Citat:
Ursprungligen postat av deprimerande
Hittade hit av en slump och blev ganska gripen. Har plöjt igenom era inlägg på denna tråd och är djupt imponerad. Vilka eldsjälar det finns där ute, helt otroligt och kanske blir det erat pyssel och knåp, ert intresse som leder fram till en lösning på detta. Man kan aldrig veta, och hoppas det gör man helt klart.
Är född och uppvuxen i Mariestad, var skolkompis i samma årskurs som Helena. Och hennes försvinnande skedde just under den tiden i mitt liv som jag var mest utgående så att säga.
Båda faktorerna har bidragit till att man inte kunnat släppa detta "mysterie" och tradgedi under alla år som passerat.
En tanke som slagit mig medans jag suttit här och fachinerat tagit del av era efterforskningar är att en av alla de som skriver kan vara "Judas". Undrat om han/hon suttit och följt med i ert resonemang. Känt sig hotad ibland, lite mer sval i andra lägen... Kan inte låta bli att undra.
Och så plötsligt dyker ett bekant namn upp här. En människa som vill veta och blanda sig i så mycket som möjligt trots att han sitter på en massa info själv som han glatt delger er.
Så för att vara rak och fin undrar jag om herr Prytz inte är ute och fiskar för att kolla av lite här, att han kanske vet något han inte borde hålla för sig själv?? Vilken relation har du ex.vis haft med BW? Han är helt utesluten enligt dig antar jag? Men att slänga ur sig namn som Linder och "dumbom" är ok utan att de varit vare sig misstänkta eller passar in i något sammanhang, bara att de inte tilltalar dig helt enkelt. Lågt tycker jag.
Det som fick mig att fastna här var inte bara faktum att det handlar om Helena och man själv undrar utan åxå när jag kommit in en bit på denna långa tråd så ser jag något ganska makalöst som fick mig att ropa på min käresta och lösa högt för honom.
Eftersom ämnet kommit upp många gånger under årens lopp så har jag ju i min lilla tankeverksamehet haft mina bilder och funderingar och oberoende av vad jag hört någonstans förut så visar det sig att den jag sett som gm även figurerade i denna tråd och tydligen åxå figurerat i polisutredningen.
Man kan kalla det en magkänsla eller vad man vill men det kändes verkligen som jag fått mina misstankar bekräftade här även om ingen dömts ut i era ögon eller i lagens namn. Jag hoppas att ni spånar vidare i detta ämne, ni är duktiga på det ni gör och jag följer er och utvecklingen och som sagt jag hoppas verkligen att detta ska leda till något gott <3
kul att fler läser vad vi skriver, tro mig OM jag viste något som skulle föra utredningen framåt så är jag först att ringa polisen.
att jag "kastade ur mig" vissa namn som linder dumbom osv.. var bara den enkla anledning att dom är kända hos polisen för grova våldsbrott och florerar lite överallt i mariestad sommartid "lite som gubben i lådan" alltså bara en annan synvinkel.
denna JUDAS kanske sitter och läser detta just nu, det vet vi ju inte då får vi hoppas att personen avslöjar sig.
då har vi gjort nytta i allafall.
som läget är i dag i helena fallet så tycker jag nog att ALLA passar in som GM.
har du info så dela med dig är du snäll, eftersom du gick i samma klass som helena vet du kanske mer om hennes umgänge.