2007-02-20, 16:51
Medlem
Hej!
Är det bara jag som helt plötsligt har problem med att logga in på spray mail?
Jag vet att jag skriver rätt lösenord och användarnamn.

Någon som vet hur det är med säkerheten på Spray??
Citera
2007-02-20, 20:23
Medlem
Ok nu är det såhär, jag kontaktade deras support och de såg vad jag hade för lösenord sen sa de att jag skulle skriva in några bokstäver och siffror sen kunde jag logga in! De kunde även se lösenordet som jag hade innan...

Är det säkert? Om de kan logga in på vilka konton de vill?
Hur är det med andra epost ställen?
Citera
2007-02-21, 11:08
Medlem
merlin2s avatar
det ända tipset jag kan ge dig är att gå över till gmail.
spray mail suger stort sedan ett par år tillbaka.

ontopic: deras server har varit nere i ett par timmar, städning kallar dem det!
Citera
2007-02-21, 11:34
Medlem
Occams_Razors avatar
Personligen skulle jag aldrig använda en tjänst där jag visste att dom kunde se mitt lösenord i plain text.

Jag ryser bara jag tänker på det.
Citera
2007-02-21, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Occams_Razor
Personligen skulle jag aldrig använda en tjänst där jag visste att dom kunde se mitt lösenord i plain text.

Jag ryser bara jag tänker på det.

Det var visst många som fått lösenordet ändrat...

Jag blir också lite skraj att de kan läsa lösenorden, undrar vad som händer om någon i supporten kollar en massa..

Men vilken mail kan man vara säker på då?
Citera
2007-02-21, 19:59
Medlem
Trio66s avatar
Jag antar att man kan vara säker med gmail.
Hur många användare är inte registrerade där? Sen tror jag inte att de kollar någons mail.
Citera
2007-02-21, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trio66
Jag antar att man kan vara säker med gmail.
Hur många användare är inte registrerade där? Sen tror jag inte att de kollar någons mail.

Jag vet inte om man kan vara säker på gmail heller, de sparar mailen har jag hört, De anpassar ju reklamen till vad mailen handlar om, även om det är en maskin som går igenom det är det lite läskigt...
Citera
2007-02-21, 20:48
Medlem
DaVajjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jojonn
de sparar mailen har jag hört

Då menar du, efter att man tagit bort ett mail?
Citera
2007-02-21, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaVajj

Rätta mig om jag har fel, men poängen är väl lite att man inte ska behöva ta bort några mail utan bara arkivera dem?
Citera
2007-02-21, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaVajj

Nej, det är det inte..
Jag vet inte riktigt hur det går till men de sparar ju information om en, om man registrerar sig så sparas ju alla sökningar som görs också oc ingen vet hur länge flera år är det ju.

Jag vet inte hur säkerheten är, men skulle informationen komma i fel händer är det ju lite läskigt.
Citera
2007-02-23, 00:38
Medlem
Frågan är - varför skulle dom INTE kunna se era lösenord? Hur ska dom annars kunna hjälpa ifall du nu har glömt ditt lösen? Kom ihåg att Spray har va 2 miljoner registrerade användare och säkerligen 1/10 av dessa människor kommer inte ihåg vad dom har för lösenord.
Citera
2007-02-23, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av s0et
Frågan är - varför skulle dom INTE kunna se era lösenord? Hur ska dom annars kunna hjälpa ifall du nu har glömt ditt lösen? Kom ihåg att Spray har va 2 miljoner registrerade användare och säkerligen 1/10 av dessa människor kommer inte ihåg vad dom har för lösenord.

Eh, lösenord ska aldrig visas för någon. Har man glömt sitt lösen ska man få ett nytt, inte bli informerad vad man hade tidigare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in