2007-02-20, 19:50
Medlem
Maackans avatar
Tja!

Mitt problem är att när jag kommer in på msn så kommer det upp en felrapport och det avslutas, har testat installera om Msn, diskdefragmentera, köra virus och spyware koll samt systemåtersällning men det har inte hjälpt dock funkar det på alla andra datorer utan min , Har hållt på i ca 3 veckor.
I början fungerade det om jag först loggade in på en annan dator vilken som helst och sedan logga in på min men nu biter inte det längre.
Någon här som vet vad felet är och hur man löser detta/Någon som själv haft samma problem och löst det ?

Tack på förhand!
Citera
2007-02-20, 19:58
Medlem
Testa och instalera trillian för att se om det är något med din dator eller om det är något annat. Funkar det att logga in från någon annan dator?
Citera
2007-02-20, 20:13
Medlem
Maackans avatar
Okej tack så mkt,vad är trilian och har du länk så man kan ladda ner ?

Ja det fungerar att logga in på vilken annan dator som helst.
Får tilläga att msn är 'seg' när jag loggat in och sen kommer det föribannade felmeddelandet fram
Citera
2007-02-20, 23:17
Medlem
http://www.ceruleanstudios.com/

Är mest för att se om det är någon lustig inställing eller om det är något lustigt i MSN live/msg.
Men jag måste lägga mig nu får gräva mer i detta i morgon, Må bra.
Citera
2007-02-21, 00:13
Medlem
RollerBoySEs avatar
Inte Datasäkerhet, flyttas till Datoranvändning.

/Mod
Citera
2007-02-21, 19:33
Medlem
Maackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mindbreaker
http://www.ceruleanstudios.com/

Är mest för att se om det är någon lustig inställing eller om det är något lustigt i MSN live/msg.
Men jag måste lägga mig nu får gräva mer i detta i morgon, Må bra.

Tackar ska kolla detta nu
Citera
2007-02-21, 19:59
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maackan
Tja!

Mitt problem är att när jag kommer in på msn så kommer det upp en felrapport och det avslutas, har testat installera om Msn, diskdefragmentera, köra virus och spyware koll samt systemåtersällning men det har inte hjälpt dock funkar det på alla andra datorer utan min , Har hållt på i ca 3 veckor.
I början fungerade det om jag först loggade in på en annan dator vilken som helst och sedan logga in på min men nu biter inte det längre.
Någon här som vet vad felet är och hur man löser detta/Någon som själv haft samma problem och löst det ?

Tack på förhand!

Detta funkar, för mig iaf. Extra plus att köra från USB:n, man kan koppla upp sig från vilken dator som helst:

Citat:
Description:

MSN Messenger is one of the most popular messaging softwares used around the world, by using portable messenger you dont' need to install MSN 7.5, even you can run MSN Messenger 7.5 from USB Drive, Portable MSN Messenger is patched by Friends Mania Team.

Key Features:
· Nudges and Emoticons
· Online Meeting
· File Transfers
· Conferencing
· Friendly Nick Names
· Block unwanted contacts

Note: In This version of MSN you can send unlimited Nudges without any time restriction and can run multiple msn at a time

Tested on Windows 2000 Home , Windows 2000 Advanced Server, Windows XP. Runs via USB Drive.

Länk:
_http://friendzmania.com/softwares/internet/msn75-patched.zip

Packa upp den till en USB-sticka och kör Messenger Portable 7.5 därifrån. Du ombeds att registrera ett Windows-Live/Messenger-konto, via Hotmail.
Citera
2007-02-21, 20:19
Medlem
Maackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Detta funkar, för mig iaf. Extra plus att köra från USB:n, man kan koppla upp sig från vilken dator som helst:

Tackar skall testa detta nu
Citera
2007-02-22, 22:57
Medlem
Maackans avatar
Det fungerade toppen.

Överväger mer och mer att skaffa en ny dator då min nuvarande hängt med i ur och skur sedan 2003 tror jag
Citera
2007-02-22, 23:08
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maackan
Tja!

Tack på förhand!

Hade samma problem när jag körde med MessengerDiscovery, använder du nåt tillägg som t ex MessengerDiscovery så testa först me o avinstallera detta.
Funkar det så leta efter en uppdatering till msn
Citera
2007-02-23, 18:46
Medlem
Maackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Hade samma problem när jag körde med MessengerDiscovery, använder du nåt tillägg som t ex MessengerDiscovery så testa först me o avinstallera detta.
Funkar det så leta efter en uppdatering till msn

Okej nej har inga tillägg, Snart blir det ny fräsch dator så då fungerar det som vanligt medans jag kör msn genom usb minnet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in