2007-02-20, 13:11
Medlem
Den senaste tiden har ett antal trådar stängts av "Pellenez" respektive "Heinze". Det gäller trådar där namn på personer i olika nyheter efterfrågats.

Antingen bör dessa moderatorer få sig en uppsträckning, eller befrias från sina moderatorspositioner.

Vänligen,
Citera
2007-02-20, 13:20
Medlem
ischs avatar
Har du någon feedback på deras agerande så bör du ta det över PM med respektive moderator vilket framgår klart och tydligt i FBs regler punk 0.6. Att skapa en tråd utan hänvisningar till de trådar i fråga som du klagar på känns aningen meningslöst och ofruktsamt.
Citera
2007-02-20, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Har du någon feedback på deras agerande så bör du ta det över PM med respektive moderator vilket framgår klart och tydligt i FBs regler punk 0.6. Att skapa en tråd utan hänvisningar till de trådar i fråga som du klagar på känns aningen meningslöst och ofruktsamt.

Bra poäng.

http://www.flashback.org/showthread.php?t=447725

http://www.flashback.org/showthread.php?t=445820
Citera
2007-02-20, 13:59
Medlem
sinologens avatar
Levererades det inga motiveringar tyckte du?
Det är inte första gången trådar låses pga att folk inte är kända.
Citera
2007-02-20, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinologen
Levererades det inga motiveringar tyckte du?
Det är inte första gången trådar låses pga att folk inte är kända.

Ursäkta om jag är otydlig.

Tråden bör rimligen flyttas till krim om det inte är en kändis.

Vilket alltså inte gjordes.

Vänligen,
Citera
2007-02-20, 14:09
Medlem
jrosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyYuma

Vänligen,
Har du tagit upp dina synpunkter i PM med moderatorerna? Dvs har du gjort ett försök att lösa problemet direkt med dom?

Vänligen
jrosen moderator
Citera
2007-02-20, 14:37
Medlem
Legimitations avatar
När nu ändå skvallerforumet är på tråden har jag en fråga/ett förslag.

I samband med några kändisars frånfälle har trådar startats vilka mest innehållet R.I.P och samt parat med att jag skall "runka en timme om dagen till hennes minne". Ja, det är mest bortgångna kvinnor som det har startas trådar om.
Vilda spekulationer om hur, var och varför är väl OK i forumet men inlägg av typen ovan sänker nivån på forumet.
Skulle inte ett R.I.P forum vara något där FB:s beundrare av dessa bortgångna kändisar kan posta sin kondoleanser?

Alternativet är hårdare moderering och rensning i trådarna. Jag håller med CashBlow.
Citera
2007-02-20, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legimitation

I samband med några kändisars frånfälle har trådar startats vilka mest innehållet R.I.P och samt parat med att jag skall "runka en timme om dagen till hennes minne". Ja, det är mest bortgångna kvinnor som det har startas trådar om.
Vilda spekulationer om hur, var och varför är väl OK i forumet men inlägg av typen ovan sänker nivån på forumet.
Skulle inte ett R.I.P forum vara något där FB:s beundrare av dessa bortgångna kändisar kan posta sin kondoleanser?

Alternativet är hårdare moderering och rensning i trådarna. Jag håller med CashBlow.

Kondoleans-forum är ju en lysande idé!

Då försvinner 50% trams från såna där trådar. Tu eres un Genius. Eller vad det kan heta på Spanisch.
Citera
2007-02-20, 15:52
Medlem
Gromnas avatar
Och varför inte bara starta en tråd i Laidback om man måste visa sin sorg för en människa man absolut inte kände?
Citera
2007-02-20, 16:01
Medlem
Legimitations avatar
Laidback har ju karantän. En kondoleanstråd där gör att många nog fortsätter att spamma R.I.P mm. mm. i "seriösa" trådar.
Citera
2007-02-20, 16:40
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyYuma

Vänligen,

Eller så lär man användarna att posta i rätt forum.
Jag tycker beskrivningen för skvaller forumet är ganska tydligt
Skvaller om kändisar, kända organisationer och företag
En person som är våldtäktsman och krögare i en ort i Medelpad kvalificerar sig inte som kändis.
Citera
2007-02-20, 16:45
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legimitation

Svårt det där. I just Sällströmstråden så var det åtminstone i början en del spekulationer om dödsorsak. Sen blev den mer eller mindre en kondoleanstråd.
Då finns det tre alternativ:
1. Rensa alla RIP-inlägg, vilket är ett hästjobb.
2. Flytta till lämpligare forum. Vilket nu det är, film kanske?
3. Låta användarna hållas.
4. Låsa tråden.

I det fallet blev det väl en kombination av 1 och 3.
Jag har inget svar på vad som är bästa lösningen. Å andra sidan tycker jag inte det är ett jätteproblem med denna typ av trådar. Så många är de ju inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in