Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-14, 03:59
  #2317
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackmonk
Vad är LAs egentliga namn?

L*nnart A*dersson
Citera
2021-08-16, 20:11
  #2318
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evaristo
AB hade aldrig tillgång till nån film, eftersom dess existens var påhittad.

Den lögnaren var något av ett unikum, han levde i en egen fantasivärld där han var en hjälte. Jag skriver levde, för jag har för mig att det sagts i tråden att han inte är i livet längre.

Personen du kallar lögnare är i högsta grad levande.
Citera
2021-08-17, 03:26
  #2319
Medlem
Blackmonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddy Picker
L*nnart A*dersson


Tyvärr ett extremt vanligt namn. Tänkte om man kunde hitta mer info. Men tack!
Citera
2021-09-09, 16:45
  #2320
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackmonk
Tyvärr ett extremt vanligt namn. Tänkte om man kunde hitta mer info. Men tack!

Står om honom på flera ställen i tråden, bland annat var han bor, ålder etc.
Citera
2022-02-20, 09:16
  #2321
Medlem
Någon fler människa än gärningsmannen borde veta vad som har hänt. Det borde finnas någon person som gärningsmannen anförtrott sig åt.
Citera
2022-02-22, 16:58
  #2322
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Någon fler människa än gärningsmannen borde veta vad som har hänt. Det borde finnas någon person som gärningsmannen anförtrott sig åt.

Nej, då hade det kommit fram för länge sedan. Ordspråket bör väl snarare vara att två kan bevara en hemlighet men bara om den ena är död.
Citera
2022-02-26, 00:43
  #2323
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svallallare
Nej, då hade det kommit fram för länge sedan. Ordspråket bör väl snarare vara att två kan bevara en hemlighet men bara om den ena är död.

Förvisso sant, men jag kan tänka mig att nån vet nåt. Fast tveksamt ändå. Det är nog så att han inte ville skada Johan, men Johan dog. Han har kunnat leva med detta i 42 år snart, just därför att han inte ville detta. Obs jag tar inte honom i försvar, bara spånar i hur han eventuellt tänker.
Vi vet inte ens om han har med detta att göra, även om jag tror att det är det mest troliga.
Citera
2022-02-26, 08:08
  #2324
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Någon fler människa än gärningsmannen borde veta vad som har hänt. Det borde finnas någon person som gärningsmannen anförtrott sig åt.

Varför skulle han anförtro sig när han blånekat hela tiden och genomlidit två rättegångar?
Citera
2022-02-26, 15:43
  #2325
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Varför skulle han anförtro sig när han blånekat hela tiden och genomlidit två rättegångar?

Precis. Möjligen att han nån gång antytt att han vet nåt. Men han har aldrig antytt att han skulle ha nåt att göra med försvinnandet, det kan jag inte tänka mig. Det är fråga om en stursk man som nog har ett jädra starkt psyke.
Citera
2022-02-26, 17:33
  #2326
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman
Precis. Möjligen att han nån gång antytt att han vet nåt. Men han har aldrig antytt att han skulle ha nåt att göra med försvinnandet, det kan jag inte tänka mig. Det är fråga om en stursk man som nog har ett jädra starkt psyke.

Jag tror..precis som du skriver..att LA aldrig haft nån avsikt att mörda Johan. Det hände nåt som inte fanns med i ritningen från början och detta faktum har gjort det lättare för honom att stå ut och intala sig att det inte var hans "fel" att pojken dog. Och om man intalar sig nåt så kanske man själv tror på det till slut?
Citera
2022-02-27, 14:53
  #2327
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Jag tror..precis som du skriver..att LA aldrig haft nån avsikt att mörda Johan. Det hände nåt som inte fanns med i ritningen från början och detta faktum har gjort det lättare för honom att stå ut och intala sig att det inte var hans "fel" att pojken dog. Och om man intalar sig nåt så kanske man själv tror på det till slut?

Ja jag tror bestämt att GM aldrig hade den minsta tanke att vare sig skada eller döda Johan.
Jag tror att det gick till ungefär såhär: GM kom till Bågevägen med sin Amazon (vittnen såg den), han fick Johan att hoppa in i bilen, de åkte till stugan, plötsligt kom Johan på att han måste till skolan. GM ville på nåt skrämma Anna-Klara, för att hålla kvar Johan i stugan så drogade han Johan med nåt preparat (kloroform?) han stulit på Sundsvalls lasarett. GM hade inget uppsåt att döda Johan, men dosen blev för hög för den 11-åriga kroppen. GM lyckades sen begrava Johan på ett ställe ingen än idag lyckats hitta. Johans tillhörigheter dumpade han i avfallscontainern på lasarettet. Amazonen sågs väl utanför avfallsrummet av en läkare om jag minns rätt. GM tog inte risken att även dumpa Johan i avfallsrummet, han insåg risken att bli påkommen.

Sommarstuge-området var sannolikt helt folktomt denna dag i november 1980. På den tiden för 42 år sen var en sommarstuga verkligen en sommarstuga. Man bommade igen den i september, drog ur telefonen ur jacket och tog med sig apparaten. Sen stängde man strömmen och låste noga.
Trenden med att folk bosatte sig i stug-områden hade inte börjat 1980.
Så GM kunde nog ostört ta kroppen till bilen, köra nånstans där han begrov den.
Han är den ende i hela universum som vet var Johan hamnade.

Som du skriver, om man intalar sig nåt kanske man till slut tror på det. Det finns säkert nån psykologisk fackterm för detta.
Citera
2022-03-02, 02:33
  #2328
Medlem
Förjävla tragiskt allt det här. Speciellt när alla inklusive föräldrarna vet vem som gjort det men ändå står man handfallen och har likaså sedan första början. Kan inte ens föreställa mig att hela deras liv, det enda man har, fått gå som på sparlåga sedan den där dagen…. Så sjukt ovärdigt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback