Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-19, 22:45
Medlem
KeanoManus avatar
Det verkar ha blivit något knas i datorn vad gäller ljudportarna. Jag har högtalare inkopplade i bak och sen hörlurar som man vill använda lite ibland och för det finns det portar i fram så man slipper hålla på med att dra ut en massa sladdar bakom skrivbordet. Tyvärr så har det börjat krångla, det fungerade bra i början men sen efter att jag tvingades stänga av datorn på knappen då den hade hängt sig så vägrar det fungera. Första gångerna så kom det inget ljud alls ur hörlurarna när jag kopplade i dom i fram. Sen när jag testade några dagar senare så kommer det ljud men det är väldigt plastigt, verkar som att allt basljud är helt borta + att högtalarna inte stänger av sig utan det fortsätter att vara ljud ur dom trots att det är ibockat att den ska stänga av dom ifall man kopplar in något i fram. Någon som känner igen problemet och vet hur man ska lösa det?
Citera
2007-02-19, 22:53
Medlem
Jag tycker att du ska kolla om det finns nyare drivrutiner till ditt ljudkort. Det svarar inte på vad som är fel men löser ofta många ljudrelaterade problem.
Citera
2007-02-20, 17:05
Medlem
KeanoManus avatar
Okej. Har ljudkortet inbyggt i moderkortet, ska jag uppdatera moderkortet eller leta efter specifika drivrutiner för ljudkortet?
Citera
2007-02-20, 20:03
Medlem
Kolla på tillverkarens sida vad det står för något där. Jag tycker det är enklare att köpa ett nytt ljudkort för 79 kr från Webhallen. Det gjorde jag för bara några dagar sedan.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in