2011-10-04, 11:39
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
Hur vet du vilken av alla förfester som är intressanta?

Jag har tidigare frågat efter namnen på ALLA som var på förfesten i Töreboda, inget svar...

Förfesten på Ekudden har jag hört talas om tidigare, denna ligger ju i absolut närområdet och den naturliga vägen dit och därifrån passerar trolig brottsplats.
På vilka grunder avfärdar du den festen?
Vilka var på den festen?
Var det även efterfest på Ekudden?
Vilka var isåfall där?

Menar du samma fest på Ekudden där det ska ha varit slagsmål mellan två personer?
Citera
2011-10-04, 13:12
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
Hur vet du vilken av alla förfester som är intressanta?

Jag har tidigare frågat efter namnen på ALLA som var på förfesten i Töreboda, inget svar...

Förfesten på Ekudden har jag hört talas om tidigare, denna ligger ju i absolut närområdet och den naturliga vägen dit och därifrån passerar trolig brottsplats.
På vilka grunder avfärdar du den festen?
Vilka var på den festen?
Var det även efterfest på Ekudden?
Vilka var isåfall där?
Det har ju diskuteras tidigare att kompisar till Helena och även att Helena var på Ekudden tidigare under dagen om det nu var en fest skall väl vara osagt.
Är intresserad av alla fester där inslag av kompisar till Helena "ytligt eller nära kompisar" figurerar i bilden och som har koppling till personer som sedan var på stadt och festade.
Har heller inte avfört förfesten töreboda den är intressant också men tycker det diskuteras för lite om den förfesten villa området vid bråten. Varför det?
Om det har varit någon efterfest på Ekudden vet jag inget om.
Men leffe gw har nämnt att det är klockrent vem som gjort det men saknar bevis. Han har ju sagt att det är någon eller flera som var ute med Helena den kvällen. därför är jag intresserad av bekanta och ytliga bekanta till Helena och de fester som har koppling till hon på ett eller annat sätt.
Åtmindstånde en person som var på förfesten villaområdet vid bråten, var eller kanske polisen fortfarande är intresserad av och då menar jag inte B.W eller S.P.
Citera
2011-10-04, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Att bära/släpa/dra offret ca 100-150 m på skogsstigen tillbaka ut till Ekuddenvägen och riskera möta någon som tog samma väg till villaområdet som Helena gjorde, känns det som ett bättre val?

Det hänger väl till stor del på hur långt genom skogen hon kom. Å andra sidan är det inte alls säkert att en gärningsman agerar logiskt efter en sådan här grej.

Förresten, någon nämnde en kohage, fanns väl ingen kohage däromkring?
Senast redigerad av bengtjerry 2011-10-04 kl. 13:18.
Citera
2011-10-04, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungkarl12e
Det har ju diskuteras tidigare att kompisar till Helena och även att Helena var på Ekudden tidigare under dagen om det nu var en fest skall väl vara osagt.
Är intresserad av alla fester där inslag av kompisar till Helena "ytligt eller nära kompisar" figurerar i bilden och som har koppling till personer som sedan var på stadt och festade.
Har heller inte avfört förfesten töreboda den är intressant också men tycker det diskuteras för lite om den förfesten villa området vid bråten. Varför det?
Men leffe gw har nämnt att det är klockrent vem som gjort det men saknar bevis. Han har ju sagt att det är någon eller flera som var ute med Helena den kvällen. därför är jag intresserad av bekanta och ytliga bekanta till Helena och de fester som har koppling till hon på ett eller annat sätt.
Åtmindstånde en person som var på förfesten villaområdet vid bråten, var eller kanske polisen fortfarande är intresserad av och då menar jag inte B.W eller S.P.
Kan du nämna initialer?
Citera
2011-10-04, 13:26
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengtjerry
Det hänger väl till stor del på hur långt genom skogen hon kom. Å andra sidan är det inte alls säkert att en gärningsman agerar logiskt efter en sådan här grej.

Förresten, någon nämnde en kohage, fanns väl ingen kohage däromkring?

Hon kom fram till lekplatsen, vilken ligger kanske 50-75 m från hennes hem.

Kohagen är väl namnet på en del av "skogsområdet"?
Citera
2011-10-04, 13:44
Medlem
Citat:
Hon kom fram till lekplatsen, vilken ligger kanske 50-75 m från hennes hem.

Kohagen är väl namnet på en del av "skogsområdet"?

Å andra sidan börjar lekplatsen ungefär mitt i skogsdungen och går sedan västerut fram till cykelstigen. Så har hon bara nått fram till linbanan (som var det första man träffade på när man kom genom skogen) så var hon ungefär halvvägs igenom.

Att det kallades kohagen kände jag inte till, men det kanske det gjorde. Där fanns i alla fall ingen hage vad jag minns.
Citera
2011-10-04, 14:14
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Å andra sidan börjar lekplatsen ungefär mitt i skogsdungen och går sedan västerut fram till cykelstigen. Så har hon bara nått fram till linbanan (som var det första man träffade på när man kom genom skogen) så var hon ungefär halvvägs igenom.

Att det kallades kohagen kände jag inte till, men det kanske det gjorde. Där fanns i alla fall ingen hage vad jag minns.

Det borde väl i alla fall vara omkring 100 m från platsen ut till Ekuddenvägen? Att bära/dra/släpa en lealös kropp 100 m genom skogspartiet (även om man är två stycken som hjälps åt) borde ta några minuter och enligt uppgift var skogsstigen använd av många som genväg, även på natten. Risken att möta någon under denna "transport" borde ha kunnat uppfattas som överhängande, om nu inte gm var uppstressade efter det som hänt att han/de inte tänkte rationellt. Men han/de var tydligen så pass klara och rationella att han/de tänkte på att kroppen måste bort från platsen i alla fall. Kan han/de ha dragit in Helena djupare in skogsdungen för tillfällig "förvaring" tills han/de hämtat en bil? (Om nu inte en bil fanns med inledningsvis.) Var det en random gm - utan koppling till Helena - skulle han inte ha behövt tänka på att föra bort Helena från platsen och gömma henne så pass "bra" (med eller utan tur).

I länken nedan (Veckans brott) nämns Kohagen.

http://svt.se/2.140580/1.2303301/bevisningen
Citera
2011-10-04, 15:46
Medlem
Citat:
I länken nedan (Veckans brott) nämns Kohagen.

http://svt.se/2.140580/1.2303301/bevisningen

Ok, numera är området inhägnat och får betar i skogen på somrarna, kanske fick reportern för sig att det var en kohage? Dock har där aldrig (mig veterligen) varit kor där. Ej heller var området inhägnat då det begav sig.
Citera
2011-10-04, 16:28
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ok, numera är området inhägnat och får betar i skogen på somrarna, kanske fick reportern för sig att det var en kohage? Dock har där aldrig (mig veterligen) varit kor där. Ej heller var området inhägnat då det begav sig.

Tror kanske att det mer är ett namn, än att det gick kossor där då. Men det kan ju ha gjort det för länge sedan och att detta gett platsen det namnet. Vad vet jag.

Om du går in på birthday.se, skriver in den ena av Helenas föräldrars namn + adressen (eller annan som bor på närliggande adress), klickar "sök" och därefter "karta", så kommer det upp en karta i en ny ruta. På den står "Kohagen" utmärkt.
Citera
2011-10-04, 16:39
Medlem
YngveFrejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungkarl12e

När gjorde han det? Han käkade ju middag med den han ansåg gjort detta, som en ursäkt.
Vill att du presenterar en säker källa på ditt påstående.
Citera
2011-10-04, 16:43
Medlem
Citat:
Tror kanske att det mer är ett namn, än att det gick kossor där då. Men det kan ju ha gjort det för länge sedan och att detta gett platsen det namnet. Vad vet jag.

Om du går in på birthday.se, skriver in den ena av Helenas föräldrars namn + adressen (eller annan som bor på närliggande adress), klickar "sök" och därefter "karta", så kommer det upp en karta i en ny ruta. På den står "Kohagen" utmärkt.

Där ser man, det står så även på eniros kartor. Aningens vilseledande namn får man nog säga då det inte på något vis ger en korrekt bild av området. Särskilt inte som det såg ut då. Det var relativt tät skog runt stigen i fråga.
Citera
2011-10-04, 16:52
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muscaria
Kan du nämna initialer?
Jag kan få repressalier om jag fortsätter med undersökningen på personer som var med förfesten villaområdet vid bråten. Vilken sort repressalier det kan handla om tänker jag inte tala om men infon är sparad tillvidare och tycker det är ledsamt att det ska behöva vara så. Misstankarna stärks ju att det är något med den förfesten som inte stämmer eftersom det finns de/dem som absolut inte vill ha en granskning av festen.
Så jag lägger det åt sidan så länge och om det blir aktuellt från andra användare förutom jag som är intresserad av den förfesten som B.W och S.P var på så kanske jag hänger på men inte säkert ja gör det ändå. Men väsen på tråden lär det bli då,garanterat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in