2012-05-10, 15:46
Medlem
rednecksvedalas avatar
så teoretiskt skulle du kunnat ta bilen ner till statt och ställt bilen vid ex trädgårdskolan , åkt hemmåt . sett helena . frågat henne om hon ville ha skjuts. eller???
Citera
2012-05-10, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rednecksvedala
Jag har haft tillfällen att tala med dig. men det tog lång tid och allt var inte som det skulle. Jag har även lagt ut att jag ångrar att jag inte var mer på och frågade dig.du skulle ju berättat något FRUKTANSVÄRT SOM DU SKULLE HA GJORT, du gick ju till soffan och vilade . men kunde inte ligga stilla . du sprang mellan köket och soffan i vardagsrummet bra länge. jag gick upp och sa till dig att nu får du fan lugna ner dig sen var du borta när vi vaknade Jag berättade det här för KL och U..e Li...n. dom sa flera gånger till mig att jag borde ta upp den frågan med dig. men det är känsligt att fråga en person som varit lite tillbaka dragen efter det här som hände. Jag var inte mer man än så att jag ställde denna fråga. Att jag talat med polisen 96/97 om det här finns ju nerskrivet. då tog jag mig mod till att ta tjuren vid hornen och ta steget fullt ut. Och resultatet har jag redovisat. inte allt . men mycket. Sen har jag tagit kontakt med mitt x som jag fått uppbackning av mycket av det jag säger.

Fattar forfarande inte vad du menar med tillbaka dragen. Levde familje liv, tränade mycket och jobbade..Så enligt vilka dig eller??
Citera
2012-05-10, 16:02
Medlem
rednecksvedalas avatar
Till att börja med , Mig. Det räcker långt. Sen undrade jag och x var du blev av.
Det var ju något du skulle berätta. Men du sa det aldrig. Hela våran umgängeskretts som jag kan komma ihåg undrade detta. Det var ett stort samtalsämne. Men det kan du kanske inte veta . du var ju inte med. Däremot så frågades dom ut som var uppe hos dig. vi var alla nyfikna vad som pågick
Citera
2012-05-10, 16:04
Medlem
rednecksvedalas avatar
Med tanke på att du var så full:så teoretiskt skulle du kunnat ta bilen ner till statt och ställt bilen vid ex trädgårdskolan , åkt hemmåt . sett helena . frågat henne om hon ville ha skjuts. eller???
Citera
2012-05-10, 18:19
Medlem
Citat:
Ja då är det dax att reda ut lite här. Pu. Du snappade ganska snabbt upp min första gissning som jag för övrigt tror att jag ligger ganska nära. En gissning som du försöker i din iver få till att allt jag säger är lögn, . Här kommer då 100% fakta . Du var uppe hos oss, Du grät. du hade sår i ansikte och på läppen , du bad mig vara ditt vittne. DU sa återupprepat gång på gång. Peter , lova mig att du ställer upp att jag varit med dig hela tiden. Lova mig det. Kommer du ihåg I ditt vilda beetende att du tvättade dig i köket. Nu är det så att jag och mitt x är 100% säkra på att du var riven. du grät etc. Men om vi ska vara ärliga så skickade du ett pm till mig i förrgår där du skriver allt du kommer ihåg. och det är inte lite det. Ett ex. Peter kommer du ihåg att vi umgicks efter 92 när vi var i göteborg och festade. vi lånade duschen hos L... mamma. Vi duscha inte ihop vill jag tilägga till läsarna.. sådana saker kommer du ihåg. knappt jag gör det. för det är inte av betydelse. Men en sådan här sak som hela sverige vet om . det vet du knappt inget om. sedan söka sympatier för att du inte har med det här att göra. HA, då får du allt kunna bättre. Jag blev utfrågad jag med. Kolla vilka långa inlägg jag gjort. och vad som styrker det hela med allt från vittnen till poliser. Medans du som för övrigt också var känd i mariestad inte har något att komma med. Kan du inte i din iver att svära dig fri lägga upp ex, Jag träffade (påhittatnamn nu jocke) kl 02.20 . varför kan du inte det. det är inte mycket du kan. sen ha mage och gnälla för att man gissar en gång. Var glad för att jag inte lägger ut andrahandsuppgifter. jag har hållt mig till fakta ialla fall utom det med klädsen. det var en gissning. men en bra tror jag. kommer du ihåg att jag var ganska chockad över hur du såg ut när du stod och tvättade dig. Sen ska man nog ta reda på hur du tog dig till statt, Jag ska nog lösa det ska du se. utan gissningar. jag önskar att mitt x kunde komma in och verifiera detta. skulle det också då vara gissning. eller har vi snackat ihop oss tror du? Jag kan inta bestämma vad hon ska göra. men fick jag välja så skulle fler våga sig fram och det är NMB SE JF KL DL RL NF UL. DESSA KAN KOMPLETERA VISSA SAKER. sen vill jag säga . jag var bra full. men kommer ihåg väldigt mycket till skillnad från dig. och dig körde inte polisen hem heller för den delen trotts ditt ranglanden på stan . för full måste du varit som fan. något annat kan jag inte komma på med dina s.k minnesluckor. jag går åt hårt, skulle vilja hårdare. för JAG VET, vad som skedde på morgonen. sen vill jag säga att du försöker få mig att låta icke trovärdig. En gissning mot dina . ja gud vet vad, minns inte. det talar för sig självt. sen har jag hänvisat till mitt x. Vad hänvisar du till.. hur många försök har du gjort för att ringa gamla vänner och fråga dom om du hade rivsår eller inte, eller om du var svår att få kontakt med. Det kan väl inte vara så svårt. jag frågade mitt x som jag knappt talat med sen 94. Gör du ett liknande försök med Våra gemensamma bekanta. så får vi se vad dom säger. Var det inte så. jag frågar dig nu. att du skyllde sen din sargade läpp på din son. Att han skulle gjort detta. Än en gång vill jag att mina vänner som jag ser er som träder fram . det lilla ni vet eller mycket har sådan betydelse. det vet ni med. Sen Pu. jag är inte så korkad att jag skämmer ut mig i det offentliga rummet och skapar min egen avrättning med falsk påståenden.NEJ, lite högre tankar har jag om mig själv. Saken är den ,.när du gav dig in i det här räknade du inte med att jag skulle svara upp som jag gör. Jag har fakta. Vad har du.. ????

Angående det fetmarkerade... Jag antar att det är PU som avses här, så jag undrar vid vilken tid på natten, du såg h*n rangla omkring? Även var detta var någonstans?
Citera
2012-05-10, 18:42
Medlem
Ankias avatar
.
Tar man hänsyn till vittnen och saker som hittats så är det mest logiska att en gm har kört efter Helena på Ekuddenvägen och genskjutit via cykelvägen. Han har i höjd med lekplatsen tvingat in Helena i bilen och fortsatt ner runt sjukhuset och där någonstans våldfört sig på henne. Har mycket svårt att tänka mig att en gm kör någon längre sträcka med ett offer bredvid sig i bilen. Kroppen har därefter i första skedet dumpats någonstans utmot Vänern. Vittnet med hunden stämmer då och samma sak med vittnena på Hällristningsvägen. Ringarna har fallit av vid lekplatsen.
Gm har kört ifrån första dumpningsstället och väl hemkommen har han upptäckt Helenas båda sandaler i sin bil. För att vilseleda i sitt förvirrade tillstånd så har han återvänt till stigen och där lagt ut sandalerna. Eventuellt har han också återvänt för att gömma kroppen bättre.
Så området bakom sjukhuset och ut mot Vänern borde vara "hett" om det nu gäller att hitta något efter Helena.
.
Citera
2012-05-10, 19:53
Medlem
rednecksvedalas avatar
@Britterik. Ja PU har ju själv sagt att han varit på stan efter statt och minglat tror jag att det var han uttryckte sig. så då antar jag att han ragglat omkring istället för att minglat. För han kommer ju knappt ihåg något, och sen buskarna som han for omkring i tyder väl på fylla ..
Citera
2012-05-10, 20:11
Medlem
rednecksvedalas avatar
Jag har alltså inte sett honom på stan, Jag återger bara vad han själv sagt, Sen spetsar jag till det med ord som ranglande. Det är den bilden jag får av någon som är packad
Citera
2012-05-10, 20:16
Medlem
Citat:
Jag har alltså inte sett honom på stan, Jag återger bara vad han själv sagt, Sen spetsar jag till det med ord som ranglande. Det är den bilden jag får av någon som är packad

Ok,
Det var det jag ville veta.
Tack för klargörandet.
Citera
2012-05-10, 21:00
Medlem
PK hade du dåligt samvete för att du kn**at PUs sambo?
Skedde detta före eller efter Helenas försvinnande?
När fick PU information om att detta skett?
Citera
2012-05-10, 21:03
Medlem
Citat:
Ja då är det dax att reda ut lite här. .......ingar. jag önskar att mitt x kunde komma in och verifiera detta. skulle det också då vara gissning. eller har vi snackat ihop oss tror du? Jag kan inta bestämma vad hon ska göra. men fick jag välja så skulle fler våga sig fram och det är NMB SE JF KL DL RL NF UL. DESSA KAN KOMPLETERA VISSA SAKER. sen vill ...........

Kortade ned ditt inlägg,

Borde inte Polisen prata med dessa och konfrontera dem med de uppgifter som framkommit i tråden?
Citera
2012-05-10, 21:29
Medlem
rattugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankia
.
Tar man hänsyn till vittnen och saker som hittats så är det mest logiska att en gm har kört efter Helena på Ekuddenvägen och genskjutit via cykelvägen. Han har i höjd med lekplatsen tvingat in Helena i bilen och fortsatt ner runt sjukhuset och där någonstans våldfört sig på henne. Har mycket svårt att tänka mig att en gm kör någon längre sträcka med ett offer bredvid sig i bilen. Kroppen har därefter i första skedet dumpats någonstans utmot Vänern. Vittnet med hunden stämmer då och samma sak med vittnena på Hällristningsvägen. Ringarna har fallit av vid lekplatsen.
Gm har kört ifrån första dumpningsstället och väl hemkommen har han upptäckt Helenas båda sandaler i sin bil. För att vilseleda i sitt förvirrade tillstånd så har han återvänt till stigen och där lagt ut sandalerna. Eventuellt har han också återvänt för att gömma kroppen bättre.
Så området bakom sjukhuset och ut mot Vänern borde vara "hett" om det nu gäller att hitta något efter Helena..
Inte logiskt alls, för då hade vittnet med hunden blivit överkört. NB att vittnena på Hällristningsvägen gjorde sina iaktagelser runt en halvtimme efter damen med hunden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in