Flashback bygger pepparkakshus!
2007-02-23, 20:49
Medlem
miklons avatar
Finns det några särskilda krav, eller fungerar vilken som helst med USB-anslutning?
Citera
2007-02-23, 21:30
Medlem
systems avatar
Nu spelar jag inte själv, men vad jag hört ska USB-kontroller funka utmärkt.
Om du har en Xbox och gillar dess kontroller kan ju detta vara intressant.
Citera
2007-02-27, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Finns det några särskilda krav, eller fungerar vilken som helst med USB-anslutning?

Citat:
Ursprungligen postat av system
Nu spelar jag inte själv, men vad jag hört ska USB-kontroller funka utmärkt.
Om du har en Xbox och gillar dess kontroller kan ju detta vara intressant.

Nu spelar jag inte heller direkt, men måste man några speciella drivrutiner för att dom ska funka? Visst är det mesta plug n play i osx.
Men spelkontroller känns det som att man behöver fixa drivrutiner till själv.
Sen brukar det ju också stå på packeten om dom fungerar med mac väl?
Citera
2007-02-27, 20:47
Medlem
miklons avatar
Jag köpte en Logitech-kontroll och den var bara att plugga in så fungerade den direkt. Dock stod det på kartongen att den skulle fungera till Mac, så det finns ju inget som säger att det gäller generellt.
Citera
2007-02-27, 21:41
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Finns inget som säger att det fungerar automatiskt. Kontrollen fungerar antagligen, men det kan behövas programvara som gör att den inte fungerar som en mus med alla knappar fungerar som vanligt musklick osv. Därför är det bra att köpa en där det står att den fungerar med Mac.
Annars kan man prova USB overdrive, vilken lär fungera på en massa kontroller.
Citera
2012-05-18, 20:28
Medlem
526s avatar
Är det någon som fått det att funka?
Citera
2012-05-18, 23:22
Medlem
GunnarBunkers avatar
Som tidigare har påstått så går det alldeles utmärkt att använda spelkontroller (PS3, Xbox 360 osv.) på en mac, allt man behöver göra är att ladda ner drivrutiner och köra.
Ingen aning om det funkar på lion, tidigare versioner vet jag funkar. (Senast jag testade körde jag SL)
http://tattiebogle.net/index.php/ProjectRoot/
Citera
2012-05-19, 23:41
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GunnarBunker
Som tidigare har påstått så går det alldeles utmärkt att använda spelkontroller (PS3, Xbox 360 osv.) på en mac, allt man behöver göra är att ladda ner drivrutiner och köra.
Ingen aning om det funkar på lion, tidigare versioner vet jag funkar. (Senast jag testade körde jag SL)
http://tattiebogle.net/index.php/ProjectRoot/
Är det så?
Jag köpte en Logitech F310 och den funkar inte. Fast han i kassa att den skulle.
Laddade även ner Logitech drivisar och KÖPTE ett kuk-program på apphore för 55 spänn. GAmePAd Companion. Den får kontakt men funkar inte på Ass.Creed 2
Citera
2012-05-20, 00:55
Medlem
butterbocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Är det så?
Jag köpte en Logitech F310 och den funkar inte. Fast han i kassa att den skulle.

Har en likadan och den fungerar utmärkt, det enda du ska göra är att knäppa över knappen på baksidan från X till D.
Citera
2012-05-20, 00:55
Medlem
GunnarBunkers avatar
Testa ifall det funkar. Körde med en dualshock då.
Logitech har antagligen andra drivrutiner, men som sagt, testa.
Citera
2012-05-20, 14:12
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterbock
Har en likadan och den fungerar utmärkt, det enda du ska göra är att knäppa över knappen på baksidan från X till D.
Hmm . . .har gjort det. Men det funkar inte. Jag har OS X 10.7.3, kan det vara det som inte lirar?
Funkar det verkligen på Assassination creed?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in