Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-02-25, 16:03
Medlem
Upperdeckers avatar
Har kört senaste versionen av Windows Live Messenger i drygt två veckor, utan problem, men sedan ett par dagar tillbaka går alla filöverföringar extremt långsamt. Modemhastighet, med några kb/s. Alla andra filöverföringar går i normal hastighet.

Jag har inte gjort några inställningar, eller ändrat något. Har god datorvana, och har aldrig problem med något annars. Vill minnas att jag i en tidigare version av MSN fick upp en länk att klicka på, om filöverföringen upplevdes som långsam, men den ser jag inte till nu.

Det kan inte heller vara brandvägg eller antivirusprogram, eftersom det fungerade felfritt med samma setup för bara några dagar sedan.

Någon som har idéer på vad jag kan kolla?
Citera
2007-02-25, 16:59
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperdecker
Har kört senaste versionen av Windows Live Messenger i drygt två veckor, utan problem, men sedan ett par dagar tillbaka går alla filöverföringar extremt långsamt. Modemhastighet, med några kb/s. Alla andra filöverföringar går i normal hastighet.

Jag har inte gjort några inställningar, eller ändrat något. Har god datorvana, och har aldrig problem med något annars. Vill minnas att jag i en tidigare version av MSN fick upp en länk att klicka på, om filöverföringen upplevdes som långsam, men den ser jag inte till nu.

Det kan inte heller vara brandvägg eller antivirusprogram, eftersom det fungerade felfritt med samma setup för bara några dagar sedan.

Någon som har idéer på vad jag kan kolla?

Har samma problem. En lösning mottages tacksamt.
Citera
2007-02-25, 17:00
Medlem
angelos avatar
MSN-protokollet verkar väldigt begränsat på den här fronten. Jag har Adium till Mac och där går det inte heller mer än i modemhastighet, trots ömsesidig 100mbit-uppkoppling.
Citera
2007-02-25, 23:58
Medlem
X_surfers avatar
Har ni MessengerDiscovery installerat så avinstallera det, det slöar ner filöverföringarna riktigt rejält
Citera
2007-02-26, 00:03
Medlem
micaeles avatar
Medhålles att något svar på varför det går så sakta mottages med tacksamhet.
Från minut till annan för någon dag sedan sjönk hastigheten från 'nåja' till 'skamlig' och håller sig där, vem man än skickar till och vad man än skickar. Det har hänt förr, och då försvann det av sig själv efter ett tag.
Citera
2007-02-26, 00:21
Medlem
Upperdeckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Har ni MessengerDiscovery installerat så avinstallera det, det slöar ner filöverföringarna riktigt rejält

Ojdå, kanske det som är boven i dramat, då. Jag har ju faktiskt installerat det. Ska testa att plocka bort det igen. Tack för tipset!
Citera
2007-02-26, 00:26
Bannlyst
Citat:
Ojdå, kanske det som är boven i dramat, då. Jag har ju faktiskt installerat det. Ska testa att plocka bort det igen. Tack för tipset!
Fel tråd men måste fråga ändå, var får jag tag i MSNDiscovery? Har letat ett bra tag men inte hittat det
Citera
2007-02-26, 00:30
Medlem
Upperdeckers avatar
Avsintallerade precis MessengerDiscovery, och visst var det där felet låg. Nu flyter filerna på som vanligt igen. Tråkigt att det skulle vara så.

Någon som har tips på andra tillägg till MSN som har liknande funktioner, som inte slöar ner överföringarna?
Citera
2007-02-26, 08:05
Medlem
Tequilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kristallkula
Fel tråd men måste fråga ändå, var får jag tag i MSNDiscovery? Har letat ett bra tag men inte hittat det

Tog mig 3 sekunder. HÄR!!
Citera
2007-02-27, 12:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xel0n
google för helvete? varför är det så svårt att söka ?
Då är jag uppenbarligen dålig på att söka för jag har sökt men inte hittat.
Tack för länken.

EDIT: Efter att jag instalerat det så går det inte att logga in

EDIT:2 Löste det
Citera
2007-03-02, 13:18
Medlem
TheDamnThings avatar
Jag har också stora problem med att överföra filer i MSN. Har för mig att det började när jag inst Live Messenger men nu har jag bytt fram o tillbaka mellan Live och 7.5 utan resultat. Jag har avinstallerat Live Safety Scanner, stängt ner mitt virusprogram och brandvägg, windows brandväggen är också nere. Inget hjälper. Att ha "delad mapp" verkar inte funka, när jag lägger filen i nåns fönster så tar det väldigt lång tid innan personen ser filen, om det öht visas. När personen "ser" filen och tar emot så kan det ta evigheter innan den börjar ladda och då är det med ca 1-5kb/s.
Citera
2007-03-02, 21:40
Medlem
Zynthezizers avatar
Citat:
Avsintallerade precis MessengerDiscovery, och visst var det där felet låg. Nu flyter filerna på som vanligt igen. Tråkigt att det skulle vara så.

Någon som har tips på andra tillägg till MSN som har liknande funktioner, som inte slöar ner överföringarna?

vet inte riktigt vilka av egenskaperna du söker är men du kan testa mess patch,, mer att läsa om den finns här skitbra program för att slimma ner msn iallafall. Dessutom så finns det de flesta addons till msn på den sidan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in