2007-02-25, 14:51
Medlem
Jag packade upp en dvd-r film och skulle mounta den och spela upp i VLC, men jag kommer inte längre än till språkmenyn. Detta har hänt någon gång förut, verkar vara krångel med VLC ibland med att komma förbi menyn. Så jag söker något annat videoprogram som är bra till att öppna img-filer.

Tack i förhand!
Citera
2007-02-25, 15:01
Medlem
Du får mounta den med antingen Magic Iso eller Daemon Tools, sedan spela upp den med VLC.
Citera
2007-02-25, 15:08
Medlem
Sigmaswes avatar
Du kan mounta den och använda Mediaplayer Classic:

http://www.free-codecs.com/download/Media_Player_Classic.htm
Citera
2007-02-25, 15:30
Medlem
godhell: Det har jag gjort, men sen kommer jag inte vidare från menyn i filmen.

Sigmaswe: Hur öppnar jag filmen i Mediaplayer Classic sedan? När jag mountat filen så finns det att välja mellan WMP och VLC, men det går inte att välja andra program som det brukar gå att göra när man ska öppna andra filer.
Citera
2007-02-25, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JrB
godhell: Det har jag gjort, men sen kommer jag inte vidare från menyn i filmen.

Är det VOB filer i den? Testat dra in dom andra VOB filerna (1 och 1) och testat för att se vilken som funkar?
Citera
2007-02-25, 18:20
Medlem
Som andra säger, mounta den med daemon tools och spela upp med VLC
Citera
2007-02-25, 18:23
Medlem
Bossiemans avatar
För att komma förbi menyerna så välj i inställningarna, DVD(simpel) istället för DVD(Menyer)
Citera
2007-02-25, 21:05
Medlem
Sigmaswes avatar
Citat:
Sigmaswe: Hur öppnar jag filmen i Mediaplayer Classic sedan? När jag mountat filen så finns det att välja mellan WMP och VLC, men det går inte att välja andra program som det brukar gå att göra när man ska öppna andra filer.

För att komma åt filen öppnar du Mediaplayer Classic, öppnar File menyn och väljer alternativet DVD, eller om detta inte fungerar väljer du alternativet för att läsa från en CD drive, minns inte exakt vad alternativet heter, men det ska nog inte vara några problem att hitta.
Citera
2007-02-25, 23:44
Medlem
Tack för hjälpen!
Citera
2007-05-24, 16:07
Medlem
Orios avatar
Kanske är dumt att bumpa en gammal en men aja

Har kör vlc på XP och vista och funkat perfekt och kikat på img filer. Menyerna funkade att välja språk osv på.

Men nu har jag formaterade om XP och installerat VLC igen men nu funkar det inte att klicka på menyerna längre av nån underlig anledning :S

Måste jag mounta först? Behövdes ej förut, bara köra .img filen.
Citera
2007-05-24, 16:21
Medlem
merlin2s avatar
mounta .img filen med daemon tools och sedan se den i powerdvd
Citera
2007-05-24, 16:48
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Media Player Classic öppnar mer eller mindre allt bara du har rätt codecpack, klicka på Ctrl+D när filmen är mountad...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in