2010-05-25, 02:33
Medlem
eddiepeddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish
Varit ren i 9 dagar nu och börjar känna mig ganska normal förutom myrkrypningar men men.
Anledningen pga jag ens tände av var pga att komma in i programmet, men nu när at:n börjar släppa så vete fan om jag ens vill in i programmet längre. Då jag vill såfall ha metadon men dom kommer juh såklart ställa in mig på suboxone vilket kanske kommer gå bra i 1-2 månader sedan kommer jag bli sugen på bensodiazepiner och skita i det.

Ähh vi får se hur det blir.

Varför tänder du av från Subutex om du ändå ska på inställning?
Är det ett krav att man är nykter när man läggs in? Låter lite orimligt om du frågar mig.
Dom borde i alla fall hjälpa dig igenom avgiftningen om det nu är så att du ska in i programmet.
Citera
2010-05-25, 03:06
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eddiepeddie
Varför tänder du av från Subutex om du ändå ska på inställning?
Är det ett krav att man är nykter när man läggs in? Låter lite orimligt om du frågar mig.
Dom borde i alla fall hjälpa dig igenom avgiftningen om det nu är så att du ska in i programmet.

Japp man ska vara helt ren för att börja inställningen, så därför valde jag att göra det själv hellre än att lägga in mig och hamna på nått ställe med snål inställning mot skriva ut narkotika mot at:n.
Citera
2010-05-25, 11:20
Medlem
runds avatar
Kanske tar min Sub oskuld sen , går på sertralin , är det lugnt att dra 0.5-1mg?
Citera
2010-05-25, 11:51
Medlem
Paroxyzms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rund
Kanske tar min Sub oskuld sen , går på sertralin , är det lugnt att dra 0.5-1mg?

Yup... Börja med 0.5mg, vänta cirkus en timme, duger inte det så tar du 0.5mg till... Bup sitter i så pass länge att du inte går miste om märkvärd effekt för att du tar det lite försiktigt en timme eller så. Bättre det än att börja må som en häck ifall det visar sig vara för mycket för dig.
Citera
2010-05-25, 13:59
Medlem
Trollishs avatar
Dag 10-11 ren lyckades sova 5 timmar inatt. Köpte 30 vallar idag så när dem är slut så är at:n över och man blir en riktig människa igen.
Citera
2010-05-25, 16:25
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish
Japp man ska vara helt ren för att börja inställningen, så därför valde jag att göra det själv hellre än att lägga in mig och hamna på nått ställe med snål inställning mot skriva ut narkotika mot at:n.

Du behöver inte vara ren från opiater för att du ska ställas in på subutex.
Citera
2010-05-25, 16:34
Medlem
Alldeles riktigt, du får vara positiv på opiater under dina 3 initiala UP. Du är ju trots allt opiatberoende.
Har sagt det tidigare här på forumet, så varför gå igenom en helt onödig AT? Däremot får du inte ha några sidomissbruk, kanske det du uppfattade som att du måste vara negativ på UP (även på Opi)?

Appropå Buprenotex v Subutex; jag tycker också att Bup är sämre än Sub. 3 st Bup 8r gick ur fem timmar tidigare än samma mängd Sub. Vaknade svettig mitt i natten, så jag fick lyckligtvis byta tillbaka till Sub igen... Men nu tillhör det ju tyvärr det förgångna, idag är det Suboxone som gäller.
Eventuellt i undantagsfall Buprenotex, men vi är ett fåtal som får behålla Subutexen, så de kommer att bli en raritet för er som inte hann hoppa på substitutionståget i tid
Citera
2010-05-25, 20:14
Medlem
hiphopopotamuss avatar
Har brukat subuxone i helgen. På lördagen tog jag ca 1mg nasalt, på söndagen blev det kanske 0.2-0.4mg nasalt i en lina, det var vid fyra-fem tiden. När kan jag vara ren? Kan jag gå och lämna prov imorgon bitti och vara ren eller ska jag vänta någon dag, går det att bli ren snabbare? Springa, dricka vatten eller dricka citronextrakt någon timme innan för att det ska bli negativt?
Citera
2010-05-25, 20:51
Medlem
Tyvärr så tar det nog lite längre tid är jag rädd... Sådär 35 timmars halveringstid och 300 nanograms cutoffvärde, du vet
Citera
2010-05-25, 21:21
Medlem
runds avatar
Tog sub oskulden idag , blev 1-2mg mår piss just nu och var 3timmar sedan jag tog det sista . Har spytt och är jätte yr, inte kännt någon eufori under hela ruset , kan det bero på att jag går på SSRI?
Citera
2010-05-25, 23:04
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rund
Tog sub oskulden idag , blev 1-2mg mår piss just nu och var 3timmar sedan jag tog det sista . Har spytt och är jätte yr, inte kännt någon eufori under hela ruset , kan det bero på att jag går på SSRI?

Illamående osv är ingen ovanlig reaktion på sub. Att du inte kände någon positiv effekt när du ligger och spyr är inte heller något som jag anser är anmärkningsvärt.

Jag känner i princip samma sak när jag snortar sub. Därför gör jag det antagligen inte igen. Som tur är så finns det andra opioider.
Citera
2010-05-26, 00:10
Bannlyst
Nu sitter man här då och får uppleva sin första, "riktiga" avtändning på opi's mer eller mindre, fastän den inte är så intensiv Har tagit i sub i ca 4 veckor med korta mellanrum, tog sista linan i söndags och idag så kom AT:n smygandes - Snuva, varm/kall, gåshud/äckliga rysningar, stel och öm i smått öm i kroppen samt ingen aptit. Ganska svag AT:n tack och lov och ingenting psykiskt utan bara fysiskt vilket jag också är tacksam över att slippa (ångest osv..). Tog precis ett bad och det hjälpte lite iaf, har heller inte haft någon matlust på hela dagen fastän jag känt mig hungrig men har ändå tvingat i mig 2 paket nudlar och en macka och sitter just o smuttar på en oatly havredryck som smakar diskmedel, jaja - det får man stå ut med när man haft det jävligt gött i 4 veckor!

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in