2007-02-24, 18:25
Medlem
Flickan Melindas avatar
Hej hej!

Jag har precis gått med i ViktVäktarna. Är inne på andra dagen nu och tycker att det funkar ganska bra än sålänge.
Tänkte höra om någon annan medlem kanske har bra tips på points-snål god mat att tugga sig.

Gärna andra tips på bra produkter med låga points som ger "mycket" mat.
Jag har köpt livsmedelsguiden, så lite koll har jag i butikerna.
Glöm inte skriva totala points per måltid!

Tack på förhand!
/Flickan
Citera
2007-02-24, 19:17
Medlem
Ät riktig mat och träna istället så slipper du hålla på och fjanta med poäng och annat trams.
Citera
2007-02-24, 19:36
Medlem
Lakritstrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaphiren
Ät riktig mat och träna istället så slipper du hålla på och fjanta med poäng och annat trams.

Precis.

Tillämpa den klassiska tallriksmodellen med halva tallriken grönsaker, ordentligt lagad mat, en timmas promenad om dagen och inget fuskande med godis, läsk eller halvfabrikat så garanterar jag dig att du kommer att gå ner i vikt förr eller senare. Utan att behöva räkna en enda poäng eller kalorie.
Citera
2007-02-24, 19:49
Medlem
Haecceitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickan Melinda
Hej hej!

Jag har precis gått med i ViktVäktarna. Är inne på andra dagen nu och tycker att det funkar ganska bra än sålänge.
Tänkte höra om någon annan medlem kanske har bra tips på points-snål god mat att tugga sig.

Gärna andra tips på bra produkter med låga points som ger "mycket" mat.
Jag har köpt livsmedelsguiden, så lite koll har jag i butikerna.
Glöm inte skriva totala points per måltid!

Tack på förhand!
/Flickan
Jag brukar ta recepten och gå på lägsta möjliga fetthalt på allt som man kna dra ner på. Tyvärr försvinner smaken, men man kan ju låtsas. Kyckling gorgonzola är en höjdare även light iofs, dock 9pts per portion om inte mitt minne sviker mig. Ladda ner viktväktarnas Ät&Njut, där finns massa bra recept.
Citera
2007-02-25, 21:55
Medlem
Flickan Melindas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaphiren

Jag tränar mycket och rör på mig dagligen. Viktväktarna är jag med i för att skapa en matdiciplin som jag saknar.
Citera
2007-02-26, 06:12
Medlem
korvgobbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickan Melinda
Jag tränar mycket och rör på mig dagligen. Viktväktarna är jag med i för att skapa en matdiciplin som jag saknar.

Är inte med i viktväktarna eller så, men jag har ett riktigt bra recpet på god smalmat,

gu tar de grönsaker du tycker om, i mitt fall brocccoli morötter och sparris och potatis, lägger detta i aluminiumfolie, häller över lite vinegrätt gjord av olivolja, honung, dijonsenap,färskpressad lime, salt och peppar. sedan tar gu någon form av kött fisk eller fågel. i mitt fall kalkon eller torsk. tärnar eller skivar i 1,5 cm bitar. lägger det över grönsakerna. tillslut foliet in i ugnen på 200 grader ca 25 minuter. Jättegott. Vet dock inte hur många points. men jag har lyckats gå ner (dock tillsammans med motion) 7 kilo på 2 månader.

Vill man ha ett snabbnt tilltugg så rekomenderar jag morotsstavar som du kan doppa i vinegrätten ovan. ,ed tilläget att fu häller i lite äppelcidervinäger och färskpressad apelsin.
Citera
2007-02-26, 12:05
Medlem
Cock_Sparrers avatar
Du kan ju ladda hem deras kokbok
den här hittade jag på dc
Vikt.Vaktarna.At.Och.Njut.READNFO.Multilanguage-FATS0
Citera
2007-02-26, 12:09
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritstroll
Precis.

Tillämpa den klassiska tallriksmodellen med halva tallriken grönsaker, ordentligt lagad mat, en timmas promenad om dagen och inget fuskande med godis, läsk eller halvfabrikat så garanterar jag dig att du kommer att gå ner i vikt förr eller senare. Utan att behöva räkna en enda poäng eller kalorie.

en timmas promenad kan ibland vara svårt på grund av orsaker
Citera
2007-03-08, 16:45
Medlem
Flickan Melindas avatar
Något måste jag ju gjort rätt hos Viktväktarna, en vecka senare, 1,7 kilo lättare.. Så det är bara att kämpa på. Hehe..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in