2010-10-06, 14:46
Bannlyst
Your welcome!
Citera
2010-10-06, 14:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Med stor sannolikhet ja. Då du säkert vet att Metadon har låång halveringstid.
Samt är du opioidberoende och tar Buprenorfin medans du fortfarande har opioider i kroppen kommer du hamna i otäck abstinens.

Tänkte att eftersom metadon är syntetiskt så skulle det inte göra så mycket. Men ungefär hur många dagar måste jag vänta då?
Citera
2010-10-06, 14:51
Medlem
Streetmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.Rax
Vad jag har lärt mig av min bror som har svart bälte vad gäller Subutex så når man tydligen inte ett större rus om du tar mer, ökar bara risken för att må dåligt, få svettningar och spyr. Som jag använder 1 hel sub på 3 dagar, alltså 1/3 varje förmiddag. Om jag sen får för mig att använda ytterligare en 1/3 under samma dag så blir jag inte bängare på det. Så gör 2 stabila linor på en halva så har ni en stund.

Om din bror säger det du skrev så vet han inte vad han snackar om.. Klart man får ett större rus om du tar mer, men tar du alldeles för mycket så kan man må dåligt..

/Streetmann
Citera
2010-10-06, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lawrenceee
Tänkte att eftersom metadon är syntetiskt så skulle det inte göra så mycket. Men ungefär hur många dagar måste jag vänta då?

Syntetiskt är ju Buprenorfin med...
Citera
2010-10-06, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Streetmann
Om din bror säger det du skrev så vet han inte vad han snackar om.. Klart man får ett större rus om du tar mer, men tar du alldeles för mycket så kan man må dåligt..

/Streetmann

Okej, olika uppgifter nu då...
Men hur lång tid tar det innan peaken kommer då, så man vet om man tagit för lite? Är ju bättre att ta för lite än för mycket...
Citera
2010-10-06, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Streetmann

/Streetmann

Självklart så är det så.

Citat:
Ursprungligen postat av QuIzTiD
Okej, olika uppgifter nu då...
Men hur lång tid tar det innan peaken kommer då, så man vet om man tagit för lite? Är ju bättre att ta för lite än för mycket...

Svårt att säga det är helt olika från person till person men sikta på påfyllning ca var 3-4e timme och ganska små doser så mår du som bäst.
Citera
2010-10-06, 15:15
Medlem
Lischos avatar
Jag satt precis och tänkte på samma sak, jag tog kl 12 idag och åt sedan då tyckte jag det mesta försvann. Fyllde på nu och det kom tillbaka lite.
Senast redigerad av Lischo 2010-10-06 kl. 15:15. Anledning: edit
Citera
2010-10-06, 15:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lischo
Jag satt precis och tänkte på samma sak, jag tog kl 12 idag och åt sedan då tyckte jag det mesta försvann. Fyllde på nu och det kom tillbaka lite.
joo klart effekten blir större om du tar mer, om jag snortar 1-2mg 18.00 så blir jag ju såklart mer kickad om jag drar i mig 0.5-1.5mg vid 22-23.

alla som säger annorlunda har aldrig fyllt på sub.
Citera
2010-10-06, 15:34
Medlem
Bullsquids avatar
Vill gärna ha lite respons på om det är någon idé att slänga i sej imovanen med (har just nu tagit 3mg ikto som smälter i magen) , ska snart dra suben såfort postafenen börjat verka så jag inte mår skit som sist. har tyvärr ingen mer benzo annars hade jag tagit mer ikto, enda jag har är 2 imovane men det e ju ingen riktig benso direkt.

allså hur gör ni när ni blandar?
sub först
benzo först?
båda samtidigt?

kommer 2st imovane göra nån skillnad för bättring av ruset eller kommer de bara göra mej trött ist??

blir detta inte bra väntar jag på mer benzo och sub ist...
Senast redigerad av Bullsquid 2010-10-06 kl. 15:54.
Citera
2010-10-06, 16:31
Bannlyst
asså du har ju knappast tagit så mycket sub att det borde vara nån fara..?

1-1.5mg är ju lågdoser.
Citera
2010-10-06, 16:39
Medlem
flohult1s avatar
Sen är det ju så att andningsdepression inte bara innebär att man tar mindre och mindre andetag- utan det blir kramp och spasmer i bronkerna och då hjälper det liksom inte att man själv försöker andas, man får ingen luft och skulle varit på akuten för en stund sedan- det går så jävla fort- och speciellt på blandningen Sub och benzo- så jag skulle passa mig noga för dessa blandningar faktiskt.
Citera
2010-10-06, 17:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flohult1
Sen är det ju så att andningsdepression inte bara innebär att man tar mindre och mindre andetag- utan det blir kramp och spasmer i bronkerna och då hjälper det liksom inte att man själv försöker andas, man får ingen luft och skulle varit på akuten för en stund sedan- det går så jävla fort- och speciellt på blandningen Sub och benzo- så jag skulle passa mig noga för dessa blandningar faktiskt.
ahaaa, är det så det funkar?

Men då är det skillnad på andningsdepression och andningsstillestånd?

För när man ligger och tungnoddar på opiater så borde ju det kunna vara dödligt bara med tanke på det låga antalet slag, alltså inte kramper i bronkerna?
Senast redigerad av Truce- 2010-10-06 kl. 17:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in