Flashback bygger pepparkakshus!
2014-07-28, 21:18
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Därför som man har disciplinen att låta bli att titta!

Sant, och jag märkte att tre minuter är mer än vad man tror.

Men fan, nu när den är så ultra-HD:ig så känns den inte lika snygg som den första Sin City. Det är liksom för tydligt att de använder greenscreen här.
Citera
2014-07-28, 21:19
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Men fan, nu när den är så ultra-HD:ig så känns den inte lika snygg som den första Sin City. Det är liksom för tydligt att de använder greenscreen här.

Trots att jag inte sett trailern så låter det lite väl synd, dagens effekter är inte alltid av godo för filmerna märker man mer och mer ju längre in i framtiden vi går.
Citera
2014-07-29, 17:18
Medlem
canadianresourcess avatar
Citat:
Sant, och jag märkte att tre minuter är mer än vad man tror.

Citat:
Trots att jag inte sett trailern så låter det lite väl synd, dagens effekter är inte alltid av godo för filmerna märker man mer och mer ju längre in i framtiden vi går.

Håller med er helt. Man tycker ju dock att professionella filmskapare borde upptäcka detta. Kan ju inte vara så att fixa till looken i efterhand , hoppas dom gör det också innan filmen går upp på bio, en stor del varför man älskar ettan är ju för att den är så jävla snygg.
Citera
2014-07-29, 18:39
Medlem
Sin City 2 känns så ointressant nu 9 år senare. Jag var jäkligt sugen strax efter man hade sett den första. Nu bryr jag mig inte. Samt att 2/3 av uppföljaren inte kommer ifrån serierna gör det ännu mindre intressant.
Citera
2014-07-29, 23:38
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skibi
Sin City 2 känns så ointressant nu 9 år senare. Jag var jäkligt sugen strax efter man hade sett den första. Nu bryr jag mig inte. Samt att 2/3 av uppföljaren inte kommer ifrån serierna gör det ännu mindre intressant.

Är inte heller så värst intresserad av tvåan även om jag kommer se den, men har växt ifrån Sin City och den typen av filmer numera.
Citera
2014-07-30, 15:33
Medlem
insectqueens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skibi

Jag fattar inte varför dom inte kan använda originalmaterialet mer där finns ju flera historier som gjort sig utmärkt som film, men nej dom ska givetvis dit och kladda men sina smutsiga fingrar.....
Men man är ju van vid detta vi ska inte inte ens gå in på alla gamla sagor det gjorts film av dom senaste åren där dom totalt ignorerat den utmärkta original storyn
Citera
2014-08-10, 16:59
Bannlyst
Citat:
Är inte heller så värst intresserad av tvåan även om jag kommer se den, men har växt ifrån Sin City och den typen av filmer numera.

Samma för mig. Vet någon varför den här tog nästan 10 år att göra förressten?
Citera
2014-08-12, 20:05
Medlem
zxcvb45s avatar
Är peppad på denna! kommer ses på bio.
Citera
2014-08-12, 20:39
Medlem
Carnage.s avatar
Såg om ettan häromdagen. Fan vad bra, och framförallt, snygg den är. Det är verkligen sinnessjukt hur mycket fulare, och billigare, denna ser ut att vara i jämförelse - av trailern att döma. Detta ser så överdrivet digitalt ut att det inte liknar en serietidning överhuvudtaget.
Citera
2014-08-12, 20:49
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Såg om ettan häromdagen. Fan vad bra, och framförallt, snygg den är. Det är verkligen sinnessjukt hur mycket fulare, och billigare, denna ser ut att vara i jämförelse - av trailern att döma. Detta ser så överdrivet digitalt ut att det inte liknar en serietidning överhuvudtaget.

Så illa är det fan inte, se den gamla i HD och jämför med trailern,
Tror nog Rodriguez vet vad han gör.

http://www.youtube.com/watch?v=sqK_P0yU9jk

Ser fram emot denna.
Citera
2014-08-12, 22:18
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Så illa är det fan inte, se den gamla i HD och jämför med trailern,
Tror nog Rodriguez vet vad han gör.

http://www.youtube.com/watch?v=sqK_P0yU9jk

Ser fram emot denna.

Såg ettan på bluray. Där hade man använt ett brusfilter för att få skådespelarna och green screen:en att smälta ihop på ett naturligt sätt, men här har de valt att inte göra det, och därför ser man övertydligt att skådespelarna står framför en grön skärm.
Citera
2014-08-12, 23:59
Medlem
Carnage.s avatar
Åh.. herrejävlagud-vad-i-helvete-har-du-gjort-Robban?!

Varning för en ny nivå av uselhet:
https://www.youtube.com/watch?v=wI2gvgiQzHc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in