2007-02-24, 02:29
Medlem
Största nackdelen att poppa med kastrull är att man måste stå vid spisen hela j**la tiden eftersom man måste vakta och skaka om så de inte bli bränt! Allvarligt funderar jag på att skaffa en popcornmaskin. Det är inte lathet utan tvärtom. Jag vill kunna sätta på popcornen. Gå och göra nåt annat/glömma fanskapet och komma tillbaka om en stund till nypoppat popcorn!
Citera
2007-02-24, 02:32
Medlem
sekazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Största nackdelen att poppa med kastrull är att man måste stå vid spisen hela j**la tiden eftersom man måste vakta och skaka om så de inte bli bränt! Allvarligt funderar jag på att skaffa en popcornmaskin. Det är inte lathet utan tvärtom. Jag vill kunna sätta på popcornen. Gå och göra nåt annat/glömma fanskapet och komma tillbaka om en stund till nypoppat popcorn!

Har jag aldrig varit med om..

Olja + popcorn i kastrull, lock på, högsta värmen. Så fort det börjar poppa stänger man ju av plattan så blir det finemang.
Citera
2007-02-24, 09:33
Medlem
musse123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sekazz

Olja + popcorn i kastrull, lock på, högsta värmen. Så fort det börjar poppa stänger man ju av plattan så blir det finemang.
Skönt tips faktiskt. Va tvungen att prova att stänga av plattan direkt bara för att testa. Blev perfekt. Tack
Citera
2007-02-24, 11:06
Medlem
piengs avatar
måste säga att jag tycker micropopcorn är fasligt gott, inga omständiga grejjer (men inte det som avgör), smörpopcorn från estrella är helt enkelt bäst
Citera
2007-02-24, 12:59
Bannlyst
Citat:
Ica's micropopcorn..

Höhö, det visste jag inte. Har de ändrat fettleverantör nu så kvittar det kanske ändå.

Btw, klart som fan att man häller upp popcornen i en skål, trots att det är micropopcorn, eller äter man direkt ur påsen?
Citera
2007-02-24, 13:47
Medlem
piengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doweyko
Höhö, det visste jag inte. Har de ändrat fettleverantör nu så kvittar det kanske ändå.

Btw, klart som fan att man häller upp popcornen i en skål, trots att det är micropopcorn, eller äter man direkt ur påsen?

Klart man häller upp dom. Om man låter popcornen vara i påsen så brukar kondensen eller värmen där inne göra dom mjuka. Dom blir fina när man häller ut dom
Citera
2007-02-24, 13:59
Medlem
Ralfons avatar
Det måste väl gå lite fortare i mikrovågsugnen jämfört med att få upp värmen på spisen osv som någon påpekade innan. Inte jättemycket fortare, men fortare.

Vem diskar popcornkastrullen? Ju mer infettade desto bättre
Citera
2007-02-25, 14:46
Medlem
Fadde Darwichs avatar
funkar inte med induktionsspis

Citat:

Funkar inte med induktionsspis, får prova med minimal värme. Har faktiskt glömt hur man poppar popcorn på det gamla hederliga sättet..

För övrigt instämmer jag med övriga om att icas micropopcorn är bäst!
Citera
2007-02-25, 20:25
Medlem
Efter en emperisk undersökning av de vanligaste metoderna man har att poppa med (kastrull, micro och maskin), så tycker jag det är lättast och minst risk att popcornen bräns när man poppar dom i kastrullen.
Citera
2007-02-25, 21:32
Bannlyst
En desto mer berättigad fråga tycker jag är varför det finns färdiga popcorn. Micro eller spis, det är i alla händelser den lättaste saken i världen att fixa.
Citera
2007-02-25, 22:18
Medlem
Blodulvs avatar
Jag tycker att microvågspopcorn är godare än kastrullpopcorn.
Citera
2007-02-26, 07:59
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Jag gillar microvågspopcorn för att de är goda och smidiga att fixa till. Svaret på varför de finns är väl att tillräckligt många har upptäckt deras förträfflighet och köper hem dem (dvs. det finns en marknad).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in