2008-02-17, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korniz
Jag menar att vissa postitioner är viktigare än andra, QB tillhör givetvis en av dem med line är väldigt viktig och sjukt underskattad. Där jag spelade senast var QB och WR skittajta, körde rutter en extraträning i veckan och va säkert bland de bästa i serien. Men vad hjälper det när man ha DL i ansiktet på QBn så fort snappen gått? Och springa gick sådär också....

Jag förstår ert resonemang, men det där kan man ju vända och vrida hur man vill.
Ex. Vad tjänar en bra linje till om man har killar som inte klarar av att fånga en passning eller springa med bollen?

Jag står fast vid att det inte finns en position som är viktigare än nån annan. Amerikansk Fotboll är det ultimata lagspelet där ALLA lagdelar måste fungera för att laget skall lyckas. Det räcker inte med en bra Offensiv Linje.
Sen kan jag hålla med om att de får för lite uppmärksamhet i sammanhanget.
Citera
2008-02-18, 18:11
Medlem
Partons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4-ever49ers
Superserien i år har uttökats och STU Northside Bulls och Göteborg Marvels har plockats upp i högsta serien i Sverige.

Någon som vågar sig på nåt tidigt tips om hur det kommer att gå?
Deltagande lag i år är:

Arlanda Jets
Carlstad Crusaders
Göteborg Marvels
Limhamn Griffins
Stockholm Mean Machines
STU Northside Bulls
Tyresö Royal Crowns

Mitt tips på vilka två lag som spelar finalen i September är Carlstad och Arlanda.

Nu har jag absolut ingen aning om hur serien spelas eller liknande eftersom att jag aldrig tidigare har följt den svenska amerikanska fotbollen ( ) men jag har fått för mig att Mean Machines var ett framgångsrikt lag tidigare år. Håller de hög klass än? Finns det någon eller någonstans där man kan uppdatera sig och läsa upp sig om Superserien?
Citera
2008-02-18, 19:02
Medlem
sleinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parton
Nu har jag absolut ingen aning om hur serien spelas eller liknande eftersom att jag aldrig tidigare har följt den svenska amerikanska fotbollen ( ) men jag har fått för mig att Mean Machines var ett framgångsrikt lag tidigare år. Håller de hög klass än? Finns det någon eller någonstans där man kan uppdatera sig och läsa upp sig om Superserien?

Mean Machines är ett otroligt framgångsrikt lag med åtta guld på tio säsonger om jag inte minns helt galet.
Men det är också lag som nu börjar bli till åren, det märktes i semin förra året. De kommer tillbaka, men det dröjer några år innan de återbyggt ordentligt.

www.amerikanskfotboll.com innehåller nog mest fakta om Superserien.
Senast redigerad av sleinad 2008-02-18 kl. 19:37.
Citera
2008-02-18, 23:00
Medlem
annat ställe där det dyker upp en massa skvaller om superserien o allt annat som har med am fotboll i sverige att göra är "forumet"

www.amerikanskfotboll.egetforum.se
Citera
2008-02-18, 23:16
Medlem
sleinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frost80
annat ställe där det dyker upp en massa skvaller om superserien o allt annat som har med am fotboll i sverige att göra är "forumet"

www.amerikanskfotboll.egetforum.se

Har tidigare funnits anonyma forum (vet inte om något nytt uppstått) som inte ens krävde registrering. Det var mycket roligare, för då spred folk allt möjligt skitsnack som ibland visade sig vara helt sant.

Exempel: När GBG Marvels lämnade Superserien och började om i div 2 kom det ut på forumet c:a tre veckor innan det blev officiellt.
Citera
2008-02-19, 10:48
Medlem
Det rör på sig för vissa spelare i alla fall.

http://www.nwt.se/ArticlePages/20080...00_857.dbp.asp
Citera
2008-02-19, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sleinad
Har tidigare funnits anonyma forum (vet inte om något nytt uppstått) som inte ens krävde registrering. Det var mycket roligare, för då spred folk allt möjligt skitsnack som ibland visade sig vara helt sant.

Exempel: När GBG Marvels lämnade Superserien och började om i div 2 kom det ut på forumet c:a tre veckor innan det blev officiellt.

detta e det "nya" forumet.. det förra stängde efter för mkt skitsnack så moderatorn tröttna o stängde det precis vi förra årets sm final typ.. inte alla har hittat till detta det "nya" forumet, men de kommer väl med tiden.. men som sagt ingen registrering krävs så ibland blir det väl mkt skitsnack..
Citera
2008-02-19, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4-ever49ers
Det rör på sig för vissa spelare i alla fall.

http://www.nwt.se/ArticlePages/20080...00_857.dbp.asp

har tidigare släppts att Ali Rouss ska på liknande nfl invitational camp i London. verkar vara deras nya sätt att försöka få in européer nu när nfl europa e nedlagt.. trist att nfl europa las ner.. svårt att förstå hur du inte kan få en liga med ett publiksnitt på +20.000 att inte gå runt..

men bra att nya spelare även får chansen att visa vad de går för.
Citera
2008-02-20, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frost80
har tidigare släppts att Ali Rouss ska på liknande nfl invitational camp i London. verkar vara deras nya sätt att försöka få in européer nu när nfl europa e nedlagt.. trist att nfl europa las ner.. svårt att förstå hur du inte kan få en liga med ett publiksnitt på +20.000 att inte gå runt..

men bra att nya spelare även får chansen att visa vad de går för.

Problemet med NFL-Europa var ju att det blev NFL-Tyskland av det till slut.
Synd att inte gamla lag som Barcelona, London o.s.v. klarade av att hålla publiksnittet uppe.

Rouass kommer aldrig lyckas slå sig in i NFL-Practice Squad. Han är alldeles för liten för DL och saknar snabbhet och tuffheten för att flytta ett steg bak till LB.
Citera
2008-02-20, 23:13
Medlem
-Alm-s avatar
Någon som vet var Marvels kommer spela sina hemmamatcher? Tänkte kolla på Marvels denna säsongen.
Citera
2008-02-21, 09:32
Medlem
hgus1259s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Alm-
Någon som vet var Marvels kommer spela sina hemmamatcher? Tänkte kolla på Marvels denna säsongen.
Backavallen eller Angeredsvallen tippar jag på. Borde komma mer på www.marvels.se när det närmar sig.
Citera
2008-02-21, 13:13
Medlem
hgus1259s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Alm-
Och efter att ha kikat runt så är rätt svar: Backavallen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in