2007-02-27, 14:13
Medlem
Statics avatar
Hej sitter på jobb och precis fått en ny dator och med vista ultimate blalbala...

och nu ska jag installera Autocad 2007 fungerar fint ända fram till jag ska starta programet sen när det väl är fördig installerat..

vista säger att autocad 2007 inte fungerar i vista.. ??

nån som har stöt på samma problem och kanske har fixat det.. pls help me
Citera
2007-02-27, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Static
Hej sitter på jobb och precis fått en ny dator och med vista ultimate blalbala...

och nu ska jag installera Autocad 2007 fungerar fint ända fram till jag ska starta programet sen när det väl är fördig installerat..

vista säger att autocad 2007 inte fungerar i vista.. ??

nån som har stöt på samma problem och kanske har fixat det.. pls help me

kan du inte emulera win xp sp2 läge och få det att funka då ?

hittade en länk också.
http://jtbworld.blogspot.com/2007/02...n-windows.html
Citera
2007-02-27, 14:20
Moderator
Ruskigbusss avatar
Autodesk kommer tydligen att släppa en ny version som fixar det enligt Autodesk support
Citat:
AutoCAD® 2008, scheduled for a March 2007 release, is compatible with the 32-bit and 64-bit versions of Windows Vista™ Home Basic, Home Premium, Ultimate, Business and Enterprise. AutoCAD LT® 2008, also scheduled for release in March, is compatible with the 32-bit versions of Windows Vista Home Basic, Home Premium, Ultimate, Business and Enterprise.

There will be an AutoCAD 2007 and AutoCAD LT 2007 update released shortly that adds support for Windows Vista 32-bit versions.

Visit www.autodesk.com/support for updates on Windows Vista support.

Men, det finns en lirare som säger sej ha klarat detta ändå:
JTBWorld:
Citat:
Run the installation as Administrator.

Run also the application as Administrator. Right click to do that or change the properties to have it run as Administrator.

It is also possible to run a program in compatibility mode for Windows XP (Service Pack 2).

You can also turn off User Account Control (UAC).

Låter iofs inte som om han lyckats få nån applikation att fungera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in