• 1
  • 2
2007-02-21, 23:36
Medlem
jobbade i ett kök förut,jag var känd för att äta stark mat i köket å jag tyckte dom andra var mesiga för att dom började gråta av mat som jag knappt kände av.

så dom gjorde sitt bästa för att få tyst på mig,dom sa till mig att äta en matsked sambal oelek(stor förpackning)eftersom det var en stor förpackning så tror jag den har tappat lite av sin styrka,så den var rätt mesig måste jag erkänna.

nästa sak jag fick smaka var japansk wasabi,tog en matsked igen,den var stark men man får ju lite samma effekt som när man luktar på ammoniak,samt att det bara är stark under den lilla stunden man hade det i munnen.ganska mesig förutom när man hade den i munnen då var den ingen lek,försökte iaf hålla masken så bra jag kunde.

nu tröttnade dom på att jag var så kaxig,så dom beställde hem den jävligast habaneron,den måste jag erkänna att den var riktigt stark,men jag tog inte en så stor bit,lyckades därför hålla masken ganska bra trots allt,dom frågade ifall jag ville ha mer,men jag sa nej.

sen en dag så kommer en thailändare som jobbade i närheten på besök,och hade med sig färsk piri-piri,å dum som jag var så skulle jag försöka matcha en thailändare i att äta starka grejer,så jag tog först en piri-piri(jag har ju lärt mig att habanero är den starkast pepparen som finns,å den klarade jag ju av,så jag trodde inte det här var några problem)sen tänkte jag äsch den är så liten jag tar en till,å sen efter 2 minuter så försökte jag hålla masken men det gick inte,såg ut som jag hade suttit 2 timmar i en bastu i ansiktet.jag visste inte var jag skulle ta vägen,jag började med att springa å hälla i mig 3 glas mjölk,men det hjälpte inte mycket så jag testade bröd,men fick ge upp brödet då det brände mer i munnen än det skulle ha gjort ifall jag hade en tändare i munnen,slutade med att jag ställde mig med munnen under kranen i 10 minuter innan jag blev människa igen.

så vad lärde jag mig av den här historien,tro inte att du kan äta starkare mat än en thailändare ifall du inte äter exakt lika starkt som dom gör.
Citera
2007-02-22, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insolation
nästa sak jag fick smaka var japansk wasabi,tog en matsked igen,den var stark men man får ju lite samma effekt som när man luktar på ammoniak,samt att det bara är stark under den lilla stunden man hade det i munnen.ganska mesig förutom när man hade den i munnen då var den ingen lek,försökte iaf hålla masken så bra jag kunde.

Där finns det ju en teveklassiker: i "På spåret" smakar de ju saker ibland, och Oldsberg tog en rejäl tugga wasabi och att döma av hans min så höll han på att kräkas. Jag förstår honom. Jag klarar starkt, men inte extrema mängder wasabi. Sonen däremot, han tuggar wasabi som vore det pistaschkräm... (Men sushi vägrar han, den lille rackaren )
Citera
2007-05-23, 23:25
Medlem
TripPels avatar
Fler historier tack.
Citera
2007-05-26, 09:32
Medlem
servos avatar
I min gröna ungdom rensade jag en gång ett par hekto habanero genom att plocka bort frön och fröfästen med fingrarna. Utan handskar. Då får man vad som kallas "Hunan hand" och det är inte trevligt kan sägas.

Jag satt halva natten och doppade händerna i en stor balja med isvatten, varje gång jag stack ner händerna lindrades smärtan, men återkom efter ett par sekunder. Då fick jag ta upp händerna i några sekunder för att sedan stoppa ner dem igen för att få en mycket kort lindring. Detta höll jag på med under flera timmar och har sedan dess aldrig glömt handskarna när jag sysslar med frukter över 100.000 Scoville.

En kille jag känner var i Thailand och åt något djävulskt starkt, oförsåndigt nog lite kladddigt och med fingrarna. Sedan påminde sig naturbehov och han gick och kissade...

Men allvarligt talat PhatPhil, tycker du så illa om din mormor?
Citera
2007-05-26, 09:44
Bannlyst
Det finns en rolig flaska som heter DA BOMB, den bjöd min polare mig på. En matsked medans jag spelade ett spel, som tur var hade vi en 3 litershink med potatisallad. Det var nära att mina njurar pajade har jag för mig.
Citera
2007-05-26, 09:44
Medlem
Balkongståarns avatar
Min kvinna bytte tampong efter att ha hanterat chili.... Gnällig är nog bara förnamnet. Själv har jag pillat mig i näsan efter att ha skurit chili. Som att peta med lödkolven i näsan. Ögat har givetvis fått sitt också.

Lägger in ett litet recept; Ta en lite större jalapeno och dela på längden. Ta bort kärnor och väggar. Fyll med mago-ost, philadelphia eller annan krämig ost. Ät och njut! Sinnessjukt gott.
Citera
2007-05-29, 10:28
Medlem
barkeepers avatar
Da Bomb.....

Fick en flaska Da Bomb av en kollega, som jag tog hem och anvande flitigt i Chili Con Carnes och thaimat etc. Blev jattegott om man var forsiktig. Men sen borjade killen jag delade lagenhet med att "minera" mina smorgasar...ett fett laget under gurkan var en favorit. Jag blev ordentligt sjuk, det brande ordentligt i flera timmar. Da tog jag till det varsta vapnet....som bekant blir ju varma soppor garna starkare an annan mat, och jag skickade i en rejal klump i hans snabbnudel soppa. Har aldrig sett nagon producera sa mycket segt slem sa snabbt forut. Mycket underhallande. Sen blev det ju forstas forsatsminerad ketchup, etc. Nar jag flyttade fran lagenheten sa slangde han bort allt i kylen, bara pa uti fall...smart drag...
Citera
2007-05-29, 10:34
Medlem
Trollishs avatar
Ja varje gång jag äter hos farsan så slutar det alltid med att man sitter och svettas och måste gå och snyta sig.

Har aldrig förstått varför han måste slänga ner en massa jävla habaneros i varje måltid.

Visst jag gillar stark mat men inte när man måste använda servetten till torka pannan under måltiden.
Citera
2007-05-29, 10:48
Medlem
Villons avatar
Den här tråden får mig osökt att tänka på den här: http://www.youtube.com/watch?v=JrsvU84eYJw

Citera
2007-05-29, 15:47
Medlem
Mitt starkaste minne blir av den "paprika" plantan jag fick som present vid ett tillfälle med lappen bortagen...

efter ett antal veckor så hade ena frukten fått en ganska trevlig färg så då var det dags för provsmakning innan frukten skulle bli helt skrumpen. Så fram med kniven dela och rensa ur den. Slängde in den i munnen och började tugga för glatta livet... det tog några sekunder innan jag insåg var det var och då hade redan lite saliv kommit alldeles för nära luftstrupen pga. mitt hetsiga åtande och det följdes av en kavalkad av fräsningar, hostningar och hulkningar följt av en stor mångd vitt bröd och filmjölk.
Citera
2007-05-30, 04:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Den här tråden får mig osökt att tänka på den här: http://www.youtube.com/watch?v=JrsvU84eYJw

Själv kommer jag att tänka på denna stjärna
http://www.youtube.com/watch?v=s63LJafptCY
Citera
2014-09-16, 02:22
Medlem
Bumpar .
Brukar käka Sriracha sauce som inget. Men jag odlade jalapeno på balkongen Och jag käkar stark mat. Döm om min förvåning när jag slängde i mig en sådan med frö och allt. Det brann gött. Min kompis skrattade för han fick ont i käften med flämtande som en hundn
Här om dagen var jag på blomsterlandet och lallade såg en chilliplanta som heter bonsai chilli ,pyttesmå chilli. Stog att det var styrka 6 av 10. Jag tog en chilli och tänkte det kan inte vara så farligt.,men skenet bedrog jävla vad det brann i truten. Men gott var det. Har försökt luska Ut hur stark den är men hittar inget.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in