2012-05-12, 22:40
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rednecksvedala
Det är jag också övertygad om. Ren djävla tur att han eller dom inte blev påkomna. Men jag tror att det finns lite att hämta med turerna med den vita bilen som synts efter på en av gatorna. För så var det väl. Jag utgår från att det ligger något i det vittnena har uppgett. Antingen var det så att den andra GM skulle förflytta sig från vägen så att inte bilen skulle synas.. Eller så var det så att gärningsmannen var själv och med sin stora vattenfyllda skalle inte hittade ordentligt när han åkte från ekudden. Den naturliga vägen därifrån är inte mot polisstationen utan mot sjukhushållet om man gjort något . sen på marieforsleden vill man svänga av så fort som möjligt mot vatten eller skog. då är första höger som gäller. Där i sin iver att komma bort eller dåligt lokalsinne , eller båda delar. kört nästa höger igen. då kommer man ner till där helena bodde. sett att man kört fel och åkt ut mot vattenverket som ligger vid sandviken. eller mot sjöängen. där någonstans tror jag att fröken Helena finns..

Ja, han/de hade tur! (Ur dennes/deras synvinkel.)

Den vita/ljusa bilen sågs åka på cykelvägen av två killar, som satt i en bil på Hällristningsvägen (längre ner än Helenas hem) och lyssnade på musik utanför en av killarnas hus. Man vet inte säkert att bilen hade med Helenas försvinnande att göra, men den var onekligen där vid "rätt" tillfälle.
Senast redigerad av Prinzezzan 2012-05-12 kl. 22:42.
Citera
2012-05-12, 22:50
Medlem
rednecksvedalas avatar
Helt övertygad om det var så.. Fotokonfrontation skulle vara på plats , samt kvinnan som hörde röst/ röster. Även om röster förändras. så kan man få lyssna på en eller 2 misstänkta som jag har. om jag fick välja.. Jag Pratar med en hel del nu i dagarna. Dom som inte är så jävla fega, dom som tar steget från sin så trygga vardag med kaffekoppen i handen. Jag hoppas att detta leder till något , vilken känsla det skulle vara . att få en liten detalj bara. Ett minne som säger. jävlar, jag kommer ihåg!!
Citera
2012-05-12, 22:57
Medlem
rednecksvedalas avatar
Får man lägga ut sin mail här så att man kan bli nådd med info. Jag tror och har en känsla av att det sitter en person därute som vill ha tag i mig.. en som inte är reggad men följer det här.
Citera
2012-05-12, 22:57
Medlem
Citat:
flyktingarna hade inga bilar

Det fanns visst de som hade tillgång till bilar.
Citera
2012-05-12, 22:58
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Helt övertygad om det var så.. Fotokonfrontation skulle vara på plats , samt kvinnan som hörde röst/ röster. Även om röster förändras. så kan man få lyssna på en eller 2 misstänkta som jag har. om jag fick välja.. Jag Pratar med en hel del nu i dagarna. Dom som inte är så jävla fega, dom som tar steget från sin så trygga vardag med kaffekoppen i handen. Jag hoppas att detta leder till något , vilken känsla det skulle vara . att få en liten detalj bara. Ett minne som säger. jävlar, jag kommer ihåg!!

Tänker du på fotokonfrontation för killarna i bilen? Tror de var för långt från cykelvägen för att se personen/personerna som åkte förbi i bilen. Även om de skulle ha sett något, har det ju gått snart tjugo år sedan och det kan inte vara lätt att komma ihåg det nu. Likaså angående vittnet med hunden.

För övrigt skulle det vara intressant att höra vad en person, vi kan kalla h*n** "K", skulle kunna berätta. (Inte angående den vita bilen eller rösterna, utan om annat.)
Citera
2012-05-12, 23:10
Medlem
rednecksvedalas avatar
[quote=Badboy rider] Det fanns visst de som hade tillgång till bilar.[/QUOT

Uppe på johanesberg. Inte vad jag visste, dom packen som bodde på vasa vägen hade väl fått sina uppehållstillstånd, då är man inte flykting. Men rätta mig gärna om jag har fel
Citera
2012-05-13, 00:09
Medlem
Bilen som beslagtogs för något år sedan hemma hos en gubbe som dog, kan den fortfarande vara intressant i utredningen?
Citera
2012-05-13, 00:25
Medlem
Ankias avatar
[quote=rednecksvedala]
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
Det fanns visst de som hade tillgång till bilar.[/QUOT

Uppe på johanesberg. Inte vad jag visste, dom packen som bodde på vasa vägen hade väl fått sina uppehållstillstånd, då är man inte flykting. Men rätta mig gärna om jag har fel
.
Någon som vet hur många flyktingar som fanns i Mariestad i juni 1992? (Bosnienkriget pågick april-92 till dec-95). Med eller utan uppehållstillstånd. (10, 30, 50 el 100?)
Hur ingående har polisen undersökt detta med avseende på Helenas försvinnande?

När du, PK, satt i parken så pratade du med några utlänningar. Vet du om de var flyktingar och hade du sett dem förut? Vet du om de hade tillgång till bil? Har du sett dem senare?
.
Citera
2012-05-13, 00:36
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bennythecop
Bilen som beslagtogs för något år sedan hemma hos en gubbe som dog, kan den fortfarande vara intressant i utredningen?

Som jag mins det, visade den tekniska undersökningen av bilen ingenting som kunde härröras till Helenas försvinnande. Inte heller undersökningar av/vid mannens gård.
Citera
2012-05-13, 00:43
Medlem
Prinzezzans avatar
[quote=Ankia]
Citat:
.
Någon som vet hur många flyktingar som fanns i Mariestad i juni 1992? (Bosnienkriget pågick april-92 till dec-95). Med eller utan uppehållstillstånd. (10, 30, 50 el 100?)
Hur ingående har polisen undersökt detta med avseende på Helenas försvinnande?

När du, PK, satt i parken så pratade du med några utlänningar. Vet du om de var flyktingar och hade du sett dem förut? Vet du om de hade tillgång till bil? Har du sett dem senare?
.

Jag tar mig friheten att svara på din sista frågeställning, så får PK ge sin version senare.

De utländska killarna som PK pratade med i Statsparken frågade om det var någon fest på gång Han hänvisade dem till Ekudden, dit de åkte. En stund senare sågs de komma tillbaka, åkandes österut i den orange Opel, i hög fart.

Polisen ska ha spårat upp dessa killar omkring ett halvår senare och de ska inte ha varit hemmahörande i Mariestad, utan några mil därifrån.
Citera
2012-05-13, 01:14
Bannlyst
Angående den danskreggade(eller var det möjligen en svenskreggad bil med DK-dekal) bilen på en liten skogsväg ute vid Trankärr(Lugnås). Har du P.K någon teori eller uppfattning om denna iakttagelse som ska ha gjorts på söndagsmorgonen den 14/6 1992 någonstans mellan 06.00 och 08.00 av ett vittne som var ute på en morgonpromenad.Männen i bilen ska ha tittat sig omkring och vittnet uppfattade dem som oroliga. Man är ju inte främmande för att tro att denna bil skulle kunna ha med försvinnandet att göra!
Senast redigerad av Kvasta-Sara 2012-05-13 kl. 01:35.
Citera
2012-05-13, 07:31
Medlem
[quote=rednecksvedala]
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
Det fanns visst de som hade tillgång till bilar.[/QUOT

Ja, det fanns flyktingar på Johannesberg som hade tillgång till bil. Det vet jag med 100% säkerhet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in