2018-09-08, 11:50
  #14977
Medlem
who-s avatar
Någon här som får adhd medicin medans ni går i programmet? Vill gärn veta hur ni mår med den blandningen.

Fridens liljor
Citera
2018-09-08, 15:15
  #14978
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljungish
Vad tycker ni är skillnaden mellan ett rent sub rus och om jag skulle ha blandat in lite xanor. Har några xanor hemma ifall jag skulle vilja boosta. Men jag skulle vilja veta vad skillnaden blir och hur ”boosten” känns.
Blir de ett värre opiat rus eller blir de mer benzo rus?

Dela gärna med er av egna erfarenheter

Och ja, jag vet ett det inte är en bra blandning, men med måtta så funkar det. Jag skulle ju inte få för mig attt dricka 5helrör på 1 kväll liksom. Fridens!

Jag tror att du kommer att få lite olika svar på den frågan, men man blir mer avslappnad. Speciellt om man blandar med Iktorivil, Diazepam eller någon annan starkt muskelavslappande bensodiazepin.
Själv brukar jag blanda Subutex och Xanor och det är mest för att få ut mer kräm ur Subutexen. Annars så stänger ju Xanoren av skallen på ett skönt sätt och boostar på så vis också.
Sen har ju Xanor en liten muskelrelaxande effekt som är skön. Dock inte att jämföra med Ikto eller Stess. Men Xanor är den benso jag föredrar att blanda med opiater just därför att den verkligen stänger av alla onda tankar i skallen (som opiater inte alltid gör) + att man får lite muskelrelax

Citat:
Ursprungligen postat av who-
Någon här som får adhd medicin medans ni går i programmet? Vill gärn veta hur ni mår med den blandningen.

Fridens liljor

Jag har en vän som får 12 mg Buprenorfin och 80 mg Ritalin per dag. Hon säger att Subben inte ger ett skit längre utan att det är Ritalinen som gör att hon orkar göra saker och att den tar bort hennes ångest.
__________________
Senast redigerad av KringEx 2018-09-08 kl. 15:18.
Citera
2018-09-08, 17:05
  #14979
Medlem
15 dagar utan sub - hallelujah! Får sova någorlunda numera men blir svimfärdig så fort jag går utanför dörren. Funkar OK nu på helgen men knepigare när jag ska jobba nästa vecka. Finns det något att göra åt detta? Det snurrar och jag blir helt slut av minsta lilla fysiska aktivitet.

Käkade 20mg loperamid förut för att jag skulle iväg och var tvungen att verka någorlunda normal och det hjälpte mycket. Första gången jag känner någon sorts glädje på veckor hehe, ska bli skönt att bli ren subutex. Jävla skitmedicin.
Citera
2018-09-09, 09:12
  #14980
Medlem
KringExs avatar
Hörde igår att man inte ska ta nässparay före man tar Subutex för att Subutexen tas upp sämre då
Kan väl inte stämma? hur då i såna fall?
Är det någon som hört nåt liknande?
Citera
2018-09-16, 13:22
  #14981
Medlem
raven101s avatar
Någon mer som inte får effekt öht utav Subutex? Funderar på att ge det en andra(tredje,fjärd) chans då jag har en 8:a hemma. Dock tagit 20mg diazepam idag samt bakfull haha..
Citera
2018-09-16, 14:29
  #14982
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raven101
Någon mer som inte får effekt öht utav Subutex? Funderar på att ge det en andra(tredje,fjärd) chans då jag har en 8:a hemma. Dock tagit 20mg diazepam idag samt bakfull haha..

Om du inte känner av 8 mg då har du antingen hög tolerans på opiater eller blivit blåst och fått sockerpiller.
Hur intar du Subutex?
Citera
2018-09-16, 17:27
  #14983
Medlem
raven101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Om du inte känner av 8 mg då har du antingen hög tolerans på opiater eller blivit blåst och fått sockerpiller.
Hur intar du Subutex?

Jag snortar mitt Subutex. Jag har provat många olika. Franska, generiska (även de från Frankrike) samt indiska. Aldrig av något.

Kan jag inta hela tabletten på en gång. Får man något rus då eller det totalt onödigt?
Citera
2018-09-16, 18:09
  #14984
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raven101
Jag snortar mitt Subutex. Jag har provat många olika. Franska, generiska (även de från Frankrike) samt indiska. Aldrig av något.

Kan jag inta hela tabletten på en gång. Får man något rus då eller det totalt onödigt?
Menar du att du aldrig någonsin fått ett rus på Buprenorfin när du tagit det nasalt, oralt eller sublingualt?

Första gången jag provade sub så lade jag en bit Suboxone under tungan och intog det sublingualt. Blev skev som fan och kär direkt, minns att jag tänkte "nu jag fattar varför folk blir torsk på den här skiten", för man mådde så otroligt jävla bra, helt noddish. Som en gud helt enkelt

Så det låter väldigt konstigt om du inte får ett rus på Sub, såvida du inte besitter en väldigt hög tolerans för andra opiater/opioider?
Citera
2018-09-16, 21:18
  #14985
Medlem
raven101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Menar du att du aldrig någonsin fått ett rus på Buprenorfin när du tagit det nasalt, oralt eller sublingualt?

Första gången jag provade sub så lade jag en bit Suboxone under tungan och intog det sublingualt. Blev skev som fan och kär direkt, minns att jag tänkte "nu jag fattar varför folk blir torsk på den här skiten", för man mådde så otroligt jävla bra, helt noddish. Som en gud helt enkelt

Så det låter väldigt konstigt om du inte får ett rus på Sub, såvida du inte besitter en väldigt hög tolerans för andra opiater/opioider?

Aldrig sysslat speciellt mycket med opiater/opioider. Så hög tollerans från början kanske? Hur mycket tog ni subginalt? Kanske ska prova detta.
Citera
2018-09-16, 22:40
  #14986
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raven101
Aldrig sysslat speciellt mycket med opiater/opioider. Så hög tollerans från början kanske? Hur mycket tog ni subginalt? Kanske ska prova detta.

Första gången jag tog snortade jag 1 mg, vilket var på tok för mkt för mig. 0,3-0,5 mg är ofta en bra dos om man inte tagit opiater förr, och det är då nasalt intag.
Jag har bara tagit Subutex sublingualt en gång... för länge sedan och det behövs större mängd då och det tar tid innan det kickar igång sublingualt.
Citera
2018-09-16, 23:04
  #14987
Medlem
raven101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Första gången jag tog snortade jag 1 mg, vilket var på tok för mkt för mig. 0,3-0,5 mg är ofta en bra dos om man inte tagit opiater förr, och det är då nasalt intag.
Jag har bara tagit Subutex sublingualt en gång... för länge sedan och det behövs större mängd då och det tar tid innan det kickar igång sublingualt.

Får bli att prova det nästa gång. Jag kan utan tolerans köra 2,5mg på en dag utan effekt. Startar med 0,5mg men ibland 1mg.
Citera
2018-09-16, 23:42
  #14988
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raven101
Får bli att prova det nästa gång. Jag kan utan tolerans köra 2,5mg på en dag utan effekt. Startar med 0,5mg men ibland 1mg.

Testa snorta upp 3 eller 4 mg då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in