Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-20, 16:14
Medlem
mntys avatar
hej, idag när jag startade datorn så vägrade mitt winamp fungera, det blev bara Skicka felrapport/skicka inte meddelande... så jag avinstallerade de o nu går de inte o installera, det står bara "the installer you are trying to use is corrupted or incomplete.
this could be the result of a damaged disk, a failed download or a virus."... har inget virus, för då hade norton sagt till.. så, vad är felet :/?

tack på förhand
Citera
2007-02-20, 16:30
Medlem
Stockos avatar
Hemelektronik -> Datoranvändning

/Mod
Citera
2007-02-20, 16:35
Medlem
Din installations-fil är corrupt, trasig. Ladda ner igen och försök.
Citera
2007-02-20, 20:05
Medlem
MrTambourineMans avatar
Tänk på att om felmedelande kommer upp kan man googla på fel koden eller hela felmedelande så brukar man få upp en forum post eller något liknande som förklarar vad felet är.
Citera
2007-02-21, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mnty
hej, idag när jag startade datorn så vägrade mitt winamp fungera, det blev bara Skicka felrapport/skicka inte meddelande... så jag avinstallerade de o nu går de inte o installera, det står bara "the installer you are trying to use is corrupted or incomplete.
this could be the result of a damaged disk, a failed download or a virus."... har inget virus, för då hade norton sagt till.. så, vad är felet :/?

tack på förhand

Va inte så säker på att norton rapporterar att det finns virus på datorn. För Nortons suger och är skumt, sök om det på internet så ser du.

Har du tankat ner installationsfilen igen, eller bara använt den du tankade från första början?
Citera
2007-02-21, 07:49
Medlem
Nidstangs avatar
Det här kan bero på att du har dåliga sektorer på hårddisken, behöver inte vara så men KAN vara så.

Har du IBM/Hitachi HDD så kör Drive Fitness Test, men var försiktig. Det är ett mycket kraftfullt program och se till att skriva ut PDF-manualen och FÖLJ den. Det här är ett program som kan lågnivåformattera din HDD och efter det så är disken som ny och inget gammalt går att återställa.
Citera
2007-02-21, 12:16
Medlem
jallaballas avatar
Om det är dåliga sektorer på hårddisken kan det hjälpa att i kommandotolken köra
Kod:
chkdsk c: /f
om det är c: du vill kolla. Då kommer även dåliga sektorer att fixas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in