2007-02-20, 00:18
Medlem
Takiidas avatar
Vad är egentligen skillnaden på snygg, söt, sexig och vacker ?
Kan ni beskriva ord för ord vad de betyder egentligen och vad skillnaden är.
På något sätt vet man men det är lite svårt att sätta fingret på vad skillnaden är exakt.
Skriv gärna en lista också. Nr 1 är det ni tycker är bäst osv.. Killar kanske skriver vad de föredrar på tjejer och tjejer på sig själva ?

Jag tycker iallafall att vacker låter klart bäst och starkast av alla. Hade helst blivit kallad vacker av de 4... sen söt, snygg och sexig sist.
Citera
2007-02-20, 00:24
Medlem
Psyko Dads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takiida
Vad är egentligen skillnaden på snygg, söt, sexig, vacker ?
På nått sätt vet man men det är lite svårt att sätta fingret på vad skillnaden är exakt.
Skriv gärna en lista också. Nr 1 är det ni tycker är bäst osv.. Killar kanske skriver vad de föredrar på tjejer och tjejer på sig själva ?
Jag tycker iallafall att vacker låter klart bäst och starkast av alla. Hade helst blivit kallad vacker av de 4. Sen söt, snygg, sexig sist.
Ska jag dela upp min syn på min man. Så är han söt när han är nyvaken & valpig uppsyn. Han är vacker naken & har vackra ansiktsdrag.

Han är snygg i sin arbetsuniform. Han är sexig nästan jämt. (förutom valpiga uppsynen då)

Ska man lista vad man föredrar.....
Nja tror det går att hitta allt i den man älskar.
Citera
2007-02-20, 03:18
Medlem
Riddarens avatar
Det är självklart extremt individuellt hur man bedömer människor. En vacker kvinna kan se ut på miljoner olika sätt men en gemensam nämnare för just en “vacker kvinna” borde vara att den har klassiskt vackra drag. Man kan nästan säga lite av “perfekt”. En söt kvinna kan se ut hur som helst. Knubbig, smal, lång eller kort, medan den måste passa in i en speciell mall för att vara vacker.

Sexigheten har enligt mig inget att göra med kroppen eller ansiktet utan handlar om uppförandet. Jag tror att du har missuppfattat själva ordet som så många andra och tror att det menas med utmanande och slampig. Nicole Kidman är tex. sexig i Eyes Wide Shut.

Snygg är ett barnsligt och mindre starkt ord för vacker.

Ska jag rangordna dessa ord, skulle jag sätta söt först, sedan sexig, vacker och snygg. Söt är inbjudande och något man vill vara med medan vacker är något som kan vara trevligt att titta på.

Min personliga favorit är den oskyldigt kåta kvinnan…
Citera
2007-02-20, 11:39
Medlem
ChristianXs avatar
Usel rubrik och inte helt rätt forum...

M&L -> Språk

/Mod
Citera
2007-02-20, 12:45
Medlem
Nazipolizeis avatar
ptja jag håller väll med riddaren ganska mycket.
Snygg = Ser bra ut, symmetrisk, rätt längd vikt och inga "fula" drag som finnar etc.

Sexig = en snygg person som har "den är attityden" fast sexig är väll lite mer individuellt, en person är kanske inte sexig som en person är snygg, men man kan TYCKA en person är sexig. Alltså det spelar på vad man anser vara sexigt. Visst gör det det med de andra orden med men det finns mer ramar för vad orden innebär.

Vacker = en snygg person som ser "perfekt" ut, har på de finaste kläderna och beter sig som en dam alt gentleman

Söt = hundögons person, kan ju också vara hur personen beter sig iaf när det får komma till kvinnor "ÅHHH du är så söt"

jag skulle ju helst bli rankad på följande sätt Snygg, Sexig, Söt, Vacker.
Förstår inte hur folk väljer söt så långt upp, det känns bara förolämpande enligt mig, kanske bara för det är det enda prefixet jag får (även fast jag försöker se så badboy ut som möjligt ) grejen med söt är också att man kan använda det på alla, på sådana som inte ser bra ut osv. Det kan man inte med de andra prefixerna. Så det blir lätt ett ordval att använda om man inte kommer på något annat bra om personen.
Citera
2007-02-20, 13:21
Medlem
Takiidas avatar
Jag ser snygg som ett ord för någon som ser allmänt bra ut helt enkelt på ett liite sexigt sätt samtidigt.
Sexig är ett sexuellt utmamande utseende.
Söt är ett gulligt, oskyldigt utseende.. lite gulliga kinder sådär. Många barn är söta.
Vacker är det som har lite av varje i ett och är det absolut finaste. Breathtaking, wow. Om snygg är en femma så är vacker en tia. Personligheten spelar ganska stor roll när det gäller vacker också. Jag tänker mig en ganska lugn person av någon anledning med vacker personlighet samtidigt. En klasisk skönhet som inte behöver mycket smink och inte sminkar sig så mycket heller.
Vacker är nog det jag har svårast att beskriva av dom endå.

Sexig, söt och vacker är också benämningar på personligheter, men inte snygg.
Kan inte komma på hur en personlighet skulle kunna vara snygg.
Som personligheter är de ungefär som utseendet. En söt personlighet är en oskyldig och gullig människa så de hör ihop med utseendet.

Så ser jag det men skulle vilja höra hur andra ser det.
Citera
2007-02-20, 14:15
Medlem
Riddarens avatar
Citat:
Jag ser snygg som ett ord för någon som ser allmänt bra ut helt enkelt på ett liite sexigt sätt samtidigt.
Sexig är ett sexuellt utmamande utseende.
Söt är ett gulligt, oskyldigt utseende.. lite gulliga kinder sådär. Många barn är söta.
Vacker är det som har lite av varje i ett och är det absolut finaste. Breathtaking, wow. Om snygg är en femma så är vacker en tia. Personligheten spelar ganska stor roll när det gäller vacker också. Jag tänker mig en ganska lugn person av någon anledning med vacker personlighet samtidigt. En klasisk skönhet som inte behöver mycket smink och inte sminkar sig så mycket heller.
Vacker är nog det jag har svårast att beskriva av dom endå.

Sexig, söt och vacker är också benämningar på personligheter, men inte snygg.
Kan inte komma på hur en personlighet skulle kunna vara snygg.
Som personligheter är de ungefär som utseendet. En söt personlighet är en oskyldig och gullig människa så de hör ihop med utseendet.

Så ser jag det men skulle vilja höra hur andra ser det.

Jag måste säga att du resonerar som en barnunge! No offense men jag kunde inte beskriva det på annat sätt... Det du säger är sånt jag förväntar mig att höra från någon av mina småsyrror...

Sitter du och har ångest för att någon kallade dig söt eller vad handlar det om?
Citera
2007-02-20, 14:46
Medlem
Nazipolizeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddaren
Sitter du och har ångest för att någon kallade dig söt eller vad handlar det om?

nu sa du iofs inte till mig men då jag resonerar lika dant får jag ta och svara för mig iaf.
jag tycker det kan va oerhört enerverande att bli kallad söt ibland (beror dock väldigt mycket på situation, vem som säger det, tonläge osv.)
kan kännas väldigt nervärderande, lite som man skulle va personens lillebror och sex är det sista personen tänker på när den kollar på en.
Ibland kan det ju dock va positivt när det säger det med en lite sexig touch och samtidigt blir lite fysiskt närmande ^^
Citera
2007-02-20, 15:12
Medlem
Riddarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nazipolizei
nu sa du iofs inte till mig men då jag resonerar lika dant får jag ta och svara för mig iaf.
jag tycker det kan va oerhört enerverande att bli kallad söt ibland (beror dock väldigt mycket på situation, vem som säger det, tonläge osv.)
kan kännas väldigt nervärderande, lite som man skulle va personens lillebror och sex är det sista personen tänker på när den kollar på en.
Ibland kan det ju dock va positivt när det säger det med en lite sexig touch och samtidigt blir lite fysiskt närmande ^^

Ja, som kille kan det ju inte kännas så lätt att bli kallad söt hela tiden... Du kanske borde bli lite hårdare(manligare) eller mer sexuell av dig. Nu känner ju inte jag dig, men har sett det hända med kompisar som inte tagit för sig ordentligt.

Jag har märkt att korta killar ofta blir kallade söta. De flesta tjejer tänder på att vara fysiskt underlägsna. Så om du nu är kort kan det ju vara en ide att börja gymma. Det kan också handla om att du är för snäll, vilket antagligen är den farligaste fällan.

Sitter bara och spånar...
Citera
2007-02-20, 15:37
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Jag har märkt att korta killar ofta blir kallade söta. De flesta tjejer tänder på att vara fysiskt underlägsna. Så om du nu är kort kan det ju vara en ide att börja gymma. Det kan också handla om att du är för snäll, vilket antagligen är den farligaste fällan.

Stämmer till viss del..

Snygg: Välkädd, fina drag etc.
Sexig: En person man får tankar till sex när man ser.
Vacker: Handlar väldigt mycket om att ha en klassisk stil imo. Absolut inte ett spår av trash i sig.
söt: någon som inte behöver uppnå några slags skönhetsideal men ändå vara attraktiv. Ofta tack vare/på grund av ett/flera betende(n).

Jag söker efter flickor ur kategori söt i första hand sedan, vacker, sexig och snygg. Snygg är imo bara en "förfallen" vacker kvinna, lägra standard sas. Finns väldigt få vackra kvinnor dock..
Citera
2007-02-20, 17:18
Medlem
Nazipolizeis avatar
Citat:
Ja, som kille kan det ju inte kännas så lätt att bli kallad söt hela tiden... Du kanske borde bli lite hårdare(manligare) eller mer sexuell av dig. Nu känner ju inte jag dig, men har sett det hända med kompisar som inte tagit för sig ordentligt.

Sitter bara och spånar...

mja jo, har försökt lite "manligare" tror dock inte jag är lika "söt" som förut, då jag klippt mig och börjat klä mig lite trashigare, samt börjat träna kampsport då.
Vet faktiskt inte vart det kan ligga, men tror mest det är mina "hund ögon och runda ansiktsdrag" ;P kan inte se så hård ut även om jag vill. Fast jag vet inte, men har svårt att tro att det är med att jag är snäll att göra, tycker inte jag är allt för snäll. Men kan väll vara lite väl empatisk och känslig ibland haha.

Stewie_griffin: Visst är snygg inte lika fisförnämnt som vacker, men å andra sidan vem vill ha en sådan tråkmåns? snygg tycker jag också kan vara en definition på tråkiga tjejer, inte alls trashiga. Sen vet ju alla att trashiga tjejer är de hetaste ^^ (het måste väll förövrigt vara den bästa prefixen.)
Citera
2007-02-20, 17:33
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Vad är egentligen skillnaden på snygg, söt, sexig och vacker ?
På något sätt vet man men det är lite svårt att sätta fingret på vad skillnaden är exakt.

Jag tycker iallafall att vacker låter klart bäst och starkast av alla. Hade helst blivit kallad vacker av de 4... sen söt, snygg och sexig sist.
Vacker och snygg är synonymer för något som ser bra ut, något som är sött är något som har ett "oskyldigt" utseende (t.ex. ett djur eller ett barn eller en vuxen med barnsliga drag), något som är sexigt är något som är sexuellt upphetsande... Vad som är bäst eller sämst beror väl på situationen... En person har väl nytta av att vara snygg/vacker, söt och sexig vid olika tillfällen...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in