2010-05-12, 21:16
  #3385
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hejsanhoppsan1
Japp, har tagit kanske totalt 4-5mg sub utspritt över dagen och 1mg xanor och funderar på att den andra halvan (dvs 1mg xanor till). På sub har jag ganska hög tolerans, mot benso ingen tolerans överhuvudtaget. Det som stör mig just nu är att jag känner mig jäkligt välmående och avslappnad o så men känner inte så mycket av subbet just nu
Du har väl för hög subtolerans då. Vänta minst en vecka till innan nästa subtillfälle. Om du överväger att ta 1 mg Xanor till så läs allt jag skrivit i denna tråd och gör ditt val.
Citera
2010-05-12, 21:21
  #3386
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perfume-V
Du har väl för hög subtolerans då. Vänta minst en vecka till innan nästa subtillfälle. Om du överväger att ta 1 mg Xanor till så läs allt jag skrivit i denna tråd och gör ditt val.

Mjo, har läst allt och tror ärligt talat jag skippar bensot, känns som det är perfekt med bensot som det är nu men kanske fyller på med lite sub till istället, borde vara lugnt?
__________________
Senast redigerad av hejsanhoppsan1 2010-05-12 kl. 21:30.
Citera
2010-05-12, 21:33
  #3387
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hejsanhoppsan1
Mjo, har läst allt och tror ärligt talat jag skippar bensot, känns som det är perfekt med bensot som det är nu men kanske fyller på med lite sub till istället, borde vara lugnt.
Att fylla på med sub är nog garanterat lugnt. Att ta 1 mg Xanor är nog också lugnt, men kanske är bättre att spara den till nästa gång du tar sub, och ta den då, eller till något annat tillfälle. Jag älskar dock som sagt kombinationen Xanor och subutex. Får mer eufori och välmående än på enbart sub. Fast enbart sub är ju hur bra som helst bara det. Lycka till. Jag vet inte hur van subanvändare du är, men för att din tolerans helt skall gå ner så bör du vänta en vecka till nästa intag, och då kommer det räcka med kanske 1,2 mg för ett riktigt bra rus. Jag brukar göra så att jag tar 1 - 1,3 mg en gång, sedan väntar jag en vecka, och får ut samma rus igen på samma mängd. Sub har väldigt lång halveringstid. Tar man oftare än en gång i veckan så måste man öka doserna väldigt mycket. Till slut måste man ha kanske 5-6 mg i snoken för att få ett rus. Då blir det dyrt att bruka. Bättre att köra en gång i veckan. Då klarar man sig väldigt bra på 1 mg, eller något mer, typ 1,2.
__________________
Senast redigerad av Perfume-V 2010-05-12 kl. 21:36.
Citera
2010-05-12, 21:45
  #3388
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perfume-V
Att fylla på med sub är nog garanterat lugnt. Att ta 1 mg Xanor är nog också lugnt, men kanske är bättre att spara den till nästa gång du tar sub, och ta den då, eller till något annat tillfälle. Jag älskar dock som sagt kombinationen Xanor och subutex. Får mer eufori och välmående än på enbart sub. Fast enbart sub är ju hur bra som helst bara det. Lycka till. Jag vet inte hur van subanvändare du är, men för att din tolerans helt skall gå ner så bör du vänta en vecka till nästa intag, och då kommer det räcka med kanske 1,2 mg för ett riktigt bra rus. Jag brukar göra så att jag tar 1 - 1,3 mg en gång, sedan väntar jag en vecka, och får ut samma rus igen på samma mängd. Sub har väldigt lång halveringstid. Tar man oftare än en gång i veckan så måste man öka doserna väldigt mycket. Till slut måste man ha kanske 5-6 mg i snoken för att få ett rus. Då blir det dyrt att bruka. Bättre att köra en gång i veckan. Då klarar man sig väldigt bra på 1 mg, eller något mer, typ 1,2.

Mjo, har tänkt att ta ett uppehåll på en vecka ett bra tag nu för att få ner toleransen men har max gått 2-3 dagar sen har jag tänkt "eh va fan, skit samma, lite skadar inte, sista gången nu" men nu ska jag fan i mig ta ett uppehåll, idag är sista dagen, sen inget mer tills nästa onsdag. Tack för all hjälp förresten!
Citera
2010-05-12, 22:24
  #3389
Bannlyst
Vad gillar ni kombon krypton och sub?
Citera
2010-05-12, 22:42
  #3390
Medlem
Astronomics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfume-V
Vad gillar ni kombon krypton och sub?

Aldrig provat Krypton men från vad jag läst om det tror jag det blir en nice kombo
Citera
2010-05-13, 00:24
  #3391
Medlem
Astronomic, har sett att du har haft lite problem med att känna av sub - Får jag fråga, hur många dagar har du tagit sub? Varannan dag? Varje dag? Hur länge?
Citera
2010-05-13, 02:06
  #3392
Medlem
Astronomics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsanhoppsan1
Astronomic, har sett att du har haft lite problem med att känna av sub - Får jag fråga, hur många dagar har du tagit sub? Varannan dag? Varje dag? Hur länge?

En 6-7 gånger (flera linor). Ibland dragar i sträck och ofta en hel 8:a på en hel dag. Tycker det är konstigt och jag har ingen opiat tolerans just nu. Buprenotex tabletten är äkta vara. Jag snortar på rätt sätt också, drar in det lätt så det fastnar i näsborren och inte i halsen. Ska man dra in sen mycket?

Får aldrig den där känslan att man svävar på moln, den där lite heroin känslan. Känns väl mer att dagen blir en aning bättre och det flyter på lite lättare. Jag vill ha den känslan som folk får på Sub, känslan som gör att folk blir beroende av Sub.

Ska testa smälta en under tungan nästa gång jag kommer över det.
Citera
2010-05-13, 03:14
  #3393
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astronomic
En 6-7 gånger (flera linor). Ibland dragar i sträck och ofta en hel 8:a på en hel dag. Tycker det är konstigt och jag har ingen opiat tolerans just nu. Buprenotex tabletten är äkta vara. Jag snortar på rätt sätt också, drar in det lätt så det fastnar i näsborren och inte i halsen. Ska man dra in sen mycket?

Får aldrig den där känslan att man svävar på moln, den där lite heroin känslan. Känns väl mer att dagen blir en aning bättre och det flyter på lite lättare. Jag vill ha den känslan som folk får på Sub, känslan som gör att folk blir beroende av Sub.

Ska testa smälta en under tungan nästa gång jag kommer över det.

Jag har själv gått på sub ett tag nu. I början var det riktigt gött, nu ger ju inte subutex samma rus som heroin direkt men jag vet vad du menar. I alla fall, när jag började ta sub så tog jag kanske max 2 dagar på raken, små linor på 1mg och detta räckte verkligen för mig, höll i sig hela dagen och in på nästa dag kunde jag fortfarande känna av ett hyfsat kraftfullt rus, mådde som en gud på 1mg i 2 dagar mer eller mindre. I alla fall, sen blev några mer gånger och jag kände mer och mer att subet knappt gav mig nånting, lite lite välmående (om man ens kan kalla det ett rus) och då fick jag ta kanske 3mg.. - Då hade jag kanske kört i 4 dagar, så tog en break på kanske 1 vecka.

När veckan hade gått så provade jag 1mg igen och då blev det krut i grejerna igen och det kändes som i början i princip, noddade som en tok osv, sen körde jag varje dag i kanske 3-4 dagar och jag kände mer och mer (återigen) att subbet knappt gav mig nånting, slutade med att på den fjärde dagen så drog jag i mig en hel 8 i näsan utan att knappt känna ett skit.

Är ganska flöddrad nu så ursäkta ifall jag skriver luddigt, men det jag ville komma till är att man får en hög tolerans så äckligt snabbt på sub, kör man kanske 3 dagar på raken så känner man knappt något nästa dag, spelar ingen roll ifall man drar i sig en 8:a, det går inte.

Mitt råd till dig att högst köra sub 2 dagar på raken, sen en break på en vecka sen kan du köra samma igen, fördelen med sub är att toleransen går ner till 0 mer eller mindre på en vecka. Men jag har som sagt haft samma problem, men det är det som är det luriga med sub.

Tänk också på att inte ta för mycket när du kör (när du inte har tolerans dvs) för då stiger den ännu snabbare av egen erfarenhet - ta istället 1mg, dvs utan tolerans och tänk på att vänta 1 vecka mellan varje tillfälle. Men som sagt, jag tror att det är toleransen som spelar spratt med dig för man förväntar sig verkligen inte att den ska höjas så snabbt och så slutar det med att man fyller på, fyller på för man känner knappt något och tillslut har man dragit i sig en hel 8:a.

Fy fan va texten blev lång och utdragen nu, men som sagt.
1) Ta en veckas paus, sen kör på 1mg när toleransen har sjunkit, 2 dagar på raken är lugnt men sen går det utför och då står man där och fattar ingenting. Sen, en annan sak, buprenotex innehåller naloxon, detta märker man inte av i små mängder eftersom det är så lite naloxon när man te.x tar 1mg i näsan, man om man håller på o fyller o fyller på så ökar naloxonet i kroppen så man kan säga att man "dödar" ruset genom att ta för mycket.

Hoppas detta hjälpte dig något. Har själv kört sub nu i någon vecka, och dag 3 så kände jag knappt ett skit men trodde ju inte det var toleransen så slutade med att man försökte resterande dagar att få ett rus men tro mig, det är toleransen. Sub är jävligt lurigt.

Men som sagt, nyckeln är att ta en veckas break mellanåt så toleransen sjunker, sen är det bara och köra på igen - testa, jag är ganska säker på att det är de som är problemet. Och tänk också på att inte fylla på för mycket i onödan, det är onödigt då toleransen ökar snabbare samt att naloxonet blockerar ruset mer som jag äben skrev en bit upp. Ska själv ta en veckas break nu () för att få ner toleransen för just nu känner jag inte ett skit på en 8:a och detta efter ca 4 dagar.
__________________
Senast redigerad av hejsanhoppsan1 2010-05-13 kl. 03:20.
Citera
2010-05-13, 16:04
  #3394
Medlem
Appropå bilkörning och substitutionsprogram;

Som inskriven patient på Subutexprogrammet får du idag framföra bil efter 6 månaders medicinering om du sedan tidigare innehar körkort...
I annat fall har du möjligheten att ta lappen 12 månader efter medicineringens startdatum enligt de nya riktlinjerna, om jag inte helt missminner mig.

Så visst bör herrn ifråga få framföra fordon, om han inte är helt nyligt inskriven på programmet dvs...
Citera
2010-05-13, 16:57
  #3395
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenssonAspierant
Appropå bilkörning och substitutionsprogram;

Som inskriven patient på Subutexprogrammet får du idag framföra bil efter 6 månaders medicinering om du sedan tidigare innehar körkort...
I annat fall har du möjligheten att ta lappen 12 månader efter medicineringens startdatum enligt de nya riktlinjerna, om jag inte helt missminner mig.

Så visst bör herrn ifråga få framföra fordon, om han inte är helt nyligt inskriven på programmet dvs...


Okej, ja.. då kanske det stämmer det han säger. Det låter tämligen konstigt att lagligt få framföra fordon drogpåverkad. Kan man gå in på sitt lokala poliskontor och fråga dem angående detta? Jag vill egentligen inte rota i detta alltför mycket om det skulle visa sig att han har lagen på sin sida.. men jag vill gärna ha kvar mina kroppsdelar då han vart nära på ta några ifrån mig
Citera
2010-05-13, 17:40
  #3396
Medlem
Självklart, om polisen är uppdaterade angående de nya regler som började gälla första mars iår, så ska du få samma svar. Eftersom jag själv går på substitutionsbehandling, och i samband med att dessa nya regler började gälla blev informerad, så kan jag garantera dig att så är fallet.
Förstår om du trots det vill försäkra dig från andra håll...

Buprenorfin inverkar nämligen inte negativt på körförmågan för den som är inkörd på farmakologiskt korrekt dosering, och har vant sig vid medicinen under minst sex månaders tid. Även om detta kanske låter konstigt för opiatnaiva individer. Trots detta kan han ju likt förbannat vara en trafikfara, oavsett subutex så är ju långt ifrån alla mogna att vara i trafiken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in