Det låter på diskussionen som att detta vore inslaget till HC Lindesberg. Inte ovanligt med skottgluggar vid ingången, även civila anläggningar skulle kunna försvaras med visst skydd. Däremot tror jag inte det var lika vanligt med t ex skyttevärn kring de civila ledningscentralerna som det är kring militära dito, så en enkel skottglugg låter inte orimligt i sammanhanget.
Det skulle förstås också kunnat vara en militär installation med tanke på innehållet i Bergslagsskogarna i övrigt. Men färgen på gallergrinden och utseendet talar lite emot, även att det inte finns några övriga avspärrningar eller SO-skyltar.
Och visst, det går nog att åka och titta men i övrigt torde det vara både rejält låst och larmat ty anläggningen är fortfarande till vissa delar i drift.
Det var absolut inte ovanligt med skyttevärn i anslutning till entréerna på dessa civilförsvarsanlägningar.
Denna som diskuteras är garanterat larmad o låst. Har för mig att det e nå dataföretag som är där numera. Det är i alla fall i drift med något annat har jag fått berättat av mig från en som skulle dit skarpt läge då det begav sig.
En tid var väl också hemvärnet där, innan nuvarande verksamhet.
Bullerberget i Lindesberg är det. Har för mig att kommunen nuförtiden har flyttat ner sina servrar dit, men är inte 100% på det. Kanske finns andra ingångar dit?
Sökte lite för skojs skull.
Det är en telia anläggning,
Har jobbat på securitas och vart på larm där X antal gånger,
om ni försöker ta er in lycka till säger ja, inte bara 1 dörr för att komma in
Sökte lite för skojs skull.
Det är en telia anläggning,
Har jobbat på securitas och vart på larm där X antal gånger,
om ni försöker ta er in lycka till säger ja, inte bara 1 dörr för att komma in
Det är väl så att kommunen flyttade in servrar med mera i anläggningen - om det nu är HC Lindesberg som avses?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!