• 1
  • 2
2007-02-23, 00:14
Medlem
blueCommands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaVajj
Mja, man kan ju ställa in ARP-tabellen manuellt och göra ett statiskt inlägg för routern.

Visst går det fortfarande att ARP-spoofa mellan lokala datorer, men det är inte lika intressant som att sniffa trafiken mot internet.

Routern kan man dock fortfarande lura, men det ger dig bara trafiken som kommer tillbaka, i bästa fall.

Givetvis kan man ha statiska, men det är ett jävla jobb att underhålla. Något som jag inte fatta är varför skolor inte har /32 maskat sina datorer? Dessa datoror jobbar ju till 99.9% mot internet eller lokala servrar (som förhoppningsvis är på annat nät). Detta löser ju allt vad det heter sålänge man inte behöver "P2P".
Citera
2007-02-23, 01:22
Medlem
DaVajjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueCommand
Givetvis kan man ha statiska, men det är ett jävla jobb att underhålla. Något som jag inte fatta är varför skolor inte har /32 maskat sina datorer? Dessa datoror jobbar ju till 99.9% mot internet eller lokala servrar (som förhoppningsvis är på annat nät). Detta löser ju allt vad det heter sålänge man inte behöver "P2P".

På större skala blir nog statiska ARP-tabeller jobbiga, men om man bara åker iväg på ett LAN och inte vill bli offer för någon som nyss sett en tuff video och ska pwna alla på LANet med Goatse, så går det nog bra.

Fungerar det att /32 maska? Alla datorer är ju ändå på det lokala nätverket? Trots att all trafik går via routern, så sker ju addressering efter hårdvaruadressen, eller? Jag trodde bara det var mellan två nät som routingen hos en router slog in. Eller fungerar den som ARP-proxy även på det lokala nätet? Utbilda mig! ^___^
Citera
2007-02-23, 14:22
Medlem
MacGyvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geeken
Finns redan.. kika i etter.conf.. du ska bara ändra sökvägen/kommandot till att öppna en webadress med din webbläsare.. har för mig att det står mozilla "orginal", bara byta ut mot firefox eller iexplore så fungerar det superbt!

Har prövat byta ut mozilla mot både firefox och iexplorer på följande sätt: remote_browser = "firefox -remote openurl(http://%host%url)" men det funkar tyvär inte. Är det nått mer jag behöver ändra? Ettercap ger felmeddelandet "fork() not yet supported" när kommandot utförs.
Citera
2007-02-23, 15:29
Medlem
blueCommands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaVajj
På större skala blir nog statiska ARP-tabeller jobbiga, men om man bara åker iväg på ett LAN och inte vill bli offer för någon som nyss sett en tuff video och ska pwna alla på LANet med Goatse, så går det nog bra.

Fungerar det att /32 maska? Alla datorer är ju ändå på det lokala nätverket? Trots att all trafik går via routern, så sker ju addressering efter hårdvaruadressen, eller? Jag trodde bara det var mellan två nät som routingen hos en router slog in. Eller fungerar den som ARP-proxy även på det lokala nätet? Utbilda mig! ^___^

För skylla på (igen) att jag inte hade sovit på 48h. Det enda detta förebygger är bcaststormar. Ja /32 fungerar och tvingar all trafik att routras. ISPer använder detta men då med saker som skiljer näten rent galvaniskt (typ VLAN). Självklart fungerar ARP poison på /32 också i ett sammansatt nätverk utan statiska tabeller.

MVH
En-som-nu-har-sovit-12-timmar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här