2007-02-25, 22:00
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Under avtalsrörelsen står lönerna i centrum för intresset, men det räcker inte med mer pengar för att rekrytera och behålla sin personal. När SEB frågar företagsledare i små och medelstora företag säger 68 procent att det är viktigt att erbjuda andra förmåner också.

Störst betydelse har förmånerna i de allra minsta företagen med upp till nio anställda. Där anser 71 procent av företagsledarna att det är viktigt.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=678&a=621843&rss=1401
Ex.
Privat sjukvårdsförsäkring
Fri telefon
Fria tidningsabonnemang
Årlig 'skattekonferens' på exotiskt resmål
Betalt hemmakontor (inkl parkeringsersättning)
Betald städhjälp alt barnpassning
Annat...fyll gärna på med fler exempel

Vad tycker panelen? Hur viktigt är 'side-deals'?

PS. Avundsjuka vänster- och fackföreningsfolk
ombedes att inte solka ner tråden med politiska
inlägg...
Citera
2007-02-25, 22:06
Medlem
Sartres avatar
Sådana förmåner gör att man stannar det där extra året istället för att jobb-hoppa. kanske stannar 4 år istället för 3 osv.
Citera
2007-02-25, 22:17
Medlem
Är det bara jag som i arbetstagarens situation skulle räkna om alla eventuella förmåner till kronor och ören?

Är det bara jag som i arbetsgivarens situation endast skulle ge någon typ av förmån om den uppskattas mer i kronor och ören för arbetstagaren än vad förmånen kommer att kosta mig som arbetsgivare?

Sen finns det väl i högre grad kreativa möjligheter att skatteplanera vad gäller förmåner, både för arbetsgivare och -tagare.

Men i slutändan så anställs man ju ändå för att utföra ett arbete och det värderas ju till syverna och sist i kronor och ören - inget annat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in