Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-26, 00:21
Medlem
Corvs avatar
Antar att denna tråden ska ligga här även om den är spelrelaterad..

Har alltid när jag spelar spel stört mej på att min muspekare konstant flimrar, och så fort den inte rör sej så försvinner den helt. Jag har dock vant mej vid det för ett bra tag sen eftersom att jag trots massa fipplande med inställningar hit och dit inte fått det att fungera.
Nu har jag fått ett mkt värre problem. Förutom musens jävla flimrande så "flimrar" bakgrundsmusiken i spelet nu också.

Alltså, varför fladdrar och flimrar både musiken och muspekaren i spel?

Mod får gärna flytta tråden om den är felplacerad.
Citera
2007-02-26, 17:22
Medlem
Corvs avatar
Bumpelibump

Är det verkligen ingen som vet?
Skulle uppskatta hjälp otroligt mkt.
Citera
2007-02-26, 18:00
Medlem
Foqnaxs avatar
Hur menar du med att ljudet "flimmrar"? Menar du att det hackar?
Citera
2007-02-26, 18:54
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foqnax
Hur menar du med att ljudet "flimmrar"? Menar du att det hackar?

Lite svårt att förklara, men flimrar är nog den bästa beskrivningen, tänk dej en flimrande lampa, fast med ljudet typ..
Ljudet låter även bitvis mkt dåligt.

Edit: Ljudkortet är f.ö ett soundblaster, vilken version vet jag inte och kan därför inte uppdatera drivrutiner. Hur kan man ta reda på vilken version det är?
Musen är en Creative HD750
Citera
2007-02-26, 20:48
Medlem
midnighttrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corv
Lite svårt att förklara, men flimrar är nog den bästa beskrivningen, tänk dej en flimrande lampa, fast med ljudet typ..
Ljudet låter även bitvis mkt dåligt.

Edit: Ljudkortet är f.ö ett soundblaster, vilken version vet jag inte och kan därför inte uppdatera drivrutiner. Hur kan man ta reda på vilken version det är?
Musen är en Creative HD750

tror knappast att det är hårdvarufel på musen.. inte heller ljudkortet.. antagligen så är det någon mjukvara... testa formatera om din dator så ska det nog funka.
Citera
2007-02-27, 01:01
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midnighttrain
tror knappast att det är hårdvarufel på musen.. inte heller ljudkortet.. antagligen så är det någon mjukvara... testa formatera om din dator så ska det nog funka.

Ahmen fyfan! Är det verkligen enda lösningen tror du? Då får det nog nästan vara..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in