2007-02-24, 23:46
Medlem
Nån som vet nåt? nån gäng grej mån tro??
http://www.gt.se/index.jsp?a=893375
Citera
2007-02-24, 23:47
Medlem
666Hates avatar
Garanterat ingen förlust...

Självsanering tror jag det kallas.
Citera
2007-02-24, 23:54
Medlem
ett rån som gick snett, så skribenten ovan kan ju dämpa sin självsäkra spydighet.
Citera
2007-02-24, 23:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Colargol
Nån som vet nåt? nån gäng grej mån tro??
http://www.gt.se/index.jsp?a=893375

Gissar på att offret är svensk och rånarna negrar..
Citera
2007-02-25, 00:31
Medlem
Enzymers avatar
min gata nästan utanför mitt fönster

fyfan
Citera
2007-02-25, 00:34
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzymer
min gata nästan utanför mitt fönster

fyfan

Då borde du ju kunna luska ut vad det handlar om.
Citera
2007-02-25, 01:09
Medlem
Enzymers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Då borde du ju kunna luska ut vad det handlar om.

mja.. umgås inte så mycket med folket som bor här, men visst, hör jag nåt så rapporterar jag det
Citera
2007-02-25, 11:19
Medlem
MagicKingdoms avatar
tidningarna tystar ner det!

små notiser långt ner på websidorna.. hade det varit nånstans där det bor mycket svenskar hade det stått mycket om det..

men nu e det invandrartätt område.. och då ska det tystas ner...så folk inte blir snea på dom ställena....

sverige e fantastiskt..
Citera
2007-02-25, 11:22
Medlem
AlitheSeconds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagicKingdom

små notiser långt ner på websidorna.. hade det varit nånstans där det bor mycket svenskar hade det stått mycket om det..

men nu e det invandrartätt område.. och då ska det tystas ner...så folk inte blir snea på dom ställena....

sverige e fantastiskt..

Snarare tystas det ner för att det är invandrare som dödat en svensk.
Citera
2007-02-25, 13:01
Medlem
ormanoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagicKingdom

Tystar ner? GT, GP, SvD och Aftonbladet (orkade inte kolla fler) skriver om det på nätsidorna, fulla artiklar och inte notiser. Vet inte hur det ser ut i pappersupplagorna men det bör väl vara samma stuk där.

För övrigt är det väl klart att det vore en större nyhet om någon knivhöggs till döds i Danderyd eller Askim. Det händer mindre ofta än i Bergsjön.
Citera
2007-02-25, 13:18
Medlem
tigertompas avatar
Tycker inte heller att det har tystat ner så mycket. Det oroväckande är att det ligger en skola precis bredvid platsen där mordet skedde, och en del barn bor säkert i de husen som man inte fick gå utifrån igår. Det var även huvudnyhet på svt24 igår.

Enligt tidningarna ska de inte vara något gängbråk. Jag tror dock snarare på den analysen att det är gängrelaterad, eftersom jag har bott väldigt nära det här stället i två års tid. Det farligaste jag har varit med om är att en liten kille gjorde ett litet utfall med en nyckel mot mig. Jag bara log mot honom, och han skrattade tilllbaka. Sen så var jag med om en ruskig grej till, och det var att en mörkhyad man frågade mig om hur mycket klockan var sent en lördagsnatt. Jag svarade på frågan, och sen så gick han sin väg.

Återigen tror jag media vill svartmåla ett sådant här område och säga att det är helt oprovocerat. Det ska vara farligt att bo i ett sådant område. Därför säger tidningarna som de gör när det sker i ett redan dåligt område.
Citera
2007-02-25, 14:43
Medlem
För att stilla spekulationen om gängbråk, så kan jag intyga att det inte har handlat om något sådant. Mannnen var en gammal bekant till mig (nej inte invandrare), som var på väg till en kompis.
Frågan om gärningsmannen/männen är invandrare har jag ju däremot ingen som helst aning om, men det känns som man vet svaret iaf...
Känns ju helt sjukt att något sånt här kan hända i "härliga göteborg". Känner mig helt paff.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in