Citat:
Ursprungligen postat av
KellAlfred
Om Helena åkte bil FRÅN Stadt, måste hon väl också ha klivit IN i en bil vid Stadt?
Det är ju liksom ingen skillnad på det, uggla lilla.
Och!, det är precis vad som skedde. Tror att du vet det du också.
Och för övrigt så är det tvärtemot vad du skriver inga mer än du och IB som följer det påhittade spåret om brovittne och Kl*s och annat.
Ett påhittat spår säger du...?? Nu är du så sekteristiskt Baghdad-Bob att du börjar förneka verkligheten också...Vad är det som gör detta med er ? Jo, det första är denna rena fantasi att Helena skulle åkt bil från torgets närhet då man ju vet alla vet att en bil var med och måste funnits med vid skogsstigen vid Ekuddenvägen när detta brott inleddes. Jag vet. Det är det första
men INGEN har sett Helena sätta sig i någon bil
till att börja med.
Det andra handlar om
KM att han är avskriven misstänkt för mord 2019 och detta var helt riktigt. Skövde-Polisen hade placerat honom där uppe på skogsstigen vid Ekuddenvägen tillsammans med Helena. Detta gjorde de för att de förutsatte ju att han
inte hade vänt om hem igen strax efter att ha vikit av höger nerför slänten efter bron ner på stigen emellan ån och gamla fängelset. Klart så långt.
Okey, så de tänkte ju att efter att ha fått ett väldigt bra signalement från brovittnet som stämde
mycket väl in på Helena och KM, Adderat till detta, KMs väldigt svajjiga förklaringar (med en väldigt lång "minneslucka" bl a) om denna natt så måste det ju bara vara
han, då han även visat stort intresse för Helena strax före inne på Stadt. För
polisen med en närstående också som det nästan alltid är i fråga om så måste det känts upplagt för straffspark här.
MEN, det blir väldiga problem visade det sig då polisen inte kunde lösa fram en bil på något vettigt sätt alls till KM och inget dna heller från honom på Helenas skor. Det är också hans
TIDER som blir väldigt körigt (omöjligt) att få ihop då han skall vara uppe i början på sista backen hem och möta vännen Henrik A vid c.a
kl.3:30 och som KM även säger själv att det var. Han har ingen bil och hinner inte heller då rakt inte att ens dumpa kroppen tillfälligt. KM nådde upp till skogsstigen vid Ekuddenvägen med Helena, ja det är mycket riktigt men som ni ser så kunde han aldrig vara gärningsmannen. Det var andra personer som redan stod på plats här med bilen och väntade in att paret skulle komma hit. Alltså en utomstående faktor avskild helt från KM. Vad blev KM då ? Just det: ett vittne.
Om jag bara hypotetiskt tar ett tankeexempel.
Om KM bara hade sån otur att polisen letade sig fram till
just honom då han säger att han "inte var på bron" så var det just en väldig
otur att:
* KM hade pilotglasögon på sig precis som den man som gick bron och dessutom stämde
mycket väl in på det signalement som vittnet gav på denna man.
Det, är
otur.
* Det är
otur att KM strax efter telefonsamtalet från torget till sambon som han
minns och kan utföra... tappar minnet sedan i över
1 timma och 15-20 minuter och då helt saknar alibi för tiden då han anklagas av polisen för att ha gått på bron
med Helena. Men sen säger han långt senare till Lotte att:
" Det stämmer inte att jag inte kommer ihåg vad jag gjorde den natten. Jag har minnesbilder, men det är inget som polisen intresserar sig för. Och inget som kan bevittnas av andra." Mer otur
igen alltså.
* Det är också
otur att han i ett tidigare förhör, det första på Måndagen den 15 juni 1992 gett bilden av att han knappt varit i närheten av Helena under kvällen men som han sedan får taga tillbaka när han pressas om detta sex år senare under 1998.
En samling olyckliga omständigheter helt enkelt. För jävligt. Om man tror på påskharen och jultomten vill säga. Hm.