr inte svara för andra med ätstörningar som förpestar livet för sin omgivning, belastar vår sjukvård eller har noll förståelse för vad de pysslar med. Den dystra sanningen är att det är väldigt väldigt svårt att finna ätstörda som åtminstone försöker att ta ansvar för vad de åsamkar sin kropp och sin omgivning.

Nåväl. Om någon vill diskutera proana i sig och inte just svenska hemsidor som denna trådstartaren sökte så kan ni ju starta en ny tråd om det och vinka dit mig, jag har inget emot att bolla lite åsikter om någon är nyfiken. Ilska och sorg är dock inget jag kan svara för eller hjälpa till att diskutera om, det är ett ämne som upprör och det har jag full förståelse för. Det är ju dock lite trevligare när man försöker att lägga band på sin affekt och komma med mer sakliga och välgrundade debattinlägg.

Kan även för den nyfikne länka till ett forum som är till för allmänheten dit man kan vända sig om man vill diskutera proana: http://pros.mylava.net (dock har vi inte kommit igång där helt än).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in