2007-02-24, 18:18
Medlem
sviskonets avatar
Sahara Hotnights släpper nytt album, " Stand By Your Band " ( http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,978385,00.html ). Jag har lyssnat lite på Sahara Hotnights innan och tycket att de var helt ok, men den nya singeln är väldigt poppig och känns inte som det gammla Sahara. Frågan är således vad tycker ni om den nya sigeln (albumet) bättre, sämre eller vad ni nu tycker.
PS: Jag inser att det finns det som inte tycker om detta band, men jag undanber kommentarer som inte tillför tråden nått utan bara kritiserar för sakens skull.
Citera
2007-02-24, 18:22
Medlem
http://www.norran.se/artikel.php?id=7201977&avdelning_1=102&avdelning_2 =0
Citera
2007-03-02, 01:54
Medlem
Jag är inte helt säker på att jag kvalificerar till dina krav men ändå:

Jag kan iaf säga att jag tycker att jag känner igen resonemaget:
"De som var så bra förut, nu är det bara pop"
"De har sålt ut sig"
"Jag tyckte de var bra fram till blabla men sen är det bara skit"
"Den senaste skivan gillar ju alla, jag gillar de äldre"

Metallica någon?
Musikalisk utveckling och experimentlusta någon?
Citera
2007-03-02, 08:19
Medlem
Mashtars avatar
Förra skivan var astråkigt så att det känns som att de måste göra något nytt. Mer 80-tals sound? OK, bara det händer något. By the way så är singeln rätt småsvängig.
Citera
2007-03-03, 00:28
Medlem
Christer ps avatar
Har tyvärr inte lyssnat på något utav deras nya låtar men när jag har gjort det så återkommer jag med min åsikt! Bland Svenska band så är det dom som jag helst vill se i live sommar så hoppas verkligen att skivan är okej så att man slipper pina sej igenom de nya låtarna!
Citera
2007-03-03, 10:03
Medlem
mogs avatar
Har lyssnat på deras album och tycker att dom är helt ok med några låtar som man kommer ihåg.

Nya singeln är riktigt bra, men kanske inte vad jag hade väntat mig av S.H. brudarna. Men tycker det är kul att dom utvecklat sig och förhoppningsvis fortsätter det så, så att dom inte fastnar i samma stycke.

Citera
2007-03-03, 11:10
Medlem
suwons avatar
nya låten är väl ok men jag håller med, väldigt poppig.
kanske har pelle i the hives haft ett finger med i spelet?
Citera
2007-04-13, 17:11
Medlem
Skiftnyckels avatar
Nu finns ju nya skivan tillgänglig på diverse sidor och har hunnit lyssna igen den ett par gånger och den är......mesig och "schlagrig" inte riktigt vad jag förväntat mig men med tanke på singeln så var det kanske inte helt oväntat.

Låt 3 "Salty Lips" påminner om nån gammal Lily & Susy eller liknande. Är det nån annan som lyssnat och vad tycker ni?
Citera
2007-04-14, 02:11
Medlem
smeklols avatar
Har förbeställt den nya skivan trots att jag har den på datorn.
Kan inte annat än hålla med föregående talare om att skivan är mesig.

Ska däremot inte avbeställa skivan eftersom den är signerad.
Kanske bidrar intäkterna till att de gör en ny skiva som förhoppningsvis är lite bättre.

Kan ni tipsa mig om någon annan grupp som man kanske gillar, om man gillade stuket på Kiss and Tell?
Har musiktorka.
Hårdsrocksröster och apor på trummor undanbedes.
Gief
Citera
2007-04-14, 03:11
Medlem
sviskonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smeklol
Har förbeställt den nya skivan trots att jag har den på datorn.
Kan inte annat än hålla med föregående talare om att skivan är mesig.

Ska däremot inte avbeställa skivan eftersom den är signerad.
Kanske bidrar intäkterna till att de gör en ny skiva som förhoppningsvis är lite bättre.

Kan ni tipsa mig om någon annan grupp som man kanske gillar, om man gillade stuket på Kiss and Tell?
Har musiktorka.
Hårdsrocksröster och apor på trummor undanbedes.
Gief
Då är Slayer absolut inget för dig:P.

Ja, jag håller med, efter att ha lyssnat tycker jag de har tappat sedan föregående platta.
Citera
2007-04-14, 03:56
Bannlyst
Alltså, Sahara Hotnihgts var ju nya och inne på den tiden då blandbanden fortfarande levde och jag fortfarande åkte runt på festivaler, så visst har jag hört en del från deras tidigare skivor. Dock gillade jag det aldrig riktigt. Nu däremot...!

Lite roligt faktiskt. Jag brukar aldrig lyssna på radio, men gjorde det nu i helgen när jag och två polare bilade hem från påskfirande med våra familjer. Cheek to Cheek började spelas och båda två i framsätet skrek "Åhhh... NEJ!", men jag ville höra eftersom jag helt missat den. Det bär mig lite emot att säga det men jag gillade den. Lät tammejfan lite som Melody Club (vilka jag i och för sig inte är något fan av heller, men några bra låtar har de allt). Cheek to Cheek är SH's bästa singel (låt ska jag vara osagt) hittills enligt mig. Som vanligt går jag mot strömmen...
Citera
2007-04-14, 04:35
Medlem
Parkers avatar
Sahara Hotnights är ett sådant band som jag respekterar och uppmuntrar just för att de är tjejer, men deras musik har inte alltid tilltalat mig. Ganska trist Donnas/Ramones/Clash-rock. Men den senaste singeln... Jag blev helt paff när jag fick höra att det var SH. Jag diggar låten och imponeras av tjejernas orädda inställning till sin musik.

De har landets coolaste trummis, dessutom...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in