2019-09-20, 23:11
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raven101
Sjukt att det tog sådan tid innan det tillslut gav effekt. Har även tillgång till mycket fint gräs. Får hoppas att man lyckas nodda. Hur försiktig bör jag vara med benzon, vad är tak? Ingen vidare tolerans.

Jo det låter ganska konstigt varför du inte fått nå effekt av buprenorfinet :/ Ta inte för mycket av benson bara. Hade jag varit du så hade jag tagit 1 mg och fylla på senare med 1 mg tills jag är nöjd.
Gräs hjälper enormt mycket! Jag brukar nodda stenhårt med den combon.
Rök en redig spliff redan nu så kommer du vara i noddarnas värld strax
Citera
2019-09-20, 23:37
Medlem
raven101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av who-
Jo det låter ganska konstigt varför du inte fått nå effekt av buprenorfinet :/ Ta inte för mycket av benson bara. Hade jag varit du så hade jag tagit 1 mg och fylla på senare med 1 mg tills jag är nöjd.
Gräs hjälper enormt mycket! Jag brukar nodda stenhårt med den combon.
Rök en redig spliff redan nu så kommer du vara i noddarnas värld strax

Känner att det boostar som fan med gräs. Men tänkte på tak med benson? Tog 0,5mg sub till nu. Men känner mig rastlös, vad är skönt/kul att göra under ruset?
Senast redigerad av raven101 2019-09-20 kl. 23:40.
Citera
2019-09-20, 23:42
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raven101
Känner att det boostar som fan. Tog 0,5mg till nu. Men känner mig rastlös, vad är skönt/kul att göra under ruset?

Ja där ser man. Cannabis fungerar alltid bra
Hade jag varit du så hade jag kollat på serie/film faktiskt.
Eller spela lite spel med skön musik på.
Ta en snus också på't så känns det finemang
Citera
2019-09-22, 19:08
Medlem
Hallå tjenixen. Jag har en fråga till er. Det vart ett bra tag sen jag tog sub senast men nu är jag jävligt förvirrad. Jag köpte 3 stycken 8or av en polare som går i programmet. Och första dagen så tänkte jag bara chilllll det ska bli med sub. Men det visade sig att det slutade med att jag tog en hel 8:a och det kändes som en piss i missisippi ungefär. Igår tog jag en halv 8 kändes inget där blev frisk. Idag har jag tagit en och en halv 8 och det känns pytte pytte lite. Nu undrar jag om det här med snubben kan bero på att jag tagit lyrica. Dagen innan jag tog 8an tog jag nämligen Lyrica. Och igår tog också Lyrica med subben. Jag till och med sköt subben igår på grund av frustration. Har nu i efterhand fått höra att vissa inte blir påvärkad av sub på grund av lyrica kan detta verkligen stämma? (obs jag vet att man inte ska skjuta sub)
Citera
2019-09-22, 19:52
Medlem
Allwayz0ntops avatar
Undrar lite ang espranor och framförallt buvidal.
är det någon större skillnad effektmässigt jämfört med buprenorfin Sandoz

(minns att jag upplevde en märkbart starkare och skönare effekt utav dem röda actavis (?) )

Står nu på 16 mg Sandoz, men ska byta till espranor i veckan förhoppningsvis..

Tar bara sublingualt numer förövrigt.

MVH
Citera
2019-09-22, 22:16
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allwayz0ntop
Undrar lite ang espranor och framförallt buvidal.
är det någon större skillnad effektmässigt jämfört med buprenorfin Sandoz

(minns att jag upplevde en märkbart starkare och skönare effekt utav dem röda actavis (?) )

Står nu på 16 mg Sandoz, men ska byta till espranor i veckan förhoppningsvis..

Tar bara sublingualt numer förövrigt.

MVH

När jag tog Espranor på tungan förut så upplevde jag starkare välmående och skön effekt.
Jag tycker du gör ett bra byte till espranor buppen helt klart. Jag mådde bra av dom så du kommer nog också gör det.
Citera
2019-09-23, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet2
en lite sak bara ang. taket för buphrinorfin. Om man tar mer än 2mg så åstakommer man inte högre eufori!

Sen blir det bara blockerade nervändar men ej högre eufori och det är ju det som är själva syftet med subben...

Alltså mer än 2mg åt gången är att "elda för kråkorna"

Detta kommer från en överläkare med licens på subb!
Hej!

Vad menar du med 2 mg per gång? Hur lång tid emellanär en"gång" och hur länge innan man kan ta lite till?
Citera
2019-09-23, 12:50
Medlem
KringExs avatar
Jag lyckades hitta gamla hederliga franska Subutex idag och det är banne mig skillnad mot dom generiska varianterna. I min kommun delar dom ut Buprenorfin Orifarm och jag mår så jävla illa av dom och pulvret som blir av dom när man ska snorta åker ju nästan ner i lungorna.
Jag vet inte om det är placebo (det är det säkert) men jag tycker dessutom att jag mår mycket bättre av riktiga Subutex än dom generiska
Citera
2019-09-23, 17:16
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Jag lyckades hitta gamla hederliga franska Subutex idag och det är banne mig skillnad mot dom generiska varianterna. I min kommun delar dom ut Buprenorfin Orifarm och jag mår så jävla illa av dom och pulvret som blir av dom när man ska snorta åker ju nästan ner i lungorna.
Jag vet inte om det är placebo (det är det säkert) men jag tycker dessutom att jag mår mycket bättre av riktiga Subutex än dom generiska
Ja jag tycker också Orifarm sorten är dålig.
Citera
2019-09-26, 08:25
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av who-
Ja jag tycker också Orifarm sorten är dålig.

Ja, dom är stenhårda och smaka skit när man drar upp dom i näsan.
Citera
2019-10-03, 19:04
Medlem
hn19s avatar
Är det säkert att ta 1-2mg subutex cirka 60 timmar efter intag av 35mg Stesolid (diazepam) eller kan benson fortfarande orsaka andningsdepp eller annat obehagligt?
Citera
2019-10-03, 19:42
Medlem
Lischos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hn19
Är det säkert att ta 1-2mg subutex cirka 60 timmar efter intag av 35mg Stesolid (diazepam) eller kan benson fortfarande orsaka andningsdepp eller annat obehagligt?

Nej, det ska inte var någon fara alls.. Räcker dock med 1 mg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in