Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-21, 15:06
  #1
Avstängd
Naemis avatar
Har precis formaterat datorn med hjälp av min Fujitsu-Siemens Recovery DVD.
Formateringen har gått bra som vanligt, men så till problemet som ja inte tidigare stött på, försöker installera drivrutinerna via Drivers & Utilitys Cd:n som följde med vid köpet utav datorn. Skivan startar inte automatiskt och när jag högerklickar på skivan i Den här datorn och väljer Spela upp automatiskt så får jag upp detta felmeddelande. http://img218.imageshack.us/my.php?image=whatyf9.jpg

Systeminformation hittar massa konflikter men dessa är ju vanligtvis pga att inte drivrutinerna finns.

Har även försökt kopiera filerna på skivan till en mapp på Skrivbordet för att fösöka bränna ut dem så får jag ännu ett felmeddelande och kopieringen avslutas. http://img148.imageshack.us/my.php?image=what2zd2.jpg


Ska jag försöka köra skivan från en annan enhet, dvs jag kopplar ur DVD brännaren och sätter i en vanlig CD-rom, eller försöka ladda ner drivrutinerna från nätet via tex Everest eller nån bättre programvara om någon har nåt förslag på sådan.

Någon som kan ge mig förslag på vad jag ska göra? Lite stressad då jobbet börjar snart och gubben min är den otekniska i familjen och kommer bli alldeles förstörd om han inte kan spela sitt älskade wow ikväll då grafikkortsdrivrutinerna ligger på tidigare nämnd skiva.

Tack på förhand


EDIT: bilderna blev bajs på min skärm men på första felmeddelandet står det iallafall:

D:/

Endast delar av en RealProcessMemory- eller WriteProcessMemory-begäran har slutförts.


Andra felmeddelandet:

Det går inte att kopiera Adobe Reader 7.0.5 - Turkish. Begäran kunde inte utföras på grund av ett fel i en I/O-enhet.
Citera
2007-02-21, 17:35
  #2
Medlem
Sigmaswes avatar
Jag antar att ni vet vilken modell på grafik kort ni har, samt vilka modeller på annan hårdvara ni har (de som kräver drivers). Då kan ni ju gå in på respektive tillverkares hemsida och ladda ner drivers därifrån. Om ni inte vet vilken hårdvara ni har kan ni kolla detta tex med följande program:

http://www.astra32.com/

Jag vet att detta är tidskrävande, men det är mindre risk för fel än om man använder Enhetshanteraren för att uppdatera drivers automatiskt, något som i min erfarenhet alltid gått snett.
Citera
2007-02-21, 17:40
  #3
Avstängd
Naemis avatar
ska testa det prgrammet. Har Nvidia Geforce 7800gtx och har förr testat att ladda ner drivrutinen/erna från deras hemsida och de knasar sig bara, eller har gjort. Får testa ännu en gång. Min själva fråga kanske inte riktigt uppkom i huvudinlägget. Undrade mer vad som var felet, varför inte skivan kunde läsas. Men är tacksam för all hjälp ändå.
Citera
2007-02-22, 03:21
  #4
Avstängd
Naemis avatar
Drivrutinerna fixade, dock återstår problemet med dvd brännaren när man försöker spela upp skivor. Nån any clue?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback